Ogrheimen Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Hei. I mai skal jeg og søstersen til Vegas for å feire bursdagen til en venn av oss, og når vi først er der tenkte vi å ta oss en tur ut til en av vestkystbyene(mest sannsynlig LA). Vi er begge interessert i tanken på å leie oss en grei kabriolet(Mustang, Camaro el.l.?), når det for en gangs skyld er minimale sjanser for kaldt og dårlig vær. Vi er 21 år og har kjørt skadefritt i 3 år her til lands(5år inkl. moped). Vil det da være mulig å få en forsvarlig pris, eller vil det lønne seg å gå for en heller vanligere modell? Siden det bare dreier seg om et par dagers leie, føler vi ikke et stort behov for å nødvendigvis sitte så høyt over bakkeplan. Cheers guys Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Faktisk er Mustanger og Camaroer meget vanlige leiebiler. Er vel også de mest populære leiebilene Ang. alder for leie er jeg helt blank. 1 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Utifra ett veldig, VELDIG (NB!) rask søk på billeie i LA så virker det som de opererer med aldersgrenser på enkelte modeller, der 25-> er åpent for alle modeller. Det ser også veldig forskjellig ut på hva de velger høyere aldersgrense på. Den ene jeg sjekka var mustang for 25+, men en dodge charger gikk fint fra 21+... 1 Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Faktisk er Mustanger og Camaroer meget vanlige leiebiler. Er vel også de mest populære leiebilene Ang. alder for leie er jeg helt blank. Mest populære om du tenker på hva folk ønsker seg før de har sjekket priser, men neppe når det gjelder hva som leies ut. 2 Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) De fleste store leiebilkjedene som AVIS etc har som regel aldersgrense på 25 år, men er du 21+ får du fremdeles lov til å låne det meste. Problemet er at det ofte er et stort pristilegg per dag. Edit: Det du også må huske på er at Las Vegas - LA går over to stater, som kan gi noe dyrere forsikring. Endret 1. mars 2012 av Christeven 1 Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Går ann å leie om man er for ung, mot tillegg mener jeg.. Leide Mustang cab i Cali i fjor, og helt ærlig så var det waste! På dagen er det altfor varmt å kjøre rundt med taket nede, selv med AC på fulle mugger, kommer altfor mye varm luft inn i bilen med taket nede, så vi kjørte stortsett med taket nede kun på kveldstid. Når vi var i vegas, så var det også 40 grader kl23:30 på kvelden. Vi leide igjennom Dollar ( bestillte hos Expedia ) og betalte ca 4000 for 14 dager, med alle forsikringer og ubegrenset kjørelengde. Vi var 26 og 24 år. 1 Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Betalte vel 30 dollar dagen ekstra, Cadillac CTS coupe fra Avis. 22 vintre gammel (meg, ikke bilen) … Leide også en gang da jeg var 19, betalte fryktelig mye ekstra (i trafikkbøter òg) men det var verdt hver krone … Leide en SUV og kjørte nærmere 500 mil rundt omkring i USA på roadtrip. 1 Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) Du kan helt fint leie standard cabriolet, som oftest er dette mustang eller chrysler sebring, men er du under 25år må du betale en avgift "surcharge", ca 150kr pr dag. Det gjelder for ALLE biler, pris varier litt fra stat til stat. Jeg har leid min mustang på budget rentals, siden det anses som standard bil så kan jeg fint kjøre den (21år gammel), men de kuleste bilene og luxus (f.eks. camaro) så er det 25års grense. Endret 8. mars 2012 av Iceman22 Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 jeg driver å leiter etter Camaro RS i LA jeg nå, finner INGEN!? Har funnet RS Cab til ca 8000 for 2 uker, men vi er 3 stk så cab blir litt for trangt.. SS blir altfor dyrt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå