Torry68 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Da jeg skal gjøre opptak i Cubase 5, f.eks. en enkel vokalstemme, får jeg bleed/lekkasje fra de andre lyd/audiosporene jeg har gjort opptak av. Jeg ser det da jeg trykker på monitorknappen til vokalsporet, og det er jo noe som er uønskelig, da jeg selvsagt kun ønsker å ha vokalstemmen på det sporet. Lekkasjen/bleeden kommer IKKE fra headsettet mitt, men det kommer fra INPUT signalet på en eller annen måte...Noen som har litt peiling på dette?? I tillegg bruker jeg en studiomikser, TASCAM DM-4800. Jeg ønsker å route signalene på den rette måten....Dvs. at hvis jeg skal gjøre flere vokalopptak/ overdubs, ønsker jeg KUN å bruke Input 1 på mikseren, men vokalen blir gjerne lagt til spor 1-8 i Cubase, bare for å ta et eksempel...Noen som har erfaring med routing av slike lignende digitale miksere? Lenke til kommentar
phlake Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Kan virke som at det er mikseren som lekker da. Har du prøvd å plugge rett i lydkort og ta opp? Lenke til kommentar
Torry68 Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Kan virke som at det er mikseren som lekker da. Har du prøvd å plugge rett i lydkort og ta opp? Det er integrert lydkort i mikseren,via Firewire... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå