pkg_inc Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Så etter å ha hatt to bærbare de siste 4,5 årene, trenger jeg nå en ny. Jeg har "brukt ihjel" de to forrige, en Asus og en multicom compal, begge kostet rundt 10k da de ble kjøpt. Begge er ubrukelige nå, og jeg er litt lei og vil ha en bærbar som varer. I prioritert rekkefølge: * God kvalitet/lang brukstid * God skjerm/høy oppløsning * 15 tommer Pris er mindre relevant. Hva er gode forslag her? Det første jeg tenkte på var enten en macbook 15 tommer eller en thinkpad, begge som blir rimelig dyre, men som jeg har hørt mye godt om. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Jeg har selv svært god erfaring med ThinkPad, riktignok fra da IBM selv lagde dem, men de "ordentlige" Thinkpad-seriene T (og W) og X skal være bra fremdeles. Mitt største ankemoment med en W520 er at den ikke har numerisk tastatur, det har forøvrig ikke MacBook Pro heller... Nå er jeg såpass heldig (eller uheldig?) stilt at jobben stiller med PCer, så jeg står neppe helt fritt i valg av PC neste gang, men hvis jeg får lov å velge noenlunde fritt vil en HP EliteBook 8560W stå høyt opp på listen over kandidater som skal sjekkes ut grundig. Den er forholdsvis tung, men skal være svært solid bygget... Ser forøvrig det finnes noen få Lenovo ThinkPad W500 hos distributørene, med 1920x1200-skjerm. Det er antakelig noen av de siste igjen på det norske markedet, og jeg skulle gjerne slått kloa i en sånn. Som ren jobbe-maskin, uten behov for rå ytelse, men kun herlig skjerm og god oppløsning, ville den vært helt utmerket :-) Lenke til kommentar
avo Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Macbook skal jeg ikke svare for - vet at kvaliteten er bra, men ikke så mye mer. Thinkpads - ja - de varer evig, i alle fall proffmodellene. (T, X og W) Der kan du også få store batterier og batteri i stedet for optisk drev, slik at de holder en del timer pr lading. HP siden proffmodeller er også bra, men styr unna de billige. Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 En ting jeg glemte å si: Jeg trenger denne maskinen så fort som mulig, så om det er noe som kan plukkes opp rundt Bergen er det et stort pluss. To uker blir dessverre alt for lenge å vente. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 MacBook Pro, ThinkPad T- og W-serie, HP EliteBook, Dell Precision. Der har du dem. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 En ting jeg glemte å si: Jeg trenger denne maskinen så fort som mulig, så om det er noe som kan plukkes opp rundt Bergen er det et stort pluss. To uker blir dessverre alt for lenge å vente. Det blir jo stort sett smak og behag, men se på HP EliteBook 8560W (i7 quad-core), HP EliteBook 8560W (i5 dual-core). Dytt inn 4 eller 12GB ekstra ram (12GB koster ikke mer enn 500 kr!) og evt. en SSD i disse og jeg tror du blir bra fornøyd. (Disse har, som ThinkPad av skikkelig serie, 3 års garanti forøvrig.) Må du ha noe rimeligere og ikke trenger ytelsen, ville jeg også siklet hardt og lenge på W500en jeg snakket om... (http://www.prisjakt.no/product.php?p=456299) SSD og 8GB ram vil gjøre den også til et hyggelig bekjentskap... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå