eisa01 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Ja fokus er totalt skiftet, å det er bra. For jeg er positiv til WP som en verdig utfordrer på markedet, selv om det kanskje ikke alltid er like tydelig Det med oppgradering til WP8 er det vistnokk ingen som kan bekrefte enda, med mindre TheMoonMan sitter på info (annser ham som WP eksperten her på forumet og ikke minst en oppegående fyr og ikke ren fanboy). Hvorfor skulle ikke dagens WP-telefoner bli oppgradert til WP8? Microsoft ser jo ut til å tatt mer Apples tilnærming til oppdateringer, og da kan man ihvertfall forvente WP8 om man kjøper en ny Mango mobil i dag. Ellers må jeg si at for vanlige folk så er spesifikasjonene gode nok. Hadde Lumia 800 i en uke, og bruker nå en iPhone 4, og jeg kan ikke si jeg føler noe prekært behov for noe raskere. Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Ja fokus er totalt skiftet, å det er bra. For jeg er positiv til WP som en verdig utfordrer på markedet, selv om det kanskje ikke alltid er like tydelig Det med oppgradering til WP8 er det vistnokk ingen som kan bekrefte enda, med mindre TheMoonMan sitter på info (annser ham som WP eksperten her på forumet og ikke minst en oppegående fyr og ikke ren fanboy). Hvorfor skulle ikke dagens WP-telefoner bli oppgradert til WP8? Microsoft ser jo ut til å tatt mer Apples tilnærming til oppdateringer, og da kan man ihvertfall forvente WP8 om man kjøper en ny Mango mobil i dag. Ellers må jeg si at for vanlige folk så er spesifikasjonene gode nok. Hadde Lumia 800 i en uke, og bruker nå en iPhone 4, og jeg kan ikke si jeg føler noe prekært behov for noe raskere. Spør du meg spør jeg deg! Jeg håper og tror de vil kunne oppdateres, men allikevel har ingen nevnt det eller bekreftet det - å det finner jeg litt merkelig! Du klarer ikke å se det store bildet. Hovedproblemet for min del er oppløsningen på skjermen, på Lumia 800 fungerer denne oppløsningen da skjermen er så liten. Men det er utrolig mange som ønsker 4,3"+ å da burde man idag forvente 720p oppløsning. Tar man feks. en HTC Titan, som har 4,7" skjerm, ser man fort at oppløsningen ikke er bra nok. For å sette det i perspektiv har Titan en ppi (pixel tetthet) på 199, mens feks. Sony Xperia S har hele 342 (blir egentlig litt unfair å ta med Xperia S da den har den råeste ppien som finnes), men ser vi på HTC One X som har like stor skjerm har den hele 312ppi. Ser du nå forskjellen? Lumia 800, bare for å nevne den har en ppi på 252 (heller ikke det særlig bra), til sammenligning kan jeg informere om at iPhonen din har en ppi på 330! Lenke til kommentar
Basskasse Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 men vil HTC Titan få Apollo, tror dere? Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 men vil HTC Titan få Apollo, tror dere? Er jo det alle lurer på, men som ingen kan svare på... Det kommer vell an på hvor store endringer Microsoft gjør. Lenke til kommentar
FOTORALF Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Så, hva betyr egentlig disse begrensningene for forbrukeren - DEG?! Jo, det betyr i praksis at du får gammel hardware i nye telefoner. http://www.idg.no/pcworld/article239624.ece En kan vel heller spoerre seg hva nytten er med de nyeste prosessorene. 1 Lenke til kommentar
hamenglum Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Ingen linker, referanser, kilder eller noenting. Dette foregår åpenbart kun i hodet til mobifil. Det han sa Har dere levd under en stein i noen uker eller? Henger dere bare på amobil og diskusjon.no slik at dere aldri får med dere nyheter? Men linker skal dere selvsagt få: 1800PocketPc PhoneArena PocketLint Men å kle på dere får dere ordne selv! Det er vanlig å ta med kildene i åpningsposten. Uansett: ingen av disse mer eller mindre seriøse kildene sier det samme som deg. Det eneste som kan likne på det er noen av skribentenes kommentarer. Så jeg syns kanskje du burde ta deg ei bolle og redigere de tendensiøse innleggene dine. 1 Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Ja fokus er totalt skiftet, å det er bra. For jeg er positiv til WP som en verdig utfordrer på markedet, selv om det kanskje ikke alltid er like tydelig Det med oppgradering til WP8 er det vistnokk ingen som kan bekrefte enda, med mindre TheMoonMan sitter på info (annser ham som WP eksperten her på forumet og ikke minst en oppegående fyr og ikke ren fanboy). Hvorfor skulle ikke dagens WP-telefoner bli oppgradert til WP8? Microsoft ser jo ut til å tatt mer Apples tilnærming til oppdateringer, og da kan man ihvertfall forvente WP8 om man kjøper en ny Mango mobil i dag. Ellers må jeg si at for vanlige folk så er spesifikasjonene gode nok. Hadde Lumia 800 i en uke, og bruker nå en iPhone 4, og jeg kan ikke si jeg føler noe prekært behov for noe raskere. Spør du meg spør jeg deg! Jeg håper og tror de vil kunne oppdateres, men allikevel har ingen nevnt det eller bekreftet det - å det finner jeg litt merkelig! Du klarer ikke å se det store bildet. Hovedproblemet for min del er oppløsningen på skjermen, på Lumia 800 fungerer denne oppløsningen da skjermen er så liten. Men det er utrolig mange som ønsker 4,3"+ å da burde man idag forvente 720p oppløsning. Tar man feks. en HTC Titan, som har 4,7" skjerm, ser man fort at oppløsningen ikke er bra nok. For å sette det i perspektiv har Titan en ppi (pixel tetthet) på 199, mens feks. Sony Xperia S har hele 342 (blir egentlig litt unfair å ta med Xperia S da den har den råeste ppien som finnes), men ser vi på HTC One X som har like stor skjerm har den hele 312ppi. Ser du nå forskjellen? Lumia 800, bare for å nevne den har en ppi på 252 (heller ikke det særlig bra), til sammenligning kan jeg informere om at iPhonen din har en ppi på 330! Jeg tror ikke du er like oppegående på mobilfronten som du prøver å være. Hele denne tråden er jo egentlig bare sutring om personlige ting, det er jo ingenting annet. Jeg melder meg ut, det blir bare for dumt å sitte å brukte tid på en slik fjollete tråd. 2 Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 Så, hva betyr egentlig disse begrensningene for forbrukeren - DEG?! Jo, det betyr i praksis at du får gammel hardware i nye telefoner. http://www.idg.no/pcworld/article239624.ece En kan vel heller spoerre seg hva nytten er med de nyeste prosessorene. Ja det kan man godt gjøre, og jeg er vell en av få som har gått ut her å sagt at quad core stort sett bare er en gimmick! Qualcomm har jo bevist at et velfungerende dual core oppsett er kjappere en quad core med sitt nye S4 system. Men det er ingen tvil om at dual core er fordelaktig da en av grunnpilarene til en smarttelefon er å kunne multitaske. Her er det enorme fordeler med dual core. Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 Ingen linker, referanser, kilder eller noenting. Dette foregår åpenbart kun i hodet til mobifil. Det han sa Har dere levd under en stein i noen uker eller? Henger dere bare på amobil og diskusjon.no slik at dere aldri får med dere nyheter? Men linker skal dere selvsagt få: 1800PocketPc PhoneArena PocketLint Men å kle på dere får dere ordne selv! Det er vanlig å ta med kildene i åpningsposten. Uansett: ingen av disse mer eller mindre seriøse kildene sier det samme som deg. Det eneste som kan likne på det er noen av skribentenes kommentarer. Så jeg syns kanskje du burde ta deg ei bolle og redigere de tendensiøse innleggene dine. Skal jeg kalle deg TheMoonMan nå eller avslører jeg hele trollismen din da? Tar meg gjerne en bolle (selv om jeg aldri helt har skjønt det utsagnet, er vell kanskje for voksen til det). Hvis du kaller PhoneArena og PocketLint useriøs kilder er jeg reelt bekymret for ditt ved og vell. Jeg undres hvor gammel du er da du ikke har oppgitt alder? For meg virker det som du (TheMoonMan) henter all informasjon og nyheter fra amobil, da ligger man fort litt bak utviklingen og det som skjer i mobil verden forøvrig. Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Ja fokus er totalt skiftet, å det er bra. For jeg er positiv til WP som en verdig utfordrer på markedet, selv om det kanskje ikke alltid er like tydelig Det med oppgradering til WP8 er det vistnokk ingen som kan bekrefte enda, med mindre TheMoonMan sitter på info (annser ham som WP eksperten her på forumet og ikke minst en oppegående fyr og ikke ren fanboy). Hvorfor skulle ikke dagens WP-telefoner bli oppgradert til WP8? Microsoft ser jo ut til å tatt mer Apples tilnærming til oppdateringer, og da kan man ihvertfall forvente WP8 om man kjøper en ny Mango mobil i dag. Ellers må jeg si at for vanlige folk så er spesifikasjonene gode nok. Hadde Lumia 800 i en uke, og bruker nå en iPhone 4, og jeg kan ikke si jeg føler noe prekært behov for noe raskere. Spør du meg spør jeg deg! Jeg håper og tror de vil kunne oppdateres, men allikevel har ingen nevnt det eller bekreftet det - å det finner jeg litt merkelig! Du klarer ikke å se det store bildet. Hovedproblemet for min del er oppløsningen på skjermen, på Lumia 800 fungerer denne oppløsningen da skjermen er så liten. Men det er utrolig mange som ønsker 4,3"+ å da burde man idag forvente 720p oppløsning. Tar man feks. en HTC Titan, som har 4,7" skjerm, ser man fort at oppløsningen ikke er bra nok. For å sette det i perspektiv har Titan en ppi (pixel tetthet) på 199, mens feks. Sony Xperia S har hele 342 (blir egentlig litt unfair å ta med Xperia S da den har den råeste ppien som finnes), men ser vi på HTC One X som har like stor skjerm har den hele 312ppi. Ser du nå forskjellen? Lumia 800, bare for å nevne den har en ppi på 252 (heller ikke det særlig bra), til sammenligning kan jeg informere om at iPhonen din har en ppi på 330! Jeg tror ikke du er like oppegående på mobilfronten som du prøver å være. Hele denne tråden er jo egentlig bare sutring om personlige ting, det er jo ingenting annet. Jeg melder meg ut, det blir bare for dumt å sitte å brukte tid på en slik fjollete tråd. Får vell svare deg også, å late som du ikke er hamenglum At du "klikker" når faktiske data kommer på bordet finner jeg særdeles merkelig, men at du melder deg ut her forstår jeg veldig godt da du nok ikke kunne forsvare begrensningene lengre da det plutselig lyste mot deg svart på hvitt. Jeg har hele tiden sagt at jeg er positiv til WP, men slik OSet er pr. i dag har det for store begrensninger til å oppfylle mine (og sikkert veldig mange andres) krav! Jeg håper de får rettet opp dette til neste versjon kommer slik at de kan begynne å ta markedsandeler og bli en verdig utfordrer i smarttelefon segmentet, det er tross alt der Windows hører hjemme (enten det er snakk om Windows mobile eller Windows phone). Jeg foreslår at vi legger denne død (noe jeg forøvrig foreslo for lenge siden) å lar det stå som en informativ NYHETS tråd. Nyhetens verdi er at den inneholder åpne referanser og inside informasjon, noen vet å sette pris på slikt mens andre ikke ser verdien (du er i sistnevnte kategori, men hadde det vært snakk om iOs eller Android her hadde du frydet deg). Om jeg er like oppegående på mobilfronten som det fremstår får være opp til hver enkelt og bedømme, men jeg har da hatt det som jobb og interessefelt i mange år. Å det er nettopp det som er grunnen til at jeg ofte sitter på informasjon hverken du eller journalister som Amobil sitter på! Endret 29. februar 2012 av mobifil Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Du klarer ikke å se det store bildet. Hovedproblemet for min del er oppløsningen på skjermen, på Lumia 800 fungerer denne oppløsningen da skjermen er så liten. Men det er utrolig mange som ønsker 4,3"+ å da burde man idag forvente 720p oppløsning. På 4.3"+ er 800x480 for lite, selv om det ikke har stoppet SGS2 fra å selge godt. Og det er fortsatt utrolig mange som syns små skjermer er bra, bare se hvor mye iPhone 4S selger for tiden. Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 Du klarer ikke å se det store bildet. Hovedproblemet for min del er oppløsningen på skjermen, på Lumia 800 fungerer denne oppløsningen da skjermen er så liten. Men det er utrolig mange som ønsker 4,3"+ å da burde man idag forvente 720p oppløsning. På 4.3"+ er 800x480 for lite, selv om det ikke har stoppet SGS2 fra å selge godt. Og det er fortsatt utrolig mange som syns små skjermer er bra, bare se hvor mye iPhone 4S selger for tiden. Ja er helt enig med deg, det er veldig mange der ute som vil ha 3,5" og 3,7" skjermer. Men for meg og mange andre er det et stort problem. Er derfor jeg håper de får fikset dette til neste versjon slik at WP telefonene også kan konkurrere i 4" og opp segmentet. