Gå til innhold

iPad 3 lanseres 7. mars

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke en stor fan av disse, er ikke like sømløst og ofte interferer det med andre apps.

Man kan forøvrig aktivere det uten xcode på iOS 5.0.1 for både iPad 1 og iPad 2.

Hele multitaskingen på iOS er bak mål, noe ala. kort-systemet på WebOS hadde gjort det mye mer oversiktlig og brukervennlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, Apple skviser vel inn en skjerm med høyere oppløsning og gir den noen få ekstra programmer / funksjoner for så å kalle dette for en revolusjon igjen :roll: .

Og selv da går vel alle mann av huse for å oppgradere til denne nye revolusjonerende iPad'en.

Ehm, jeg er normalt ikke noen apple-elsker og har ingen apple produkter, men hvis de skviser inn en oppløsning på 2048 x 1536 på den ipaden er det pokkers meg ganske forbaska imponerende!

Revolusjonerende eller ei, det å lage en skjerm som overgår både TVer og PC-skjermer på en såpass lite nettbrett, ja da er du bare en sytepave hvis du ikke kan bli imponert av det.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Ja, Apple skviser vel inn en skjerm med høyere oppløsning og gir den noen få ekstra programmer / funksjoner for så å kalle dette for en revolusjon igjen :roll: .

Og selv da går vel alle mann av huse for å oppgradere til denne nye revolusjonerende iPad'en.

Ehm, jeg er normalt ikke noen apple-elsker og har ingen apple produkter, men hvis de skviser inn en oppløsning på 2048 x 1536 på den ipaden er det pokkers meg ganske forbaska imponerende!

Revolusjonerende eller ei, det å lage en skjerm som overgår både TVer og PC-skjermer på en såpass lite nettbrett, ja da er du bare en sytepave hvis du ikke kan bli imponert av det.

Hvis de i tillegg klarer å holde på prisene, altså at prisen starter på 3800 kr for minste modell med slik oppløsning må jeg vurdere å kjøpe meg en.

Lenke til kommentar

Hvis bildet er en iPad 3 viser Apple at de ikke klarer å henge med på design. TVer og skjermdingser skal ikke ha rammer i dag.

Den der ser ut til å ha 25mm ramme. Ufyselig.

Prøvd å holde et nettbrett uten ramme? Hvor skal du ha fingra hen for å ikke dekke over skjermen???

Lenke til kommentar

Er den oppløsningen noe å skryte over når man får dette snart?: http://www.techpowerup.com/161361/Samsung-Miniaturizes-1920x1080-Pixels-Into-A-4.8-quot-Display.html

Lenke til kommentar

Er den oppløsningen noe å skryte over når man får dette snart?: http://www.techpowerup.com/161361/Samsung-Miniaturizes-1920x1080-Pixels-Into-A-4.8-quot-Display.html

Såklart det er forsatt imponerende, det er forsatt enn høyere oppløsning og den samsungen er dessuten sikkert langt fram i tid.

Lenke til kommentar

Å herregud, hvem for lov til å skrive disse artiklene, du ser jo at den er i landskop modus pga ikonene, og hvor er dock connecteren

sigh.

Heldigvis ikke deg, for iPaden er klart i portrett-modus.

1. Avstanden mellom ikonene, selv med 6 ikoner i docken er ikke avstanden mellom ikonene så liten i landskap, derimot passer det veldig godt hvis det er 5 i portrett. Det sammenfaller også med hvor ikonene havner i forhold til wallpaperen.

2. iPad er et portrett-produkt, Apple viser som regel alltid enheten i portrett-modus.

3. Det er rimelig opplagt at hjem-knappen er borte, de sier jo TOUCH i invitasjonen. Det tyder på at det enten er et gesture area, kapasitiv knapp eller at man går helt over til gestures på selve skjermen.

4. iPaden kan ikke være snudd på holdet for da ville man sett facetime-kameraet.

2 og 3 er svake argumenter, men argument 1 med ikonplasseringen gjør at eneste mulighet er portrettmodus. Det er ikke mulig å få samme avstandsforhold i landscape mellom dock-ikonene.

Enough said.

post-209627-0-71109400-1330523312_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Såklart det er forsatt imponerende, det er forsatt enn høyere oppløsning og den samsungen er dessuten sikkert langt fram i tid.

Boldet det jeg skal svare for.

Om du hadde lest litt bedre i linken jeg ga, så står det dette der: They've managed to develop a market-ready 4.8-inch display for the upcoming Galaxy S III smartphone that packs a whopping 1920x1080 pixels resolution.

Det betyr at den skjermen er klar for markedet allerede nå.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Boldet det jeg skal svare for.

Om du hadde lest litt bedre i linken jeg ga, så står det dette der: They've managed to develop a market-ready 4.8-inch display for the upcoming Galaxy S III smartphone that packs a whopping 1920x1080 pixels resolution.

Det betyr at den skjermen er klar for markedet allerede nå.

Jaja men det spiller liten rolle, skjermen kommer når mobilen kommer, mobilen kommer ikke før om lenge. Jeg sier ikke at det ikke er imponerende, men det betyr ikke at det er noe mindre imponerende at Ipad 3 er det første nettbrettet med oppløsning høyere enn full HD.

Lenke til kommentar

Hvis bildet er en iPad 3 viser Apple at de ikke klarer å henge med på design. TVer og skjermdingser skal ikke ha rammer i dag.

Den der ser ut til å ha 25mm ramme. Ufyselig.

Prøvd å holde et nettbrett uten ramme? Hvor skal du ha fingra hen for å ikke dekke over skjermen???

Jeg kan holde i kanter, rammen eller baksiden.

Hvis bildet er en iPad 3 viser Apple at de ikke klarer å henge med på design. TVer og skjermdingser skal ikke ha rammer i dag.Den der ser ut til å ha 25mm ramme. Ufyselig.

har du holdt i et tablet? uten rammer, blir du hele tiden å trykke på skjermen når du ikke mener det etc

Ja, jeg har holdt i en tablet.

At dere ikke klarer å holde en enhet uten å ta unøvendig på skjermen er ikke min feil :)

Det går og an å lage software som ignorer typiske fingerberøring ytterst når den blir holdt. Hvis du liker feite rammer på en bærbar enhet som skal være liten så fint for deg, jeg gjør det ikke.

Endret av Wulong
Lenke til kommentar

Heldigvis ikke deg, for iPaden er klart i portrett-modus.1. Avstanden mellom ikonene, selv med 6 ikoner i docken er ikke avstanden mellom ikonene så liten i landskap, derimot passer det veldig godt hvis det er 5 i portrett. Det sammenfaller også med hvor ikonene havner i forhold til wallpaperen.2. iPad er et portrett-produkt, Apple viser som regel alltid enheten i portrett-modus. 3. Det er rimelig opplagt at hjem-knappen er borte, de sier jo TOUCH i invitasjonen. Det tyder på at det enten er et gesture area, kapasitiv knapp eller at man går helt over til gestures på selve skjermen.4. iPaden kan ikke være snudd på holdet for da ville man sett facetime-kameraet.2 og 3 er svake argumenter, men argument 1 med ikonplasseringen gjør at eneste mulighet er portrettmodus. Det er ikke mulig å få samme avstandsforhold i landscape mellom dock-ikonene.

Gode poenger, tenkte ikke på at de faktisk kan fjerne Hjem-knappen. Vil gi et enda renere design, noe Apple søker etter hele tiden. Når det gjelder ikonplasseringen, så er det vel ikke helt utenkelig at dette endres i sammenheng med økt oppløsning?

Lenke til kommentar

Så større oppløsning og ingen hjemknapp... Ingen av delene er plagsomt nok på iPad2 til å være verdt en utskifting. Har aldri sittet med min iPad2 og ønsket hverken høyere oppløsning eller fjerning av hjemknappen. Men derimot; et bedre kamera, 2 høytalere på baksiden, mulighet for å utvide lagringsplass med microsd, hdmi utgang.

Ingen ny iOS? Ikke støtte for direkte filtilgang? Ikke en avgrenset mappe engang? Native AVI-avspilling? SMB-støtte? Heller mer og mer mot Android-brett neste gang.

Apples wowfaktor er over, og de må få fingeren ut hvis de har tenkt å beholde mojoen. Skal de holde folk på pinebenken, blir skuffelsen enormt stor hvis de ikke har noe fantastisk nytt i iPad3.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...