Gå til innhold

Den STORE bacontråden

Sameboe

BACON!!  

25 stemmer

1. 1. Liker du bacon?

• Selvfølgelig liker jeg bacon.
      8
    • Nei, bacon er ekkelt, seigt og smaker salt
      2
    • Liker bacon!? jeg ELSKER bacon!!!
      8
    • Baconstrips&baconstrips&baconstrips...
      6
    • Burde vært illegalt å ikke like det!
      1

Anbefalte innlegg

DEN STORE BACONTRÅDEN!

bacon_math.png

Det er en skam at denne delikatessen ikke har fått en egen tråd før nå!

Hva liker du med bacon? Hva kan bacon brukes til? Har du noen oppskrifter? Har du noen kjære øyeblikk med bacon å fortelle om? Har du noen videoer med bacon du vil poste? Kanskje et bilde? Få det inn her NÅ!

ALT BØR SMAKE SOM BACON!

TRYKK HER!

bacon.jpg

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er fan av å dyppe bacon i smeltet sjokolade. Awesome om man har en sjokoladefontene f.eks.

Jeg syntes at salt og sjokolade passer godt sammen, og bacon er kinda salt. Så da må jo det være en suksess! Skulle likt å sett ansiktet til en kokk hvis jeg lagde en dessert bassert på det.

Lenke til kommentar

Kjøpte baconsalt da jeg var i USA jula 2010. Var win. Smakte bacon. Hadde det på ostesmørbrød og pizza.

Kjøper gjerne mer, for å si det sånn.

Bacon dyppet i sjokolade er forøvrig en fantastisk snack. Akkurat som å ostegratinere bacon.

Sistnevnte gjør seg utmerket med en øl i hånda.

Førstnevnte gjør seg godt med en ikke for fyldig rødvin.

Lenke til kommentar

Har veldig lyst å prøve dette, ettersom jeg er veldig glad i iskrem:

Bacon Ice Cream

About ¾ qt (¾l)

Like my butcher, I loved the salty taste of bacon with brown sugar, but I’m also going to be folding bits of candy bacon into Coffee Ice Cream in the future. Or maybe get really crazy and try little bits in a batch of Avocado Ice Cream. If you don’t have half-and-half, simply mix together heavy cream and whole milk in equal proportions. I’m not sure about dairy alternatives, but since this doesn’t fall into the vegan category, I think this time I’m off the hook. ; ) For the candied bacon; 5 strips bacon about 2 teaspoons light brown sugar For the ice cream custard: 3 tablespoons (45g) salted butter ¾ cup (packed) brown sugar (140g), light or dark (you can use either) 2¾ (675ml) cup half-and-half 5 large egg yolks 2 teaspoons dark rum or whiskey ¼ teaspoon vanilla extract optional: ¼ teaspoon ground cinnamon

1. To candy the bacon, preheat the oven to 400F (200C).

2. Lay the strips of bacon on a baking sheet lined with a silicone mat or aluminum foil, shiny side down.

3. Sprinkle 1½-2 teaspoons of brown sugar evenly over each strip of bacon, depending on length.

4. Bake for 12-16 minutes. Midway during baking, flip the bacon strips over and drag them through the dark, syrupy liquid that’s collected on the baking sheet. Continue to bake until as dark as mahogany. Remove from oven and cool the strips on a wire rack.

5. Once crisp and cool, chop into little pieces, about the size of grains of rice. (Bacon bits can be stored in an airtight container and chilled for a day or so, or stored in the freezer a few weeks ahead.)

6. To make the ice cream custard, melt the butter in a heavy, medium-size saucepan. Stir in the brown sugar and half of the half-and-half. Pour the remaining half-and-half into a bowl set in an ice bath and set a mesh strainer over the top.

7. In a separate bowl, stir together the egg yolks, then gradually add some of the warm brown sugar mixture to them, whisking the yolks constantly as you pour. Pour the mixture back into the saucepan.

8. Cook over low to moderate heat, constantly stirring and scraping the bottom with a heatproof spatula, until the custard thickens enough to coat the spatula.

9. Strain the custard into the half-and-half, stirring over the ice bath, until cool. Add liquor, vanilla and cinnamon, if using.

10. Refrigerate the mixture. Once thoroughly chilled, freeze in your ice cream maker according to the manufacturer’s instructions. Add the bacon bits during the last moment of churning, or stir them in when you remove the ice cream from the machine.

2312582295_859d787821_o.jpg

Lenke til kommentar

Kan de ikke det lenger?

Jeg husker jeg kjøpte diverse koffeinartikler fra ThinkGeek vinteren 2009.

Also, Sameboe, det der skal så prøves! I alle fall om jeg kan lage det uten iskremmaskin, for gudene vet hvor den har tatt veien. Sannsynligvis pakket bort sammen med sjokoladefontenen, raclettejernet og fonduegryta. :(

Lenke til kommentar

Ekkelt? Hva er nå ekkelt med å bruke bacon som snacks eller i iskrem?

Jeg laget baconmuffins, var awesome. Finner faen ikke igjen oppskrifta, men tror jeg bare fulgte standard muffinsoppskrift, stekte bacon, hadde fettet i røra, delte opp baconet i små biter og hadde det også i røra og stekte. Alle var skeptiske til de, men med en gang de smakte dem, elska de dem. :D

Lenke til kommentar

Ikke for å ødelegge stemningen i tråden, men bacontipsene her blir jo bare eklere og eklere.

Tilogmed mitt? Du ville strengt tatt fått samme effekt av å bruke ordentlig kraft, men det er ikke så mange som har det tilgjengelig til en hver tid og dette går raskere.
Lenke til kommentar

Tilogmed mitt? Du ville strengt tatt fått samme effekt av å bruke ordentlig kraft, men det er ikke så mange som har det tilgjengelig til en hver tid og dette går raskere.

Nei, det var gjerne ikke så gale. Det som blir for mye for meg er bacon med sukker, is eller sjokolade. Kjenner blodårene tetter seg bare av å lese om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...