jlnhaah2 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 hei. jeg har en 2 mnd gammel arc s, men telefonen er jo fullstendig ubrukelig da den går tom for lagringsplass. har ikke nevneverdig mye apps lagret, og har de som kan over på sd-kortet. noen som har en løsning på dette problemet? sliter også med mye "tving avslutt" på mangen av programmene, kan dette være som følge av lite plass og? takker for svar. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Er nok på tide å renske opp. Avinstaler alt du ikke bruker og ikke ha alt for mange hjemskjermer med widgets. Sleit en stund med ustabilitet påmin Galaxy S Plus da jeg hadde 5 sider med widgets, men rydda opp litt og kutta ned til 2 sider og nå er den mye bedre Lenke til kommentar
jlnhaah2 Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 Er på den femte hjemskjermen, men er jo så masse som er standard på telefonen som ikke lar se fjerne, og da er det jo ikke mye igjen som jeg kan bruke.. burde vert en bedre løsning. har jo 4gb ledig på sd.. Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Jeg synes det er latterig å spørre om noe slikt på et forum. Du har jo svaret selv; slett apps du ikke bruker, eller kjøp større SD-kort. Koster fra 49,- for 8 GB og fra 139,- for 16 GB på Komplett. 29,- for frakt. Endret 29. februar 2012 av Tastatur Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Jeg synes det er latterig å spørre om noe slikt på et forum. Du har jo svaret selv; slett apps du ikke bruker, eller kjøp større SD-kort. Koster fra 49,- for 8 GB og fra 139,- for 16 GB på Komplett. 29,- for frakt. Kan ikke forvente at alle skal kunne alt... Mye å sete seg inn i når det kommer til teknologi. Hadde alle vert mestre innenfor bruk og slikt ville mange tusenvis av jobber forsvunnet bare i Norge.. Dessuten er store deler av apps på Android ikke mulig å overføre fra telefon til SD. Dette er nettopp grunnen til at jeg ikke kjøpte Arc S men heller Galaxy S Plus da denne har 8GB internminne vs Arc sin skarve 300MB.. Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Jeg ordla meg kanskje litt feil der. Men for meg virker det da ganske åpenbart at når man kjøper mer mat en det er plass til i kjøleskapet, så kjøper man et nytt og større kjøleskap, ellers så kjøper man et mindre mat. - er ikke verre en det. Lenke til kommentar
jlnhaah2 Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 det er da slettes ikke poenget, tastatur. les posten skikkelig før du lirer utav deg. jeg ser etter en løsning på feks hvordan jeg kan få overført restrerende apps el. over til sd-kortet, evt. andre glupe løsninger dere måtte ha.. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Er på den femte hjemskjermen, men er jo så masse som er standard på telefonen som ikke lar se fjerne, og da er det jo ikke mye igjen som jeg kan bruke.. burde vert en bedre løsning. har jo 4gb ledig på sd.. Er ikke helt bekjent med hva SE gjør med Android.. Men på Samsung go HTC kan man fjerne alt fra hjemskjermen. Vil si det er rart om man ikke kan gjøre dette på SE telefoner.. Ellers er det lurt å sjekke RAMbruken. du har 512MB men vil tippe 160-240MB av disse er satt av til System så du vil bare ha en 300MN som kan brukes. Mange Apps selv om de ikke brukes ligger gjerne i bakgrunn og stjeler RAM.. Lenke til kommentar
jlnhaah2 Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 går ikke hva jeg vet, men har ikke voldsom insikt hva android gjelder. når jeg sletter standardprogrammer fra hjemskjermene så vender de automatisk tilbake. mener jeg leste en plass at det var en myte at programmer låg i bakgrunnen.og stjælte ram, men.. takk for svar uansett :-) Lenke til kommentar
jlnhaah2 Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 har forsåvidt også fått mindre ledig lagringsplass selv om jeg har slettet mangen apps.. nede i 7mb ledig nå, og er ikke så mye mer å fjerne.. forstår ikke hva som tar opp all plassen.. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 jøss her er det noe rart.. Android er ikke bare bare.. Merka dette sjøl de 2-3 første ukene jeg hadde Android at Android må læres. om du går på: Innstillinger -> applikasjoner -> kjørende tjenester Da kan du se alt som går på mobilen som bruker RAM. På min har jeg 3-4 apps som er innstalert men ikke brukes som stjeler RAM. og på: Innstillinger -> applikasjoner -> installerte applikasjoner vil du se alle apps som du har lastet ned. Lenke til kommentar
jlnhaah2 Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 mulig jeg mangler den grunnleggende forståelsen for android, men dersom jeg velger "alle", får jeg opp en laaang liste over "programmer". masse små program.. en god del heter "com.sonyericsson...." og flere lignende tilfeller. skal det være slik? feks. flere facebook app filer osv.. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Da tyder det på at SE ikke har lagt inn filter for alle Android filene sine... Er det en fane somo heter 3parts applikasjoner da? Lenke til kommentar
jlnhaah2 Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 Da tyder det på at SE ikke har lagt inn filter for alle Android filene sine... Er det en fane somo heter 3parts applikasjoner da? hva vil det si? er det noe som kan gjøres med? stemmer, har noe som heter tredjeparts Da tyder det på at SE ikke har lagt inn filter for alle Android filene sine... Er det en fane somo heter 3parts applikasjoner da? hva vil det si? er det noe som kan gjøres med? stemmer, har noe som heter tredjeparts Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Filter vil bare si at de egentlig ikke skal vises.. Under 3parts vil du finne alt du har selv installert på mobilen Lenke til kommentar
eddott Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Har hatt samme problem med min Sony Xperia Neo. Det jeg har gjort er å roote telefonen for å få tilgang til systemfilene. Da kan jeg fjerne en del av de preinstallerte appene, og flytte apper fra /data/app/ til /system/app/ med Root Explorer. Dermed får jeg brukt en del av lagringsplassen som ellers er forbeholdt systemet, samtidig som mye plass blir frigitt til andre ting. Lenke til kommentar
jlnhaah2 Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 mao. er det ingen løsninger som lar seg gjøre uten å risikere å ødelegge telefonen/garantien for en amatør? Lenke til kommentar
teitur Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Dessuten er store deler av apps på Android ikke mulig å overføre fra telefon til SD. Dette er nettopp grunnen til at jeg ikke kjøpte Arc S men heller Galaxy S Plus da denne har 8GB internminne vs Arc sin skarve 300MB.. Det er vel fortsatt "bare" 1,3GB tilgjengelig for apps på Galaxyen også. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Ja. men det er nok for hauger av apps.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå