AnonymDiskusjon Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Jeg har alkoholproblem. Igår drakk jeg meg kanon dritings hjemme i leiligheita mi. Cirka 7-8 på morgenen dro jeg til en kompis og drakk ennå mer der. Kompisen ringte til noen han kjente fordi han var redd for at jag ikke skulle komme meg hjem på egen hånd. Så jeg ble hentet og kjørt hjem til leiligheita mi. Her slutter alle minner...Vet ikke om jeg drakk ennå mer hjemme, men jeg tror det. Ihvertfall så dro jeg ned til naboen (vi bor i samme borettslag og er kompiser). Idag kom han opp til meg og lurte på hva som feilet meg igår...Hadde tydeligvis vært inne hos han midt på dagen ved 13-14 tida og gråtet som ei baby. Husker ikke en dritt av det...En stund sene dro naboen og kom hjem igjen et par timer senere. Da lå jeg og sov nere i trappa...Jeg fikk hjelp opp til leiligheita mi, tok noen glass til og sovnet... Dette var dråpen. Har gjort så mye rart og dummet meg ut så uendelig mange ganger på fylla...Nok er nok! Er det mulig og trappe ned eller slutte i en periode på egen hånd? Isåfall, hvordan? Profesjonell hjelp har jeg ikke råd til Takk Postet av anonym: b60ab03c84a30102b5424031c206637a Lenke til kommentar
greenman Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Ikke kjøp mer enn du vet at du tåler hvis du absolutt må drikke. Og ikke ha leiligheten full av fristelser. Kan jeg spørre hvor gammel du er? 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Ikke kjøp mer enn du vet at du tåler hvis du absolutt må drikke. Og ikke ha leiligheten full av fristelser. Kan jeg spørre hvor gammel du er? Har veldig ofte leiligheten full av fristelser for å si det sånn...Jeg er 21 år. (Trådstarter) Postet av anonym: b60ab03c84a30102b5424031c206637a Lenke til kommentar
greenman Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Da kan du jo begynne med å ikke kjøpe mer før du har drukket opp det du har. Kanskje roe ned på spriten også. Folk er jo forskjellig og tåler ulike mengder, men det skal litt til å få blackout på øl. Og vær streng med deg selv. Når du begynner å drikke, tenk på dumme episoder som den du forteller om her. Tenk at i kveld skal det ikke skje. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Kjøp alkohol som smaker så fælt at du ikke har lyst å drikke mye av det. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Da kan du jo begynne med å ikke kjøpe mer før du har drukket opp det du har. Kanskje roe ned på spriten også. Folk er jo forskjellig og tåler ulike mengder, men det skal litt til å få blackout på øl. Og vær streng med deg selv. Når du begynner å drikke, tenk på dumme episoder som den du forteller om her. Tenk at i kveld skal det ikke skje. Slik tenker jeg nesten hver kveld, ihvertfall flere ganger i uka...Jeg skal "bare ta 1 glass vin eller 2", men jeg driter seg alltid. Er ikke spesielt ofte det blir som igår, men lignende episoder skjer. Og jeg vet ikke hvordan det går ikveld, har drukket noen glass. Håper jeg klarer og stoppe før det driter seg... (trå¨dstarter) Postet av anonym: b60ab03c84a30102b5424031c206637a Lenke til kommentar
greenman Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Neste gang du skal handle, kjøp rett før alkoholsalget stenger og kjøp små mengder. Da har du ikke mulighet til å kjøpe mer om du får lyst på. Du kan jo også si ifra til kompisene dine at hvis du kommer og vil ha drikke av dem skal de si nei. Og det er faktisk bare til å slutte. Hell ut vinen din om du må. Har du lyst til å drikke deg sørpe dritings, værsågod. Men om du faktisk vil gjøre noe med det, gjør noe, og ikke sitt å lur på om du skal ta deg et glass til. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Ellers kan du prøve å kun drikke når du er ute på byen, og ikke ta med deg nok penger til å kjøpe for mye alkohol. Legg igjen betalingskort hjemme også. 1 Lenke til kommentar
Nikitaa Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 er det noe annet du kan prøve å ta deg til en stund? kanskje en hobby du kan sette deg inn for å bruke tid på som du syns er gøy? som du kan sette deg ned å drive med istedet for alkohol.. at du erstatter det med noe nytt og spennende som kan ta litt oppmerksomheten din. evt om du kan ha noen sammen med deg noen dager som kan hjelpe deg litt på vei sånn at du kommer litt over kneika.. hva pleier du f eks å gjøre ellers når du ikke drikker? har du noe jobb eller skole? Lenke til kommentar
Bruker-97420 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Hvis du har råd til alkohol har du råd til profesjonell hjelp. Få legen din til å henvise deg til sosialmedisinsk poliklinikk. Der er de spesialutdannet innen rusproblematikken. En time koster 309 kr, og du får frikort etter bare noen få timer. Skal du klare det på egen hånd vil jeg råde deg til å gå på AA eller NA. NA har yngre folk, som det kanskje er lettere å forholde seg til. Det står for Anonyme narkomane, men de tar imot alkoholmisbrukere også. Å slutte helt alene er sinnsykt vannskelig, men har du nok vilje, og ikke ett så veldig stort problem klarer du det helt sikkert. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå