marpet92 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) har en bolt som sitter fast/knekt der jeg skal feste innsprøytningen til sylinderen. (til skutern.. dragon RMK 700) jeg har prøvd å boret opp bolten, men det endte opp med at "grisepikken" knakk inni bolten :/ (med handmakt. og jeg er ikke sterk) xD å nå har jeg ikke bor som er bra nok til å bore ett nytt hull :/ er dette den eneste måten å gjøre det på? eller må jeg innvistere i en svindyr bor jeg bare skal bruke en gang? :O Endret 28. februar 2012 av marpet92 Lenke til kommentar
StormerJ Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Det jeg gjorde etter å ha knekt en bolt var at eg brukte en liten bor og boret inn i skruen.. Når du så setter drillen i revers kan du være heldig at metallet har varmet seg opp nok til at skruen blir med deg på tilbakeveien. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Det jeg gjorde etter å ha knekt en bolt var at eg brukte en liten bor og boret inn i skruen.. Når du så setter drillen i revers kan du være heldig at metallet har varmet seg opp nok til at skruen blir med deg på tilbakeveien. den var ny. liten bor gjennom skruen og så øker du størrelsen på boren til at bolten mister hele styrken sin. ellers så kan du ta hammeren og meisel eller flattjern å lage et spor i bolten. det forsøker jeg alltid først. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 ikke forsøk på å bruke en 1 mm bor. de knekker så lett. ca 3mm er bra. du kan også bruke skjere olje da du unngår varmgang og bevarer skarpheten på boren. den beste bortypen man kan bruke er bor med brom belegg på tuppen ("gull",gult). selvsakt så må boren være beregna på metall. selv hater jeg borer som er helt svarte, de skjerer dårlig da skarpheten forsvinner når det oppstår varmegang. Lenke til kommentar
marpet92 Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 alle gode forslag, men de er alle prøvd... problemet er bare at det står en grisepikk/skruutdriver inni skruen, å den er mye hardere. :s Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 alle gode forslag, men de er alle prøvd... problemet er bare at det står en grisepikk/skruutdriver inni skruen, å den er mye hardere. :s Hva Dremel multikutter eller lignende. Ta en kuttskive å kutt på noe slik at diameteren på skiven blir så liten at du kan bruke den til å kutte ett spor i skruen. Kanskje det er forsøket verdt hvis du har en slik maskin da Lenke til kommentar
StormerJ Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Det jeg gjorde etter å ha knekt en bolt var at eg brukte en liten bor og boret inn i skruen.. Når du så setter drillen i revers kan du være heldig at metallet har varmet seg opp nok til at skruen blir med deg på tilbakeveien. den var ny. liten bor gjennom skruen og så øker du størrelsen på boren til at bolten mister hele styrken sin. ellers så kan du ta hammeren og meisel eller flattjern å lage et spor i bolten. det forsøker jeg alltid først. Hehe, det som skjedde var at jeg ødela gjengene på skruen ettersom den var rustet fast, vel og merke. Så boret jeg inn i skruen, og når eg så skulle ta boret ut så presset jeg mot siden mens jeg sakte økte intensiteten på drillen. Gikk som varm kniv i smør! Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 hvor stor bor og bolt? Lenke til kommentar
marpet92 Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 alle gode forslag, men de er alle prøvd... problemet er bare at det står en grisepikk/skruutdriver inni skruen, å den er mye hardere. :s Hva Dremel multikutter eller lignende. Ta en kuttskive å kutt på noe slik at diameteren på skiven blir så liten at du kan bruke den til å kutte ett spor i skruen. Kanskje det er forsøket verdt hvis du har en slik maskin da Super ide, men gikk ikke :/ hvor stor bor og bolt? 6mm bolt og 3,5mm bor Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Sitter denne på selve innsuget? Isåfall må du bore forsiktig med i grisepikken med HSSborer og bore så mye du tør av bolten ut etterpå. Kan du gjenge opp der eller hvilken bolt er det? Lenke til kommentar
marpet92 Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Sitter denne på selve innsuget? Isåfall må du bore forsiktig med i grisepikken med HSSborer og bore så mye du tør av bolten ut etterpå. Kan du gjenge opp der eller hvilken bolt er det? får prøve det kan sikkert gjenge opp på nytt, men vil aller helst unngå det. er ikke helt sikker på hvilken type bolt det er, men kan undersøke Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Hvilken type det er har ingenting å si, den skal i aluminium såden skal ikke moses på plass. Hvilken av boltene på innsuget er det? Lenke til kommentar
marpet92 Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 problem løst! :D fikk lånt en svindyr bor borret opp, varmet og brukte en grisepikk Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Fett, pell deg ut. Boondocking FTW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå