Gå til innhold

iPad 3 lanseres 7. mars

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen ny iOS? Ikke støtte for direkte filtilgang? Ikke en avgrenset mappe engang? Native AVI-avspilling? SMB-støtte? Heller mer og mer mot Android-brett neste gang.

Hvis du vil ha direkte filtilgang kan du like gjerne gå over til Android med det samme, for det kommer aldri til å skje med iOS.

Apples wowfaktor er over, og de må få fingeren ut hvis de har tenkt å beholde mojoen. Skal de holde folk på pinebenken, blir skuffelsen enormt stor hvis de ikke har noe fantastisk nytt i iPad3.

Som vanlig går de ikke ut med hva som er nytt før produktet blir lansert. Hvis du ser på salgstall er det heller ingen tvil om at «wowfaktoren» tydeligvis fortsatt er tilstede.

Lenke til kommentar

Folk som tror homebutton blir borte, kommer til å ble meget skuffende. Det kommer ikke til å skje.

Det hadde vært flott for oss, som forstår bevgelse, men for olav på 80 eller per på 5 år, er en fysisk knapp en god greie. Og vi har jo alltids muligheten til å velge å bruke touch funksjonene, og ikke bruk home button. MEN, den går ikke bort.

Det har også senest i dag, lagt ut bilder fra de samme som postet skjermen, ribbon cable greia, at det viser at den har home button. Så ja, en ny ipad skjer ikke, ihvertfall ikke enda.

ipad_3_digitizer_inside.jpg

ipad_3_digitizer_black_white.jpg

Lenke til kommentar

Eller så drar de en iPhone 4s og gir den Siri og that's it. :)

Du mener vel vesentlig forbedret innmat i tillegg til Siri?

På 4S var jo det meste mellom glassplatene nytt og forbedret.

Det er bare slik at noen personer ikke forstår at det kan være forbedringer selv om den ser lik ut....

• Liker 2
Lenke til kommentar

Eller så drar de en iPhone 4s og gir den Siri og that's it. :)

Du mener vel vesentlig forbedret innmat i tillegg til Siri?

På 4S var jo det meste mellom glassplatene nytt og forbedret.

Og ja, hvilken store forbedringer ga iPhone 4S over iPhone 4 utenom 1080p filming og Siri selv med ny og forbedret hardware?

Fant du noen spill på AppStore som faktisk utnyttet hardwaren i iPhone 4 100%?

Fant du noen programmer som utnyttet CPU'en og RAM'en fullt ut på iPhone 4?

Og finnes det noen spill / programmer på AppStore i dag som utnytter iPhone 4S sin hardware fullt ut?

Ja, tror du ser poenget i det jeg snakker om her. Hvorfor oppdatere en ting som har hardware som ikke blir utnyttet selv 65% av det den kan klare?

Men greit, iPad 3 får sikkert mye høyere oppløsning og vil da kreve mye bedre CPU og GPU. Men en tablet er ikke beregnet til å spille på. Er hvertfall en elendig maskin til å spille spill på.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

La oss si det sånn at det merkes når man går fra 4S til 4, og fra 3GS til 3G. Ting er ikke like "snappy", selv om firern slett ikke er noen sinke.

Infinity Blade II kan muligens være krevende nok til at man merker forskjell, men jeg har ikke testet selv.

Man merker derimot stor forskjell i aplikasjoner som må beregne noe, slik som f.eks Action Movie FX.

Lenke til kommentar

La oss si det sånn at det merkes når man går fra 4S til 4, og fra 3GS til 3G. Ting er ikke like "snappy", selv om firern slett ikke er noen sinke.

Infinity Blade II kan muligens være krevende nok til at man merker forskjell, men jeg har ikke testet selv.

Man merker derimot stor forskjell i aplikasjoner som må beregne noe, slik som f.eks Action Movie FX.

Joda, men poenget er jo hvor mange program som Action Movie FX f.eks som finnes som tar utnyttelse av hardwaren på samme måte?

Det er jo ytterst få.

Så Apple oppdaterer noe som ikke vil få noen stor bruksområde. For neste år igjen så kommer det enda en ny iPad som får enda nyere og bedre hardware. Men selv da så finnes det vel kanskje like lite programmer til iPad 3 som tar fullt utnyttelse av iPad'en som det finnes programmer og spill som tar å uynytter hardwaren fullt ut til iPad 2 nå like før iPad 3 kommer ut.

Apple hadde fint klart seg med samme CPU og GPU og eventuelt skjermstørrelse som iPad 2 har nå i hvertfall 2 år til med tanke på hvor utrolig få programmer som utnytter hardwaren godt i iPad 2.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

De beholder sikkert skjermstørrelsen, men visstnok krever høyere oppløsning kraftigere hardware, så i såfall må det nesten bli det.

