Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Problemer med hårvekst og Negler : Faens dritthår!

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har opprettet et emne i denne kategorien tidligere, som handler om det tykke håret mitt. Ville vært takknemlig om noen fant den tilbake.

Uansett; Som nevnt er håret mitt veldig tykt og jeg føler det hvertfall slik at jeg har flass, så jeg lurer på om det er en spesifikk dusjsåpe jeg kan bruke for at håret mitt myker seg opp litt?

Og en annen ting er at neglene mine vokser som bare faen. Jeg må jo klippe de hver uke, noe jeg ikke gidder. Det kommer også masse dritt under neglene mine, og disse to problemene er hovedårsaken til at jeg føler meg veldig ukomfortabel når jeg går på skolen!!

Veldig merkelige problem, men er takknemlig hvis noen kan hjelpe meg!

Postet av anonym: 2f3e0bab2c73a145b6d586f3a94ae04b

Postet av anonym: 4d5d17b4ddc72bc7c30b1d26db3b5a57

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke gidder å klippe neglene din når det trengs, men likevel klager på at det kommer masse dritt under de, så er det jo litt håpløst. Klipp og stell/rens de når det trengs.

Sies jo at Head and Shoulders skal hjelpe mot flass, prøv den i førsteomgang. Balsam kan hjelpe til med å myke opp håret.

Kan jo også hende at frisøren kan tynne ut håret ditt, så det ikke føles så tykt.

Lenke til kommentar

Og en annen ting er at neglene mine vokser som bare faen. Jeg må jo klippe de hver uke, noe jeg ikke gidder. Det kommer også masse dritt under neglene mine, og disse to problemene er hovedårsaken til at jeg føler meg veldig ukomfortabel når jeg går på skolen!!

Hvor gammel er du? Du bør klippe de minst 2 ganger i uken, reger med du er gutt, og en gutt med lange negler er ekkkelt!

Lenke til kommentar

Jeg beklager å si det, men du må passe bedre på hygienen din.

Jeg har selv veldig tjukt hår. Altså veldig tjukt. Det kan ikke vokse veldig langt før jeg ser ut som en badeball på hodet. Har fra flere frisører fått høre at jeg neppe vil miste håret noen gang.

Det jeg gjør er at jeg vasker det hver eneste dag. Hvis man går med voks er det et lurt tips, iom at det kan irritere hodebunnen, og dermed skape flass. Det er også lurt å dusje om kvelden, for å unngå at voksen går inn i hodeputa og over på ansiktet og gir fet hud.

Når det gjelder negler bør de klippes ofte! Både på tær og fingre. Helst hver 4-5 dag.

Lenke til kommentar

Som "bjørn" har jeg selv kraftig hårvekst og ikke minst neglene vokser fort.

Det er ikke så mye som kan bli gjort, gidder ikke å barbere bort alt håret på kroppen og hårveksten på hodet er jo bare å klippe en gang i måneden om jeg ønsker å holde frisøren.

Neglene tar jeg ca hver Mandag eller Søndagskveld for da holder de seg ut en uke og det kommer ikke noe dritt til under dem. Litt ekstra hygiene ved bruk av en fast håndsåpe hjelper faktisk bra til å holde dem rene.

Håret vasker jeg i snitt 2 Ganger i uka med Shampo / balsam . I noen tilfeller kan overdreven dusjing / hygiene gjøre vondt langt verre.

Er i tillegg i svømmehalen ca 4 dager i uka pga kursaktivitet (instruerer i babysvømming) og da dusjer man jo grundig både før og etter (med såpe / shampo ) for å ivareta hygienen og vannkvaliteten i bassenget.

Min erfaring med såpass mye dusjing og timer i vannet er at både huden og håret blir "tynnere" , dvs mindre fett på det, så kanskje det kan være noe for deg å vurdere å svømme noen timer i uka?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...