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Ja fokus er totalt skiftet, å det er bra. For jeg er positiv til WP som en verdig utfordrer på markedet, selv om det kanskje ikke alltid er like tydelig Det med oppgradering til WP8 er det vistnokk ingen som kan bekrefte enda, med mindre TheMoonMan sitter på info (annser ham som WP eksperten her på forumet og ikke minst en oppegående fyr og ikke ren fanboy). Hvorfor skulle ikke dagens WP-telefoner bli oppgradert til WP8? Microsoft ser jo ut til å tatt mer Apples tilnærming til oppdateringer, og da kan man ihvertfall forvente WP8 om man kjøper en ny Mango mobil i dag. Ellers må jeg si at for vanlige folk så er spesifikasjonene gode nok. Hadde Lumia 800 i en uke, og bruker nå en iPhone 4, og jeg kan ikke si jeg føler noe prekært behov for noe raskere. Spør du meg spør jeg deg! Jeg håper og tror de vil kunne oppdateres, men allikevel har ingen nevnt det eller bekreftet det - å det finner jeg litt merkelig! Du klarer ikke å se det store bildet. Hovedproblemet for min del er oppløsningen på skjermen, på Lumia 800 fungerer denne oppløsningen da skjermen er så liten. Men det er utrolig mange som ønsker 4,3"+ å da burde man idag forvente 720p oppløsning. Tar man feks. en HTC Titan, som har 4,7" skjerm, ser man fort at oppløsningen ikke er bra nok. For å sette det i perspektiv har Titan en ppi (pixel tetthet) på 199, mens feks. Sony Xperia S har hele 342 (blir egentlig litt unfair å ta med Xperia S da den har den råeste ppien som finnes), men ser vi på HTC One X som har like stor skjerm har den hele 312ppi. Ser du nå forskjellen? Lumia 800, bare for å nevne den har en ppi på 252 (heller ikke det særlig bra), til sammenligning kan jeg informere om at iPhonen din har en ppi på 330! Jeg tror ikke du er like oppegående på mobilfronten som du prøver å være. Hele denne tråden er jo egentlig bare sutring om personlige ting, det er jo ingenting annet. Jeg melder meg ut, det blir bare for dumt å sitte å brukte tid på en slik fjollete tråd. Får vell svare deg også, å late som du ikke er hamenglum At du "klikker" når faktiske data kommer på bordet finner jeg særdeles merkelig, men at du melder deg ut her forstår jeg veldig godt da du nok ikke kunne forsvare begrensningene lengre da det plutselig lyste mot deg svart på hvitt. Jeg har hele tiden sagt at jeg er positiv til WP, men slik OSet er pr. i dag har det for store begrensninger til å oppfylle mine (og sikkert veldig mange andres) krav! Jeg håper de får rettet opp dette til neste versjon kommer slik at de kan begynne å ta markedsandeler og bli en verdig utfordrer i smarttelefon segmentet, det er tross alt der Windows hører hjemme (enten det er snakk om Windows mobile eller Windows phone). Jeg foreslår at vi legger denne død (noe jeg forøvrig foreslo for lenge siden) å lar det stå som en informativ NYHETS tråd. Nyhetens verdi er at den inneholder åpne referanser og inside informasjon, noen vet å sette pris på slikt mens andre ikke ser verdien (du er i sistnevnte kategori, men hadde det vært snakk om iOs eller Android her hadde du frydet deg). Om jeg er like oppegående på mobilfronten som det fremstår får være opp til hver enkelt og bedømme, men jeg har da hatt det som jobb og interessefelt i mange år. Å det er nettopp det som er grunnen til at jeg ofte sitter på informasjon hverken du eller journalister som Amobil sitter på! Du sitter jo ikke på noe som helst av ny informasjon, du siterer bare ferske nyheter og skriver ting som er helt åpenlyst, og attpåtil forsøker du å fremstå som den tøffeste i hele tråden. Jobb og interessefelt? Ja, da forstår jeg godt at du ikke jobber med det lenger. Takk for meg 1 Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 Ja fokus er totalt skiftet, å det er bra. For jeg er positiv til WP som en verdig utfordrer på markedet, selv om det kanskje ikke alltid er like tydelig Det med oppgradering til WP8 er det vistnokk ingen som kan bekrefte enda, med mindre TheMoonMan sitter på info (annser ham som WP eksperten her på forumet og ikke minst en oppegående fyr og ikke ren fanboy). Hvorfor skulle ikke dagens WP-telefoner bli oppgradert til WP8? Microsoft ser jo ut til å tatt mer Apples tilnærming til oppdateringer, og da kan man ihvertfall forvente WP8 om man kjøper en ny Mango mobil i dag. Ellers må jeg si at for vanlige folk så er spesifikasjonene gode nok. Hadde Lumia 800 i en uke, og bruker nå en iPhone 4, og jeg kan ikke si jeg føler noe prekært behov for noe raskere. Spør du meg spør jeg deg! Jeg håper og tror de vil kunne oppdateres, men allikevel har ingen nevnt det eller bekreftet det - å det finner jeg litt