Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Brukt GT Zaskar Carbon Pro, er den verdt pengene?

hean

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger hjelp....

Er på jakt etter sykkel og det står mellom disse to, noen formening om hvilken av disse som er best?

Tråden er endret... er denne GT Zaskar Carbon Pro sykkelen verdt pengene.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33493394

Noen som har noen kommentarer til noe som utmerker seg på den enten positivt eller negativt?

Pris ny?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Trenger hjelp....

Er på jakt etter sykkel og det står mellom disse to, noen formening om hvilken av disse som er best?

Finner ikke så mye om white sykkelen, men det jeg ser tyder på at den har en eldre shimano XT gruppe (9 delt bak) enn meridaen.

Utover det har white reba gaffel mens merida har fox float, begge er kapable gafler, få øvrige forskjeller i utstyr (som jeg kan se)

Har du prøvd begge?

Lenke til kommentar

Har du prøvd begge?

Har ikke prøvd noen egentlig men dessverre så var Meridaen for stor, 22" ramme og jeg er 170 cm.

Er uansett på jakt etter sykkel og jeg tror jeg får mest for pengene ved å kjøpe brukt.

Noen som vet om denne sykkelen er verdt pengene?

PS. Trådoverskrift er endret...

Lenke til kommentar

Har du prøvd begge?

Har ikke prøvd noen egentlig men dessverre så var Meridaen for stor, 22" ramme og jeg er 170 cm.

Er uansett på jakt etter sykkel og jeg tror jeg får mest for pengene ved å kjøpe brukt.

Noen som vet om denne sykkelen er verdt pengene?

PS. Trådoverskrift er endret...

Her er en vurdering av den:

http://terrengsykkel.no/index.php?id=2529

Sånn umiddelbart så er det vekt du betaler for på en slik sykkel (I form av ramme og lettere komponenter)

Vil du ha den sykkelen bør du sjekke at gaffelen er blitt overhalt rimelig nylig.

Dette er en rittsykkel, og spørsmålet er om vekten er viktig nok (og lav nok etter dagens standard) for ditt behov. Personlig hadde jeg ikke gitt så mye for en brukt hardtail med denne spesifikasjonen, men på den annen side ser den unektelig velholdt ut.

Lenke til kommentar

Sånn umiddelbart så er det vekt du betaler for på en slik sykkel (I form av ramme og lettere komponenter)

Vil du ha den sykkelen bør du sjekke at gaffelen er blitt overhalt rimelig nylig.

Dette er en rittsykkel, og spørsmålet er om vekten er viktig nok (og lav nok etter dagens standard) for ditt behov. Personlig hadde jeg ikke gitt så mye for en brukt hardtail med denne spesifikasjonen, men på den annen side ser den unektelig velholdt ut.

Takker for svar...

Når det gjelder vekten ser jeg at White XC Pro fra XXL til 10 000 kr heller ikke veide noe mer enn denne.

Skal bruke sykkelen til trening og komme til/fra jobb og butikk.

Ut i fr annonsen, hva burde jeg gi for den synes du?

Lenke til kommentar

Takker for svar...

Når det gjelder vekten ser jeg at White XC Pro fra XXL til 10 000 kr heller ikke veide noe mer enn denne.

Skal bruke sykkelen til trening og komme til/fra jobb og butikk.

Ut i fr annonsen, hva burde jeg gi for den synes du?

Jeg ville ikke kjøpt en slik sykkel til dagligsykling, og butikkkjøring. Litt for mye tyverimagnet. Hvis du først og fremst er på jakt etter noe å sykle fort på lette stier/traktorveier, da ville jeg kanskje gått opp til ca 7000 for den sykkelen, men bare om den er godt vedlikeholdt. Er den 'nær ny' (D.v.s. nesten ubrukt) ville jeg kunnet strekke meg noe lengre.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ville ikke kjøpt en slik sykkel til dagligsykling, og butikkkjøring. Litt for mye tyverimagnet. Hvis du først og fremst er på jakt etter noe å sykle fort på lette stier/traktorveier, da ville jeg kanskje gått opp til ca 7000 for den sykkelen, men bare om den er godt vedlikeholdt. Er den 'nær ny' (D.v.s. nesten ubrukt) ville jeg kunnet strekke meg noe lengre.

Takker for svar som ble hovedgrunnen til at denne sykkelen ikke ble valgt.

Valget falt heller på en ny GT Zaskar Comp m/pedaler til 6000 kr på boardshop.

Tror det var ett godt kjøp :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...