mobifil Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) HTC har nå kunngjort at de ikke kommer til å slippe flere Windows Phone modeller før de kan levere dem med WP 8.0 "Apollo". Det skal være to grunner til dette. For det første og mest innlysende setter OSets begrensninger en stopper for teknologisk utvikling og kolliderer dermed totalt med HTCs visjoner og verdier. Det er altså snakk om begrensninger i hvor gode ytelser en telefon kan ha, forstå det den som vil. Det andre er at Microsoft nå kjører tospann med Nokias Lumia telefoner i promotering av WP, dermed ønsker HTC å ligge lavt i terrenget og heller ikke slippe billige innstegsmodeller. Så, hva betyr egentlig disse begrensningene for forbrukeren - DEG?! Jo, det betyr i praksis at du får gammel hardware i nye telefoner. Mange der ute mener grunnen til begrensningene er at man rett og slett ikke trenger mer kraft for å kjøre WP. Å ja, de har rett i det. WP med sin utrolig enkle utforming og enorme begrensninger i personalisering er latterlig lettkjørt, men i dag gjør man da så mye mer med sin smarttelefon en å bla gjennom menyene. Ønsker du å kjøre avanserte moderne spill på telefonen (av den typen man finner til Android og iOs) har ikke WP telefonene i dag nok kraft til å gjøre det. Altså må selve OSet være så lettkjørt det bare vil, grafikk og spillytelser er en helt annen ting og her trengs kraft. Mtp. begrensninger i skjermoppløsning sier vell det seg selv hva det betyr for deg som forbruker? Du vil vell ha best mulig bilde når du kjøper en toppmodell? Film er dessuten definitivt best på HD skjerm og begrensninger i oppløsning setter begrensninger mtp. størrelsen man kan ha på skjermen (HTC Titan har enorm skjerm, men for lite piksler - noe som synes). Disse faktorene resulterer i at man ved kjøp av Windows Phone telefoner havner i bakevja, og at man som produsent av WP telefoner får et meget begrenset spillerom. For meg var det ikke akkurat uventet at en av gigantene kom til å si fra, å det er klart at dette betyr en solid ripe i lakken for Microsofts del. Så får vi se hvordan 8.0 "Apollo" blir, jeg krysser fingrene for at dette kan endre Microsofts tilnærming til markedet og åpne for moderne kraftig teknologi og gode skjermer også i WP. Endret 28. februar 2012 av mobifil Lenke til kommentar
Slai Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Ikke noen tvil om at WP8/Apollo blir å åpne for moderne kraftig teknologi og gode skjermer (selv om det finnes gode skjermer selv på dagens WP mobiler) nå som Nokia er involvert i selve OSet. Liker "enorme begrensninger i personalisering". Ikke spesielt enorme, egentlig. Kontra Android: helt klart. Kontra iOS: ikke i det hele tatt. Kontra N9: langt ifra. Men kontra N900 blir jo til og med Android ganske begrenset. Men siden vi bare regner med iOS og Android ligger WP ganske i mellomland der vil jeg si. Altså ikke "enorme". Skjønner godt HTC ikke vil lansere flere WP nå som Nokia ruller ut sine devices fra bunnsjaktet og oppover med pene rimelige mobiler som inkluderer gratis navigasjon osv, det ville vært lite vits. Men joda, du kan godt bare avkrysse fingrene igjen, det er ikke noe "long shot" å forvente at Apollo gjør akkurat det du ønsker. Flerkjerner, høyrere oppløsning, støtte for mye bedre kamera om jeg kjenner Nokia rett, minnekort, usbotg, NFC, osv osv osv. Det blir gøy, gleder meg som mange andre til å se WP8-modellene fra Nokia Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Synes ikke det var noen ripe i lakken. Synes også tittelen til tråden din ikke stemmer helt, men det er en annen sak. At HTC gjør dette er forsåvidt greit. De telefonene som allerede foreligger med Windows Phone er velfungerende og utnytter det som foreløpig er satt som begrensninger i OS'et. Windows Phone 8 er ikke alt for langt unna, og i mine øyne skal det mye til for at Microsoft ikke klarer å lage noe bra nå, de har allerede et flott system å bygge på. I tillegg har man telefonene fra Nokia og andre som rører litt i markedet og holder Windows Phone på kartet frem til det. Ingen bekymring hefra. Vi trenger jo ikke enda fler telefoner fra HTC, Samsung osv som er helt like? Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Synes ikke det var noen ripe i lakken. Synes også tittelen til tråden din ikke stemmer helt, men det er en annen sak. At HTC gjør dette er forsåvidt greit. De telefonene som allerede foreligger med Windows Phone er velfungerende og utnytter det som foreløpig er satt som begrensninger i OS'et. Windows Phone 8 er ikke alt for langt unna, og i mine øyne skal det mye til for at Microsoft ikke klarer å lage noe bra nå, de har allerede et flott system å bygge på. I tillegg har man telefonene fra Nokia og andre som rører litt i markedet og holder Windows Phone på kartet frem til det. Ingen bekymring hefra. Vi trenger jo ikke enda fler telefoner fra HTC, Samsung osv som er helt like? Bedre nå? La til inntil videre. Du sier vi ikke trenger flere telefoner fra HTC og Samsung som er helt like, er det noe annerledes med Nokia da? De er jo like på samme måte som HTCs modeller er like! HTC Titan = Lumia 900, Radar = Lumia 800, Mozart = Lumia 610. Jeg skjønner du er nokiamann, men du må da vell også klare å se sammenhengen!? Lenke til kommentar