Men det blir nok en rimelig bra oppdatering av maskinvaren uansett.

Aplikasjoner og sikkert mest av alt spill selger, og følgelig jobbes det mye med dem, og begrensninger i hardware tvinger utviklerne til å inngå kompromisser. Det gjør også bakoverkompabilitet, desverre, med mindre man gir ut flere versjoner.

Lenke til kommentar

Og finnes det noen spill / programmer på AppStore i dag som utnytter iPhone 4S sin hardware fullt ut?

Hvordan vet du noe som helst om dette???

Jeg er ganske sikker på at du aldri har utviklet programmer for iPhone.

Lenke til kommentar

Trenger man å være en program utvikler for Windows for å finne ut om programmer og spill utnytter hardwaren bra eller dårlig under Windows?

Lenke til kommentar

Trenger man å være en program utvikler for Windows for å finne ut om programmer og spill utnytter hardwaren bra eller dårlig under Windows?

Du snakket ikke om Windows, du snakket om AppStore.

Jeg spør deg igjen, hvordan kan du si noe om et program "utnytter hardware i iPhone 4 100%" for å sitere deg selv?

Lenke til kommentar

Apple hadde fint klart seg med samme CPU og GPU og eventuelt skjermstørrelse som iPad 2 har nå i hvertfall 2 år til med tanke på hvor utrolig få programmer som utnytter hardwaren godt i iPad 2.

Hvorfor argumenterer du mot at Apple skal oppgradere maksinvaren i iPad 3, mens nyere og bedre maskinvare er en av grunnene til at du elsker Android over alt på jord?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor argumenterer du mot at Apple skal oppgradere maksinvaren i iPad 3, mens nyere og bedre maskinvare er en av grunnene til at du elsker Android over alt på jord?

Fordi når de ivrigste fanboysa er på banen så snus argumentene etter vinden, hardware er plutselig uviktig for de som har forfektet hardware før, og folk som før sier at kun softwaren er vitkig bruker plutselig bedre hardware som argument når deres produsent har en god hardware-oppgradering.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Såpass bedre skjerm er ikke bare en hw oppgradering, men noe som vil bidra til en merkbart bedre brukeropplevelse i mine øyne. Uansett hva man gjør på den. At Vindicator blir våt i buksene av at Samsung lanserer en ny telefon med 0.3 ghz raskere cpu og 0,2" større skjerm er hva du snakker om Atw, det ser mange på som uviktig. Om a5 eller a6 cpu/gpu blir 800 mhz eller 1ghz er f.eks. Uviktig. Der er forskjellen, og det ser man ute i markedet også, nettbrett produsentene skryter av ghz, ram, tommer osv, mens apple skryter av opplevelsen.

Lenke til kommentar

Du snakket ikke om Windows, du snakket om AppStore.

Jeg spør deg igjen, hvordan kan du si noe om et program "utnytter hardware i iPhone 4 100%" for å sitere deg selv?

Det var et poeng jeg skulle frem til. Jeg er ikke en total newb innenfor dette feltet.

Og når programmer og spill utnytter CPU'en og GPU'en fullt ut, så vil du mest sannsynligvis merke det på ytelsen at ting begynner å hakker litt mere osv.

Hvorfor oppgradere noe som man ikke får utnyttet?

For en liten stund siden så var det softwaren / OS'et til iPhone og iPad som var det viktigste. Men det argumentet ser jo ut til å være invalid nå i dag.

Igjen, hvorfor kjøpe noe som ikke vil utnytte noe serlig med programmer og spill 100% full ut selv før iPad 4 kommer ut?

Kanskje det er på tide for utviklerne å tenke på å kunne lage programmer som faktisk utnytter hardwaren i iPad 2 og 3 enormt mye bedre?

Jeg kan selv vedde 100 kr på at når iPad 4 kommer ut, så finnes det selv da et utrolig lite antall med programmer som faktisk utnytter hardwaren i iPad 3 fullt ut.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hvilke programmer/spill finnes det som faktisk utnytter hardwaren 100% på f.eks PC, eller kanskje PS3?

Finnes det noen i det hele tatt?

Om du går inn på min profil og ser på mine PC specs, så vil du se det at jeg ikke vil kunne kjøre alle spill på full guffe med det jeg har nå. Så oppgraderer jeg min maskin igjen, så er det kun for spillene sin fordel.

Selvfølgelig kan jeg få noe bedre ytelse med en Intel Core i7-3930K CPU over Intel Core i5-2500K CPU'en jeg har nå, men forskjellen vil være så liten at det rett og slett ikke er verdt å bruke en masse tusen kroner ekstra for å få noen få % bedre ytelse.

Spill i dag vil ikke fungere bedre på en Intel Core i7-3930K CPU enn det den gjør på en Intel Core i5-2500K CPU, selv om i7-3930K er MYE dyrere.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...