Gå til innhold

The new iPad - tråden

D02

Blir det kjøp?  

294 stemmer

1. 1. Skal du ha iPad 3?

• Ja :)
      102
    • Nei
      143
    • Er ikke sikker
      49

Anbefalte innlegg

Da var vi to ved midtbyen og :-)

takk for praten, 2 timene gikk fort

ble 64gb svart med 3g på meg, da de ikke hadde svart 64gb med wifi. svei litt mer enn det jeg hadde håpet, men faen meg verdt det.

allerede hjemme siden jeg bor 200m unna og pakker den opp nÅ! :D

Rart de ikke hadde alle modellene når de hadde såpass mange :O

Sitter å konfigurerer min nå :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, alle burde teste denne her videon. Ser vilt bra ut på nye iPaden.

http://vimeo.com/38591304

Blir mye kos i dag, god helg forresten

og ja, merkelig de ikke hadde wifi med så mange iPad de fikk inn (80+). Men kan ikke klage på at jeg kjøpte med 3G :)

Forresten er skjermen helt vill, og glad jeg ikke fikk med gulskjær, byttet nettopp til en av wallpaperene på den siden her. (Huske å save bilde i safari, så man får full oppløsning)

http://fiftyfootshad...19/retina-ipad/

Og det ser så vilt bra ut. Tekst også. JAWDROP :dribble:

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Skal ikke spamme for mye, men testa nettopp flipboard som er oppdatert med retina. Wow. teksten ser så utrolig crisp ut. Bildene er ikke super bra, men steike å bra det ser ut, nå skal jeg kose med sofaen med frokost og iPaden, før jeg legger meg.

Happy iPad day :D

Lenke til kommentar

Det var vell 20-30 utenfor Humac Vika når jeg tuslet bort 07:50, og det kom vell en 10-15 personer mens jeg var der også. Det var et par av de som var først i køen som så ut til å forlate butikken skuffet ettersom de tydeligvis manglet iPad 64GB WiFi + 4G eller så var det iPad 64GB WiFi.

Jeg stakk bort til den relativt korte køen på 8-10 personer som hadde forhåndsbestilt og gikk rolig ut med min iPad 64GB WiFi + 4G og den passer perfekt inn i Piel Frama etuiet jeg bestilte for en uke siden som egentlig er til iPad 2. Tok en liten "rå sjanse" der men det virker som den bittelitt ekstra tykkelsen gjør at den bare ligger enda bedre i etuiet (uten at jeg har testet med en iPad 2 for sammenligning).

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Ser at TV2 Sumo fremdeles har litt snevert innhold med sin iPad applikasjon, de er flinke til å holde dagens TV-serier og sendinger oppdaterte og tilgjengelig med du finner jo knapt 5% av alt det du finner på webtv.tv2.no når det kommer til litt eldre serier og gullkorn. Håper de klarer å øke databasen og innholdet i fremtiden.

Ellers så merker jeg meg at TV2 Sumo / TV2 Sport Sumo for iPad ikke vil sende Tippeligaen i år, noe som suger balle for meg. CSports fra Canal+ som overtar, som ser ut til å kjøre en blåkopi av TV2 Sumo sin nettportal ser ikke ut til å ha noen iPad eller iOS applikasjon overhode? Det betyr vell at alle oss som ønsker å se fotball på iPad eller nettbrett generelt i år når vi sitter på bussen eller ikke er hjemme rett og slett ikke vil ha denne muligheten med norsk fotball i år?

Lenke til kommentar

Wow! Nå ble vi to i kø utenfor Humac Ski :p Blir lett usikker på hva man vil ha når man står i køen her. Tenkte først 16gb 4g, men nå heller jeg mer mot 32gb 4g, hehe.

Noe som bruker iPaden en del og har erfaring med hva som kan være anbefalt? :)

Lenke til kommentar

Takk for de som poengerte at det bare er gps på 3g modellen, det hadde jeg helt glemt av.

Da var jeg glad jeg gikk for 64GB med 3g, og glad for at de ikke hadde 64gb wifi inne.

Etter å ha sittet med den konstant nå i cirka 2 timer, er dette virkelig en stor og god oppdatering. Jeg kommer ikke over skjermen, etter å ha lekt med iPad 2'en til dama og denne, og sett på bilder og nettsider, samt flipboard og ibooks. Er det virkelig en helt annen verden.

Dama ble litt sur though, nå liker hun ikke sin iPad 2 :p

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

16GB hadde jeg ikke turt å satse på om du så bare skal ha applikasjoner på den, er nok redd for at 16GB fort fyller seg opp når ting dukker opp med retina støtte osv..

Kjenner jeg med selv rett så slenger jeg inn hele musikkbiblioteket og samtlige lydbøker, ikke fordi jeg har store planer om å bruke disse på iPad da det gjøres på telefonen (iPhone) men det er alltids kjekt å ha.

Samtidig liker jeg alltid å ha mer plass enn det jeg føler jeg trenger, for noe av det verste jeg veit er å måtte begynne å ta høyde for hva jeg eventuelt må ha, hva jeg vil ha og hva jeg kan ha på den. Så 64GB it is!

Lenke til kommentar

Akkurat sånn tenker jeg og, og med 16gb har man rundt 10gb tilgjengelig, så alltid greit med mer plass.

Forresten, i går kveld tok jeg UP blurayen min, og rippet den først i mkv format med makemkv. Da fikk jeg rundt en 20gb mkv fil, så tok jeg å kjørte den igjennom mp4tools. Eneste jeg endret var at jeg fjerne dts sporet og la inn et stereo spor siden den uansett skal bare brukes på en iPad.

Fikk til slutt en 8GB fil med full bitrate fra bluray i mp4 format (i full hd selvf)

Tok å lastet den over nå, og fytti helvete. Det så unektelig bra ut. Animasjonsfilmer ser jo alltid bra ut, men allikevel. Var en god test på hvor herlig den skjermen er. Detaljenivået og fargene var flere hakk over iPad 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...