FOTORALF Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Det hele skal ha toppet seg når HTC måtte lure OSet for å kunne lage HTC Titan. Og kilden på dette er? Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Det hele skal ha toppet seg når HTC måtte lure OSet for å kunne lage HTC Titan. Og kilden på dette er? Oi, det skulle jeg skrive om før jeg publiserte. Men saken er at det sies at HTC måtte (selv om Microsoft ikke tillater det) endre noe i grunnstrukturen til WP for å klare å kunne levere en så stor skjerm. Hvis dette ikke stemmer så kan du gjerne avkrefte det her og nå! Lenke til kommentar
Slai Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 De er jo like på samme måte som HTCs modeller er like! HTC Titan = Lumia 900, Radar = Lumia 800, Mozart = Lumia 610 Forskjellen er nok at Nokia trenger rulle ut Windows Phone modeller i de fleste prissjikter som en del av satsingen med Microsoft. Nokia/WP lager en del spetakkel rundt WP sammen, HTC og Samsung er ikke en del av denne satsingen, så det virker ulogisk å skulle prøve trumfe frem en modell med WP når man har Android å beine på med hvor man faktisk har et overtak allerede og som lar en skape blæst rundt produktet med specs. Makes perfect sense. Lenke til kommentar
hamenglum Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Ingen linker, referanser, kilder eller noenting. Dette foregår åpenbart kun i hodet til mobifil. 2 Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Synes ikke det var noen ripe i lakken. Synes også tittelen til tråden din ikke stemmer helt, men det er en annen sak. At HTC gjør dette er forsåvidt greit. De telefonene som allerede foreligger med Windows Phone er velfungerende og utnytter det som foreløpig er satt som begrensninger i OS'et. Windows Phone 8 er ikke alt for langt unna, og i mine øyne skal det mye til for at Microsoft ikke klarer å lage noe bra nå, de har allerede et flott system å bygge på. I tillegg har man telefonene fra Nokia og andre som rører litt i markedet og holder Windows Phone på kartet frem til det. Ingen bekymring hefra. Vi trenger jo ikke enda fler telefoner fra HTC, Samsung osv som er helt like? Bedre nå? La til inntil videre. Du sier vi ikke trenger flere telefoner fra HTC og Samsung som er helt like, er det noe annerledes med Nokia da? De er jo like på samme måte som HTCs modeller er like! HTC Titan = Lumia 900, Radar = Lumia 800, Mozart = Lumia 610. Jeg skjønner du er nokiamann, men du må da vell også klare å se sammenhengen!? Ja, bedre Nå snakket ikke jeg om cross over produsenter, men like telefoner fra produsentene. Grunnen til at HTC nå sier de vil vente til neste versjona av Windows Phone er fordi de rett og slett har utnyttet det foreløpige potensialet til Windows Phone med Radar og Titan. Det er jo ikke noe poeng for de å komme med enda flere telefoner som har nøyaktig de samme kvalitetene som allerede foreligger. De venter på neste, og da vil det garantert komme friske saker som henger like godt med HTC, Samsung osv med Android eller iPhone. Jeg er ingen Nokiamann, men jeg liker det Nokia gjør om dagen; serverer noen telefoner i diverse prisområder, og det skulle da bare mangle, de samarbeider jo med Microsoft! Og det har samtidig hele tiden vært ærlige om at den virkelige storsatsingen begynner ved neste store oppgradering. Det hele skal ha toppet seg når HTC måtte lure OSet for å kunne lage HTC Titan. Og kilden på dette er? Oi, det skulle jeg skrive om før jeg publiserte. Men saken er at det sies at HTC måtte (selv om Microsoft ikke tillater det) endre noe i grunnstrukturen til WP for å klare å kunne levere en så stor skjerm. Hvis dette ikke stemmer så kan du gjerne avkrefte det her og nå! Det er jo absolutt ingenting de har gjort. Windows Phone har en oppløsning på 480 x 800 pr dags dato, og det er den samme oppløsningen som både Titan og f eks Radar har. Disse faktorene resulterer i at man ved kjøp av Windows Phone telefoner havner i bakevja Hvilken bakevje? Sammenlignet med f eks Galaxy SII eller en annen toppmodell er en Windows telefon svært så responsiv, rask og har flott flyt. For de fleste fungerer jo dette optimalt. Om du kun er interessert i best mulig spesifikasjoner for et produkt, ja da ligger de bak. Men det er jo tilsiktet, det er jo ikke noe Microsoft har gjort uten å være klar over det. Og det vil endre seg i nær fremtid. Windows Phone har vel faktisk vært mer stabilt og utviklet seg raskere enn hva både Android og IOS har, selv på applikasjoner. Jeg har klokketro på Windows Phone, både nå og i fremtiden. Endret 28. februar 2012 av TheMoonMan Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Ingen linker, referanser, kilder eller noenting. Dette foregår åpenbart kun i hodet til mobifil. Det han sa Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Ingen linker, referanser, kilder eller noenting. Dette foregår åpenbart kun i hodet til mobifil. Det han sa Har dere levd under en stein i noen uker eller? Henger dere bare på amobil og diskusjon.no slik at dere aldri får med dere nyheter? Men linker skal dere selvsagt få: 1800PocketPc PhoneArena PocketLint Men å kle på dere får dere ordne selv! 1 Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Synes ikke det var noen ripe i lakken. Synes også tittelen til tråden din ikke stemmer helt, men det er en annen sak. At HTC gjør dette er forsåvidt greit. De telefonene som allerede foreligger med Windows Phone er velfungerende og utnytter det som foreløpig er satt som begrensninger i OS'et. Windows Phone 8 er ikke alt for langt unna, og i mine øyne skal det mye til for at Microsoft ikke klarer å lage noe bra nå, de har allerede et flott system å bygge på. I tillegg har man telefonene fra Nokia og andre som rører litt i markedet og holder Windows Phone på kartet frem til det. Ingen bekymring hefra. Vi trenger jo ikke enda fler telefoner fra HTC, Samsung osv som er helt like? Bedre nå? La til inntil videre. Du sier vi ikke trenger flere telefoner fra HTC og Samsung som er helt like, er det noe annerledes med Nokia da? De er jo like på samme måte som HTCs modeller er like! HTC Titan = Lumia 900, Radar = Lumia 800, Mozart = Lumia 610. Jeg skjønner du er nokiamann, men du må da vell også klare å se sammenhengen!? Ja, bedre Nå snakket ikke jeg om cross over produsenter, men like telefoner fra produsentene. Grunnen til at HTC nå sier de vil vente til neste versjona av Windows Phone er fordi de rett og slett har utnyttet det foreløpige potensialet til Windows Phone med Radar og Titan. Det er jo ikke noe poeng for de å komme med enda flere telefoner som har nøyaktig de samme kvalitetene som allerede foreligger. De venter på neste, og da vil det garantert komme friske saker som henger like godt med HTC, Samsung osv med Android eller iPhone. Jeg er ingen Nokiamann, men jeg liker det Nokia gjør om dagen; serverer noen telefoner i diverse prisområder, og det skulle da bare mangle, de samarbeider jo med Microsoft! Og det har samtidig hele tiden vært ærlige om at den virkelige storsatsingen begynner ved neste store oppgradering. Det hele skal ha toppet seg når HTC måtte lure OSet for å kunne lage HTC Titan. Og kilden på dette er? Oi, det skulle jeg skrive om før jeg publiserte. Men saken er at det sies at HTC måtte (selv om Microsoft ikke tillater det) endre noe i grunnstrukturen til WP for å klare å kunne levere en så stor skjerm. Hvis dette ikke stemmer så kan du gjerne avkrefte det her og nå! Det er jo absolutt ingenting de har gjort. Windows Phone har en oppløsning på 480 x 800 pr dags dato, og det er den samme oppløsningen som både Titan og f eks Radar har. Disse faktorene resulterer i at man ved kjøp av Windows Phone telefoner havner i bakevja Hvilken bakevje? Sammenlignet med f eks Galaxy SII eller en annen toppmodell er en Windows telefon svært så responsiv, rask og har flott flyt. For de fleste fungerer jo dette optimalt. Om du kun er interessert i best mulig spesifikasjoner for et produkt, ja da ligger de bak. Men det er jo tilsiktet, det er jo ikke noe Microsoft har gjort uten å være klar over det. Og det vil endre seg i nær fremtid. Windows Phone har vel faktisk vært mer stabilt og utviklet seg raskere enn hva både Android og IOS har, selv på applikasjoner. Jeg har klokketro på Windows Phone, både nå og i fremtiden. Jeg vet at Windows Phone flyter bra i menyene, å i menyene trenger man ikke mer en en gammel sliten prosessor. Der man derimot trenger prosessorkraft er ved multitasking og spilling, å det er her WP faller helt gjennom. Men jeg gidder ikke å sitte å diskutere dette hele dagen, du mener ditt og jeg mener mitt. Uansett blir alt bedre med neste versjon av Windows Phone Da skal tom. jeg vurdere å kjøpe meg en telefon. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Syntes ikke WP faller helt igjennom med spill. NFS ser greit ut, kan ikke huske det så så absurd mye bedre ut med spill på SGS2 feks? Men klart det begrenser jo utviklerne av spillene, og det er aldri bra. Så... yeah. WP8 plix. Lenke til kommentar
