Gå til innhold

Får bilde brytning i film hvorfor?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Vet ikke helt om dette er riktig kanal for å poste dette problemet men saken er at av og til når jeg bruker VLC media player og spiller av en serie så fryser bilde litt i et sekund sånn at neste bilde blander seg inn i det bildet som var før pluss at teksten går bort. Problemt for jeg også når jeg spiller av en fil og drar inn en ny fil for å spille av den, da kommer også denne bilde bryteningen så hvorfor skjer dette?

Har et lite eksempel her:post-136061-0-66224300-1330442257_thumb.jpg

Litt irriterende når jeg mister små sammenhenger pga dette problem.

Endret av BRDP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm dette blir litt av en sak så her kommer litt mer info:

Fil format:MKV

Prøvde og spille det i Windows media player det virket ikke.

Hva er key-frames?

Må jeg oppdatere codecet til programmet manuelt?

Takk for tipset med og oppdatere VlC player hadde en gammel versjon så når den nye versjonen kom inn så rett problemet seg opp tusen Takk for hjelpen :D!!! Men hva kan gjøre forskjellen?

Lenke til kommentar
Takk for tipset med og oppdatere VlC player hadde en gammel versjon så når den nye versjonen kom inn så rett problemet seg opp tusen Takk for hjelpen :D!!! Men hva kan gjøre forskjellen?
At den gamle versjonen ikke hadde full støtte for filmformatet. Ingenting annet egentlig.
Lenke til kommentar

....

Hva er key-frames?

....

Kort/enkel forklaring på fenomenet: Svært gode komprimeringsformater lagrer ikke all informasjonen i hvert enkelt bilde, men f.eks 1 i sekundet og så beskriver hvordan bildeinformasjonen endrer/flytter på seg i de påfølgende frames. Hvis du hopper i tid eller noe forstyrrer et "keyframe" så bruker den plutselig feil bilde(keyframe) til å dra og vende på slik at det ser helt på tryne ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...