Gå til innhold

Har ikke energi nok til å trene..

Anbefalte innlegg

Er på slankern.. Veide 120 på mitt verste, er nå 91 kilo.

Problemet mitt er at jeg jobber 9 timer hver dag, 6 dager i uken og er som oftest helt uslitt når jeg kommer hjem.

Jeg er ikke sterk fysisk og har bare tapt kiloene ved å bytte kosthold uten å trene noe særlig. Vil trene nå for å få fortgang på slankingen.

Finnes det noe piller eller drikker/shaker man kan innta for å få energi til å faktisk orke å trene? Er helt tappet for energi og trenger noe som får meg til å komme igang..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiser du noe før trening?

Du kan alltids helle i deg kaffe før trening, men om ikke det hjelper har man tilskudd som Jack3d. Vet at mange har gode erfaringer med det. Det selges ikke lovlig i Norge pga stoffet geranium, men det kan kjøpes i Sverige eller over nettet.

Lenke til kommentar

Det er ikke ulovlig, men stoffer på legemiddelsverkets lister over dop og legemidler er normalt ikke å få kjøpt i Norge med mindre man har resept på det. Det er ikke ulovlig, men det er ikke mulig å få kjøpt det. Dimetylamfetaminen i Jack3d er grunnen til at den ikke selges i Norge.

Lenke til kommentar

Tips for å øke vitalitet:

Bli kvitt tilnærmet all prosessert mat fra kosten din. Pizza, lasagne, fiskepinner, pølser og annen prosessert middagsmat. Potetgull, brød, ett mangfold av pålegg osvosv.

Spis ren mat istedet: fisk(tunfisk er lettvint, mange måter å tilberede det bra på), egg, kjøtt, fullkornsris, bønner, nøtter, grønnsaker, honning og frukt. Ta tran og omega3 tilskudd (ikke hør på generell anbefalinger, omega3 tilskudd kan du ta flere ganger så høy dose som "anbefalt" med positiv effekt, alternativt spis mye fisk), drikk MYE vann.

Kutt ut dette fra kosten din:

Sukker og gluten.

Ta diverse tilskudd:

Melkesyrebakterier (bio dophilus , kan bestilles fra urtesenteret.no), omega3 som nevnt og kreatin.

Få i deg nok søvn, og ikke minst hold en døgnrytme som støtter hormonene dine på en positiv måte: legg deg helst før halv 11 hver kveld, og ikke stå opp tidligere enn halv 7.

Til sist, for å virkelig få ett heftig energi puff før trening så anbefaler jeg deg Jack3d. Bestilles fra www.iherb.com (Fruit punch smaken er best), bruk koden UMU495 når du går til handlekurven for prisavslag (havner på under 200kr inklusvie frakt). Direktelink: http://iherb.com/p/29844?at=0&rcode=umu495

Ett siste tips: om praktisk mulig, tren før jobb! :) Å husk på følgende: om jobben din er så fysisk og/eller psykisk anstrengende at du ikke har tid og/eller overskudd til å trene og/eller lage den maten osv som du trenger for å holde en høy vitalitet, så vurder å bytt jobb..

Endret av ultraaa
Lenke til kommentar

Er det i det hele tatt bevist at gluten er et problem for personer UTEN gluten-allergi, eller er det det som nå er det siste innenfor svada-fronten når det gjelder å være "sunn"?

Det kommer an på hva du anser som "bevist". Jeg har lest og studert mye av eksperter på forskjellige felt, og konklusjonen er at gluten er noe mange ikke har godt av, allergi eller ikke. Gluten fører for mange til inflammasjon, noe som ikke bare kan føre til besvær (Som kan komme i mange former, mange går nok rundt å har både det ene og andre problemet som følge av blant annet gluteninntak uten å vite det, det trenger ikke å være noe veldig alvorlig eller åpenbart, men kombinert med mye annet dårlig så vil problemene bli langt mer åpenbare og alvorlig. Her snakker jeg også av erfaring.), men det kan også også ødelegge nabomusklenes mulighet til å fungere optimalt. Jeg sier ikke at dette gjelder alle, men det gjelder for mange flere enn de som åpenbart er allergisk.

Om gluten er ett tema som er siste nytt på helsefronten vet jeg ikke, jeg følger ikke med slike overfladiske ting. Jeg benytter mye av fritiden min til å studere innenfor mange forskjellige emner og dette er bare noe jeg har plukket opp på min "reise" inn i kunnskapens verden.

Edit: Her har du ett par av de mange kildene som har ført til at jeg har den meningen om gluten som jeg idag har.

"Life Without Bread: How a Low-Carbohydrate Diet Can Save Your Life" - Christian B. Allen PhD, Wolfgang Lutz MD

"Lutz considered grains to be especially pro-inflammatory and also thought that the culprit molecules for some gut disorders where certain proteins contained in grains (e.g. gluten or avenin)."

"The Gluten Connection: How Gluten Sensitivity May Be Sabotaging Your Health - And What You Can Do to Take Control Now" - Shari Lieberman PhD

"One of the nation's top clinical nutritionists presents her 14-day program for treating and reversing gluten sensitivity, a condition that affects as much as 35 to 50 percent of the U.S. population and is a major contributing factor to an array of chronic illnesses

Struggling with weight gain? Plagued by fatigue? Suffering from joint pain? According to preeminent clinical nutritionist Dr. Shari Lieberman, these symptoms are among the hallmarks of a little-known but surprisingly common sensitivity to gluten, a protein in certain grains. Dr. Lieberman has been investigating gluten sensitivity for more than 20 years. In her experience, eliminating gluten can alleviate many troubling symptoms for which doctors often can't find a cause, as well as chronic conditions for which mainstream medicine offers little hope of relief--including rheumatoid arthritis, ulcerative colitis, psoriasis, fibromyalgia, lupus, and irritable bowel syndrome.

In fact, 85 percent of Dr. Lieberman's clients who follow a gluten-free diet report dramatic improvement in their health--and scientific studies support her results."

Endret av ultraaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...