Nuduaa Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Det er vel ganske klart at Microsoft har skiftet fokus mot Windows 8 og dermed WP8. Det at HTC/Samsung og co. ikke vil satse på billigere Tango devices er vel deres valg. Og å introdusere fragmentering med hardware/skjermoppløsning nå gir absolutt ingen mening spesielt når de har sagt at WP8 kommer til å støtte flere forskjellige oppløsninger og kraftigere hardware etc. Håper bare at de får til å oppgradere 2nd gen. til WP8 iaf. Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Det er vel ganske klart at Microsoft har skiftet fokus mot Windows 8 og dermed WP8. Det at HTC/Samsung og co. ikke vil satse på billigere Tango devices er vel deres valg. Og å introdusere fragmentering med hardware/skjermoppløsning nå gir absolutt ingen mening spesielt når de har sagt at WP8 kommer til å støtte flere forskjellige oppløsninger og kraftigere hardware etc. Håper bare at de får til å oppgradere 2nd gen. til WP8 iaf. Ja fokus er totalt skiftet, å det er bra. For jeg er positiv til WP som en verdig utfordrer på markedet, selv om det kanskje ikke alltid er like tydelig Det med oppgradering til WP8 er det vistnokk ingen som kan bekrefte enda, med mindre TheMoonMan sitter på info (annser ham som WP eksperten her på forumet og ikke minst en oppegående fyr og ikke ren fanboy). Men pr. i dag fungerer dessverre ikke WP for meg, min neste mobil blir dermed Sony Xperia S, da det er det råeste møtet med en telefon jeg har hatt siden jeg prøvde første LG Prada og senere 1.gen iPhone. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Mobifil: hva er det du savner, though, med WP? Er det visse spill du trenger, siden vi snakker om prosessorkraft endel her, eller er det andre mangler for deg? Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Mobifil: hva er det du savner, though, med WP? Er det visse spill du trenger, siden vi snakker om prosessorkraft endel her, eller er det andre mangler for deg? Personlig spiller jeg ikke på telefonen, her var det snakk om å ta andeler i markedet. For min del er det skjermoppløsningen som er problemet. Jeg må ha minst 4,3" skjerm og nå forventer og krever jeg 720p oppløsning på den størrelsen. Å det skal for all del ikke være Samsungs PenTile AMOLED skjerm. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Jeg vet at Windows Phone flyter bra i menyene, å i menyene trenger man ikke mer en en gammel sliten prosessor. Der man derimot trenger prosessorkraft er ved multitasking og spilling, å det er her WP faller helt gjennom. Men jeg gidder ikke å sitte å diskutere dette hele dagen, du mener ditt og jeg mener mitt. Uansett blir alt bedre med neste versjon av Windows Phone Da skal tom. jeg vurdere å kjøpe meg en telefon. Neida, vi trenger ikke ta den diskusjonen. Jeg er fullt klar over hva man oppnår med bedre spesifikasjoner, men det er jo ikke der Windows Phone er helt enda. For meg virker det mer som at de har gått for å innføre struktur og velfungerende basisfunksjoner i første omgang, deretter resten, og det tror jeg er et sjakktrekk. Forøvrig var det jo ingenting i linkene dine som hentyder noe annet enn hva jeg har skrevet tidligere i tråden. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Du mener Nokias pentile amoled skjerm antar jeg . Men ja, ser den. Gleder meg til bedre skjerm jeg og. Men om jeg må velge mellom android som jeg opplevde det på SGS2 med awesome skjerm og wp slik jeg opplever det på lumia800 med bra dog litt mindre skjerm velger jeg WP akkurat nå. Mulig det blir android neste mobil, får se hva de har ute når den tid kommer . Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Du mener Nokias pentile amoled skjerm antar jeg . Men ja, ser den. Gleder meg til bedre skjerm jeg og. Men om jeg må velge mellom android som jeg opplevde det på SGS2 med awesome skjerm og wp slik jeg opplever det på lumia800 med bra dog litt mindre skjerm velger jeg WP akkurat nå. Mulig det blir android neste mobil, får se hva de har ute når den tid kommer . Nei, mener Samsung PenTile skjerm, er tross alt Samsung som har den skjermen. AMOLED skjermen på Lumia 800 er langt bedre en den Samsung bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå