Cuneax Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Lager store strukturer i full størrelse. 3D-printer skriver ut et helt hus Lenke til kommentar
toreddy Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Hvor er printeren og hvor er husene den har printet? Hadde ikke gjort noe om vi fikk fikk se noe som hadde med overskriften å gjøre.. Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Du ser printeren fra 0:46 og litt utover i videoen. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Send den opp til månen og mars, og få den til å lage en landsby som står klar 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Hvilket bindemiddel benyttes? Plast? Slike hus vil sikkert fungere i tropiske strøk der man ikke trenger varmeisolasjon. Materialet vil kanskje bli relativt insektsikkert? Hardkjerne: Noe sånt vurderes faktisk til fremtidige månebaser, men de kan selvsagt ikke ta med seg store mengder bindemiddel så det er noe de må finne lokalt. Endret 1. mars 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
smileyy Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Heftig oppfinnelse! Tanken har slått meg en del ganger, men ikke sett noen som har gjennomført før nå. ...ut ifra de strukturene som allerede er printet, så er det jo stort potensiale for forbedringer, men det er jo dødskult at noen faktisk har tatt initiativ. Forhåpentligvis kan vi printe ut kjempe tøffe hus om 10-20 år med helt nye design og konstruksjonsmetoder som denne byggetypen åpner opp for. -Varmeisolasjon tror jeg ikke blir noe problem. Det er jo tross alt en printer som gir deg 100% kontroll over konstruksjonen. Da kan man såklart lage et design som tillater å putte isolasjon i veggene. Den printer jo tross alt bare grunnstrukturen. Man må fortsatt sette inn dører, vann, elektrisitet, vegger etc. etc. Lenke til kommentar
bo0ze Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Jeg skal laste ned huset mitt fra PirateBay Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 "You would not download a car....." Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Hvilket bindemiddel benyttes? Plast? Plast er ikke uorganisk.... Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 "You would not download a car....." Fuck you, I would if I could! Lenke til kommentar
onkelRoar Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Se fra 55 sek uti videoen. Der sier han at alt er printa ut i stein. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 "You would not download a car....." Fuck you, I would if I could! My point exactly... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg