Gå til innhold

Ruteren resettes hvis jeg åpner ports.


Anbefalte innlegg

Hver gang jeg prøver å åpne ports resettes ruteren min. Vi har en PPPoE tilkobling, med brukernavn og passord. Når den resettes må jeg skrive inn brukernavn og passord på nytt for å få internett tilkobling.

 

Jeg vet hvordan man åpner ports, og det har fungert før. Vi har forresten en Belkin ruter. Og jeg bruker kabel.

 

Hva kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Men kom akkurat på at det ikke nødvendigvis er ruteren. Er det mulig at ISP'en ikke tillater å åpne ports? Eller er det nettverkskortet som klager?

 

Og hvis jeg resetter ruteren, er det bare å skrive inn brukernavn og passord så får jeg internetttilkobling? Har ingen erfaring vettu :)

Lenke til kommentar

Routeren din skal normalt ikke resettes av at du åpner porter. Det har hvertfall ikke noe å gjøre med modem som er tilkoblet (eller porter).

 

Du skal klare å forwarde porter i routeren, uansett om det skulle være stengt andre steder i kjeden.

Du vil da selvsagt ikke få åpnet porten hele veien, men routeren skal ikke resettes av den grunn :)

 

Hvis du har et modem og kobler opp Belkin-routeren med PPPoE, så må du skrive inn bruker/passord for PPPoE som du måtte når den ble nullstilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...