Gå til innhold

The new iPad - tråden

D02

Blir det kjøp?  

294 stemmer

1. 1. Skal du ha iPad 3?

• Ja :)
      102
    • Nei
      143
    • Er ikke sikker
      49

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv går jeg for 64 GB når jeg nå oppgraderer, fordi jeg i dag sliter med plassproblemer på iPad 2 med 32GB. Og det på tross av at jeg ikke pleier å ha store videofiler lagret på enheten, faktisk er det ekstremt sjelden jeg gidder se film på nettbrett eller mobil i det hele tatt. Ikke har jeg så mye musikk eller bilder på den heller.

I mitt tilfelle er det først og fremst apps som tar opp plassen, spesielt de mer avanserte spillene pluss noen musikkprogrammer (Garageband og den slags). Og som henrikrox nevner, så tar jo retina-apps veldig mye mer plass enn "vanlige" apps, i allefall de som inneholder mye grafikk slik spill gjerne gjør, dermed vil nok plassproblemene øke betraktelig for min del fremover om jeg nok en gang går for "kun" 32GB.

Lenke til kommentar

Nåja. Spørs helt hva slags type app det er. Tar ikke automatisk 4x så stor plass selv om det er 4x pixler :)

Sa jeg det? Ser ikke at jeg skrev at automatisk så tar det x4 ganger så stor plass.

Dog

Keynote (før): 115MB

Keynote (nå): 327MB

Pages (før): 95mb

Pages (nå): 269mb

Kommer jo selvølgelig ann på programmet. Twitter vil for eksempel ikke bli mye større, men spill med artwork/assets i høy oppløsning vil jo ta større plass

Lenke til kommentar

Blir det billigst på apple.no? Tenkte forhåndsbestille

Sannsynligvis, da de andre butikkene får sine varer fra Apple. Du kan finne en og annen luring som kjøper fra utlandet, men prisen vil nok bli like høy eller høyere enn apple.no.

Lenke til kommentar

Sa jeg det? Ser ikke at jeg skrev at automatisk så tar det x4 ganger så stor plass.

Neida, har ikke sagt at du har sagt det heller, jeg kom bare med et (dårlig) eksempel.

Føler det her kom helt feil ut - for jeg har heller aldri ment at det ikke kommer til å ta større plass, for det gjør det. Men det er for det meste bildefiler/textures som kommer til å utgjøre den store forskjellen, dvs spesielt spill og bilderike programmer :)

Som du sier, Twitter/Facebook/Spotify/Værprogrammer/TVGuide o.l får nok noen oppdaterte bildefiler i seg, men kan ikke se for meg at det blir enorm forskjell på sånne type apps :)

@ahpadt: Bor du i statene? Småmisunnelig :>

Endret av laserlars
Lenke til kommentar

@ahpadt: Bor du i statene? Småmisunnelig :&--#62;

Studerer i England. :)

Var bare en kø på drøyt 30 stk ved den lokale Apple Store. Siden jeg aldri er hjemme er det like greit for meg å stå i kø i ~1 time for å hente en, i stedet for /rage på TNT som kun kommer når jeg ikke er hjemme.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...