merkelig! Du klarer ikke å se det store bildet. Hovedproblemet for min del er oppløsningen på skjermen, på Lumia 800 fungerer denne oppløsningen da skjermen er så liten. Men det er utrolig mange som ønsker 4,3"+ å da burde man idag forvente 720p oppløsning. Tar man feks. en HTC Titan, som har 4,7" skjerm, ser man fort at oppløsningen ikke er bra nok. For å sette det i perspektiv har Titan en ppi (pixel tetthet) på 199, mens feks. Sony Xperia S har hele 342 (blir egentlig litt unfair å ta med Xperia S da den har den råeste ppien som finnes), men ser vi på HTC One X som har like stor skjerm har den hele 312ppi. Ser du nå forskjellen? Lumia 800, bare for å nevne den har en ppi på 252 (heller ikke det særlig bra), til sammenligning kan jeg informere om at iPhonen din har en ppi på 330! Jeg tror ikke du er like oppegående på mobilfronten som du prøver å være. Hele denne tråden er jo egentlig bare sutring om personlige ting, det er jo ingenting annet. Jeg melder meg ut, det blir bare for dumt å sitte å brukte tid på en slik fjollete tråd. Får vell svare deg også, å late som du ikke er hamenglum At du "klikker" når faktiske data kommer på bordet finner jeg særdeles merkelig, men at du melder deg ut her forstår jeg veldig godt da du nok ikke kunne forsvare begrensningene lengre da det plutselig lyste mot deg svart på hvitt. Jeg har hele tiden sagt at jeg er positiv til WP, men slik OSet er pr. i dag har det for store begrensninger til å oppfylle mine (og sikkert veldig mange andres) krav! Jeg håper de får rettet opp dette til neste versjon kommer slik at de kan begynne å ta markedsandeler og bli en verdig utfordrer i smarttelefon segmentet, det er tross alt der Windows hører hjemme (enten det er snakk om Windows mobile eller Windows phone). Jeg foreslår at vi legger denne død (noe jeg forøvrig foreslo for lenge siden) å lar det stå som en informativ NYHETS tråd. Nyhetens verdi er at den inneholder åpne referanser og inside informasjon, noen vet å sette pris på slikt mens andre ikke ser verdien (du er i sistnevnte kategori, men hadde det vært snakk om iOs eller Android her hadde du frydet deg). Om jeg er like oppegående på mobilfronten som det fremstår får være opp til hver enkelt og bedømme, men jeg har da hatt det som jobb og interessefelt i mange år. Å det er nettopp det som er grunnen til at jeg ofte sitter på informasjon hverken du eller journalister som Amobil sitter på! Du sitter jo ikke på noe som helst av ny informasjon, du siterer bare ferske nyheter og skriver ting som er helt åpenlyst, og attpåtil forsøker du å fremstå som den tøffeste i hele tråden. Jobb og interessefelt? Ja, da forstår jeg godt at du ikke jobber med det lenger. Takk for meg Jobber nok fremdeles innen feltet, å kommer nok til å gjøre det resten av livet også. At HTC dropper WP var en åpen nyhet, men det har jo ikke blitt nevnt et ord om det fra Amobils side. Grunnen med å ligge lavt grunnet Nokia vet alle. Men de andre grunnen hadde ikke HTC sagt i åpenhet, selv om Microsoft selv er fullstendig klar over at det er den egentlige grunnen! Prøver ikke å framstå som tøffest, blir bare irritert av idiotiske innlegg enkelte kommer med. Jeg trenger ihvertfall bare en brukerkonto for å få fram mine meninger. Lenke til kommentar
hamenglum Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Moderatorene burde rydde opp i denne tråden. De kan jo for moro skyld sjekke om det er hold i påstandene om duplikatbrukere osv 2 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Det er ingen vits å håpe på at WP støtter høy oppløsning med WP8. Det blir de å gjøre. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Moderatorene burde rydde opp i denne tråden. De kan jo for moro skyld sjekke om det er hold i påstandene om duplikatbrukere osv La moderatorene sjekke. Jeg har mitt på det rene, har aldri hatt flere kontoer her inne enn denne. Ser ikke helt hvorfor jeg skal operere med 2 kontoer, det har aldri falt meg inn. Slike ubegrunnede påstander bør ta's med moderatorer/admin, og ikke i en tråd (dette er ikke til sitatforfatteren, men til de/den som påstår det). Ser forresten at det er deg som er påstått at skal være "meg". Litt artig i grunn, men langt ifra realiteten Endret 1. mars 2012 av TheMoonMan 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå