Gå til innhold

vikar, ikke fornyet kontrakt, hva nå?

Anbefalte innlegg

Da havna jeg i den hærlige vikarfella.. fikk for 1 mnd siden høre av sjefen at kontrakten kom til å bli fornyet i april. Forrige uke kom kontrabeskjeden, grunnet svikt i markedet har jeg får jeg nå ikke fornyet kontrakten(forståelig nok, men utrolig dårlig mht at jeg for kort tid siden fikk høre at jeg fikk fortsette)

Siste arbeidsdag er 30 mars. Hva gjør jeg? har jeg nå "krav" på penger fra NAV? Jeg har bare jobbet i 8 mnd(to perioder) og før det var jeg student.

må jeg vente 8 uker før jeg får stønad?(hva da med alle de faste utgiftene?)( skal jo søke jobber fra idag av, men man er jo ikke 100% sikker på å få ny jobb før inntektene svikter)

Får man arbeidstrygd bare etter 8 mnd? eller blir det dagpenger fram til evnt ny jobb?

Utrolig kipt å sitte med sjegget i postkassa, når man for 2 mnd siden vurderte å starte prøve å kjøpe bolig.

Hadde vært fint med litt hjelp akkurat nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først så vil jeg høre litt mer om denne "vikarfella" du har havnet i. Hvis du er vikar så er du stedfortreder for noen. Det vil si at enten kommer personen du vikarierer for tilbake eller så blir stillingen fjernet fra virksomheten. Det er ikke riktig å bruke betegnelsen "vikar" om du er midlertidig ansatt og for midlertidig ansettelse så der har du muligens et ankepunkt om du ønsker å fortsette i jobben.

Når det er sagt så har du ikke karantenetid på arbeidsledighetstrygd når du selv ikke er skyld i oppsigelsen. Med andre ord så har du, etter det jeg husker krav på stønad fra dag 1.

Lenke til kommentar

Først så vil jeg høre litt mer om denne "vikarfella" du har havnet i. Hvis du er vikar så er du stedfortreder for noen. Det vil si at enten kommer personen du vikarierer for tilbake eller så blir stillingen fjernet fra virksomheten. Det er ikke riktig å bruke betegnelsen "vikar" om du er midlertidig ansatt og for midlertidig ansettelse så der har du muligens et ankepunkt om du ønsker å fortsette i jobben.

Når det er sagt så har du ikke karantenetid på arbeidsledighetstrygd når du selv ikke er skyld i oppsigelsen. Med andre ord så har du, etter det jeg husker krav på stønad fra dag 1.

vikarfella - inkassoselskapet som jeg jobber i ansetter "vikarer" 4 mnd om gangen, der de fornyer kontraktene etterhvert, dette gjør de for å da ha muligheten til å senke bemanningen når de har mindre saker i avdelingen. Så "fella" var vel det at man bør drite i å godta slike jobber der man jobber på korte kontrakter :/.

Vet ikke helt hva jeg skal kalle en slik stillng jeg, om ikke vikar, og nei jeg vikarierer ikke for noen, og stillinga blir midlertidig fjerna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...