Gå til innhold

Ny DAC og forsterker

Anbefalte innlegg

Har nylig skaffet meg et nytt par høytalere, men jeg trenger så en forsterker for å koble dem opp. Målet er å koble denne forstereken til en PC, men da oppstår det et problem, nemlig dette og konvertere fra digitalt til analogt :whistle:

PC'en har et ganske dårlig (integrert) lydkort. Etter litt googling har jeg fått inntrykket av at det ikke er verdt å kjøpe et nytt lydkort framfor ekstern DAC med mindre man driver med dataspill, så da er det ekstern DAC jeg går for ;)

Problemet er at jeg har et budsjett å holde meg til (på omkring 4000,- ) og jeg lurer derfor på om noen har peiling på åssen jeg burde gjøre det: kjøpe en dyr (forholdsmessig) DAC sammen med en rimelig forsterker, eller satse pengene på en god forsterker med en mer rimelig DAC? Eller noe balansert?

Endret av Pesk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Du anbefaler dette framfor dedikert DAC?

Føler også at det blir litt overflødig å kjøpe en surroundforsterker når jeg kun har et par høytalere (altså, 2 :tease: )

Eller?

Det er klart det er overflødig med de ekstra utgangene, og boksen er svært stor og tung også. Men det er liten tvil om at ren musikalsk opplevelse per investert krone når kilden er digital lyd fra PC vil bli en god surroundforsterker.

Alternativet er å gå for en billigst mulig kvalitets-DAC som Hegel HD2 til 2000 kr og bruke resten av budsjettet på stereoforsterker. Spørsmålet er da om du finner en stereoforsterker som leverer like god stereolyd som en surroundforsterker til 2000 kroner mer.

Lenke til kommentar

Alternativet er å gå for en billigst mulig kvalitets-DAC som Hegel HD2 til 2000 kr og bruke resten av budsjettet på stereoforsterker. Spørsmålet er da om du finner en stereoforsterker som leverer like god stereolyd som en surroundforsterker til 2000 kroner mer.

Et annet alternativ er å kjøpe denne. Jeg tror ikke du finner en receiver som låter bedre til samme pris..

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...