Gå til innhold

Erfaringer med 9800pro?


wanvik

Anbefalte innlegg

Har bestillt meg pc for ei lita uke siden, men har ikke fått den enda. Da jeg ble litt lei, ringte jeg komplett, og det viste seg at bl.a skjermkortet hadde blitt sendt til noen andre før de pakket det jeg skulle ha, ergo jeg måtte enten vente ei uke til, eller velge et annet kort.

Jeg hadde opprinnelig bestillt et Sapphire 9800pro 128mb-kort, men nå var de tomme for samtlige 9800-pro 128mb kort, så jeg endte opp med et Hercules 9800pro 256mb ddr2-kort, laaangt over den opprinnelige prisgrensa mi for dette, men kuttet litt på andre ting, så endte jeg ganske likt til slutt..

 

Er det noen som har noe erfaring med 9800pro med 256mb ddr2-minne? tenker da på hvordan det er i forhold til f.eks rx5900, overklokkingsmuligheter osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt Sapphire 9800PRO 128MB nå i noen måneder, og jeg kan ikke si å ha møtt noe negativt i det hele. Har lest om problemer med kortet, men kun på utenlandske nettsteder.

 

Jeg installerte kortet og la inn driverne. Har ikke så mye som hikket etter det. Godt kort, men alt for dyrt i forhold til hva man faktisk får. Det er vel ikke akkurat verdt to tusen kroner mer enn ett 9600PRO? Men har du pengene er det null tvil. Går for 9800PRO.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Nå har jeg ihvertfall bestillt meg Hercules 9800pro m/256mb ddr2-ram.. Hvordan er tempen på disse? -har vannkjølt gpu nå (geforce 4), men har lest at hercules sin kjøler er bra og stillegående, er den såpass bra at jeg ikke trenger vannkjøling på den?

Lenke til kommentar
Jeg har Saphire Radeon 9800 pro og det går som GULL

Bare tull det at Hercules er bedre....det er akkurat samma kortet og de yter akkurat like bra så gå for Saphire   da får du lik ytelse + at du sparer noe penger.

Annbefaler Saphire å det varmeste  :yes:

 

hercules har vel bedre kjøling

Lenke til kommentar
Jeg har Saphire Radeon 9800 pro og det går som GULL

Bare tull det at Hercules er bedre....det er akkurat samma kortet og de yter akkurat like bra så gå for Saphire da får du lik ytelse + at du sparer noe penger.

Annbefaler Saphire å det varmeste :yes:

 

hercules har vel bedre kjøling

 

Det er mulig, men mitt Saphire kort har kjøleribber på alle minnebrikker både foran og bak akkurat som Hercules sin....og ellers tror jeg ikke det er store forskjellene for sålenge kortet går og ikke koker er jeg fornøyd :wink:

Lenke til kommentar

når du tar i mere minne så blir det mere jobb på pcen/grafikkortet og holde styr på alt sammen og det går derfor litt tregere.. kortet med 256mb ddr-2 minne har derfor ca 0.5fps mindre enn jirtet 128mb ddr-1 minne.. det eneste du tjener på å ha 256mb minne er om du bruker anti aliasing og veldig store oppløsninger (1600x eller større) - her merker du betydelig forskjell.

uten anti aliasing og i lavere oppløsninger som 1024x så er faktisk 128mb kortet raskere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...