Gunfreak Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 For noen uker siden brakk den plastikk tingen man fester CPU vifta til, så jeg var uten pc i nesten to uker mens jeg prøvde å skaffe den delen, jeg fikk tak i den, og fikk satt på vifta igjen, men den overoppheter, i følge speed fan er cpu på 100 grader, noe som må være feil ellers ville pcen slå seg av konstant, prossesoren holder seg på den tempraturen og jeg kan bruke pcen til nett osv, men spiller jeg visse spill slår pcen seg av. Jeg vet ikke hvorfor den blir for varm, det er samme vifte som var på før og da funka det, jeg satt på ny kjøle pasta, vifta sitter på hardt, jeg skjønner ikke hvorfor vifta pluttselig ikke er god nok. Prossesoren er en AMD Phenom 9850 Quad core 2.51ghz Fra hva jeg har lest skal ikke denne være mye varmere enn 65-70 grader og den burde slå seg av av seg selv om den kommer over 80 grader, så jeg skjønner ikke hvordan pcen er på når speed fan påstår at cpu er 100 grader. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Hvilken plastikkting mener du? Og det er ikke sagt at en maskin slår seg av når den er oppe i 100 grader. Har selv operert med en maskin på nesten 140 grader Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Vil nok anta det er denne: http://www.ebay.co.uk/itm/Athlon-K8-Socket-AM2-AM3-Retention-Bracket-NEW-/280364103165 som har ryket. Det første jeg tror så kan man ha brukt for mye kjølepasta. Eller at viften begynner å bli slitt? Hvis det er helt standard vifte fra AMD ville jeg byttet den ut, selv bruker jeg Corsair A50 til en overklokket x6 1055T @ 3.81 Ghz med en ekstra vifte og det funger bra langt lavere tempratur. Ca 56 grader på hard belasting. Vet ikke hvordan det er med støv men det kan sikkert si noe. Endret 28. februar 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 En kamerat var temmelig desperat, når det sto 90 grader C i speedfan med H70 og 2500k. Når han hadde innstalert coretemp, sto det 30grader... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Vel jeg tok av vifta igjen, og jeg hadde vist brukt litt lite pasta, store deler av overfalten på cpuen var uten noe pasta, jeg tok på litt mer, og nå kjører pcen greit, kan spille uten at pcen slår seg av, men speed fan sier fremdeler at jeg ligger på 94-98C Jeg får se etter en ny og mer extrem vifte, ikke den dyreste invisteringa. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Dette kan være relevent: http://www.techrepublic.com/article/quiet-noisy-computer-fans-with-a-drop-of-oil/5034842 Funket for min PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå