Onkel Fotsopp Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Hei! Jeg tror jeg har blitt svindlet på FINN.no.. Jeg så etter en iphone 4s på finn, og fant en til 4000kr. Jeg avtalte med han som hadde lagt ut annonsen om at jeg skulle komme og hente telefonen neste dag(mandag for ca en uke siden). Men jeg fikk ikke tid, så derfor ble vi enige om neste dag igjen. Men da fikk jeg heller ikke tid. Han skulle hjem til Oslo neste dag, så derfor sa jeg at han kunne sende den i posten og at jeg skulle overføre pengene (jeg vet at dette var litt idiotisk, men jeg valgte å stole på ham ). Så jeg overførte pengene og han sa at han hadde sendt den. Det skal ta max to dager for posten å frakte den fra bergen sentrum til sotra sør, men nå har det snart gått en uke! Når jeg prøver å ringe ham så tar han ikke telefonen og når jeg sender SMS så svarer han ikke. Hva skal jeg gjøre? Går det an å annmelde ham til politiet? Takker for svar!! Endret 5. mars 2012 av L4r5 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 https://www.politi.no/ - bare å anmelde. Men de kommer garantert ikke til å gjøre noe med det. Du får ta det som en lærepenge rett og slett. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Du brukte ikke sånn sikker betalings-opplegg på Finn? Uten å være noen ekspert er vel de naturlige stegene å kontakte Finn.no kundeservice og høre hva du kan gjøre, de vil nok uansett være interessert i å høre om saken, så politiet. Lenke til kommentar
carpsdi Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (jeg vet at dette var litt idiotisk, men jeg valgte å stole på ham ). Litt? 4 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Du var en idiot som stolte på ham. Lenke til kommentar
Aksjebloggeren Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Hvis han sendte pakken torsdag-fredag forrige uke, så synes jeg du skal gi han litt mer tid. Posten er ikke alltid like raskt. Jeg har flere ganger fått veldig forsinkede pakker, over 1 uke. Ellers har du vel all kontaktinformasjon og fullt navn på fyren, da er en anmeldelse som oftest rimelig grei, særlig hvis du har det skriftlig at du skulle få telefon mot 4000 kr. Sende en skriftlig advarsel om at du kommer til å anmelde og all informasjon om vedkommende blir overlevert politiet. Ikke så mange som ønsker en anmeldelse mot seg, selv ikke om politiet sannsynligvis ikke kommer til å gjøre så veldig mye med det. 1 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Du forhåndsbetalte? Hvorfor ikke bruke Finn sin egen betalingsgaranti, der du betaler når du får varen?? Finn legger jo ut massevis av advarsler og varselstegn for å skåne personer som deg. Hvis du fortsatt er dum nok til å bli lurt, kan du skylde på deg selv. 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Posten kan som sagt være treg. 2 Lenke til kommentar
Onkel Fotsopp Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Det er greit nok at posten kanskje bruker litt lang tid, men det er veldig mistenkelig når han ikke svarer.. Jeg har advart ham om at jeg kommer til å anmelde ham til politiet om han ikke svarer meg. Jeg er helt enig at det var helt idiotisk og naivt av meg å stole på ham, men jeg var litt stresset i øyeblikket. Jeg er ung og dom.. Om jeg ikke får pakken de neste dagene så bærer det til politiet. Jeg har jo omtrent all informasjon om han.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Du kan ha en skreven, signert tilsåelse uten at de foretar seg noe... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Han kan være utenlands, på ferie eller offshore. Husk at det var du som ikke overholdt de tre første avtalene, og det kan være denne perioden selger hadde til rådighet for å bruke tid på salget. Lenke til kommentar
Onkel Fotsopp Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Ja, for han har ihvertfall ikke planlagt å svindle meg, for vi ble jo først enige om at jeg skulle hente den. Han er av utenlands opprinnelse, men han er bosatt i rykkinn i Oslo. Endret 28. februar 2012 av Onkel Fotsopp Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Ja, for han har ihvertfall ikke planlagt å svindle meg, for vi ble jo først enige om at jeg skulle hente den. Han er av utenlands opprinnelse, men han er bosatt i rykkinn i Oslo. ------------- Rykkinn, du ser huset i google maps. Rykkinn ligger i Bærum (Akershus), ikke Oslo. Er det ikke litt tidlig å legge ut personalia på fyren før du faktisk vet om det er svindel eller ikke? 1 Lenke til kommentar
Onkel Fotsopp Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Ja, du har rett. *Akershus I nærheten av Oslo hvertfall Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Du kan tross alt bruke postoppkrav eller Finn sin egen betalingsordning som gjør det vanskelig å svindle deg. Du kan anmelde det, men det blir trolig henlagt. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Hvordan sletter man innlegget? Du sletter ikke innlegg på forum, du skriver hvordan du fikk løst problemet ditt. Tipper du fikk telefonen du hadde betalt for? 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Man sletter ikke innlegg på denne måten. Forklar hva som skjedde, og innrøm at du kanskje var litt kjapt ute med å anklage noen for svindel... 2 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Korrekt. Heldigvis fant jeg en måte å gjenopprette innlegget. Stenger tråden for å hindre mer sabotasje. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg