Gå til innhold

Noen med IT1-erfaringer fra vgs?

Gjest medlem-207017

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-207017

Hei. Lyst til å velge dette faget neste år (vg2). Noen med erfaringer? Hvordan er faget? Er det vanskelig? Hvordan blir man vurdert?

Vil ikke si jeg er den med største it-interessene, men hørte at det var litt grafikk, animasjon, photoshop... Altså den kanskje noe mer estetiske delen, som jeg har enorm interesse for. Er det mye av dette?

Lest litt rundt, hører det er enkelt, men samtidig ikke lærerrikt. Er dette riktig?

Har fra før R1, kjemi, fysikk og biologi. Skulle jo egentlig fortsette med biologi - men da anatomien er helt fraværende tredjeåret falt interessen min for det flere kilometere for å si det sånn. Fortsatt usikker på hva jeg skal fortsette med - med bare 2 dager igjen å bestemme meg... Men fortsetter med R2, trolig kjemi, og kanskje et nytt fag - IT?

Vær så snill, fyr løs :)

- Victoria

Endret av medlem-207017
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IT-1 er et ganske greit fag, burde vel gå ganske greit for deg som har de fagene du har.(ettersom du sikkert har gode studievaner) For meg startet it-kurset med Databaser, dette er da grunnlaget for nettsider og store systemer som trenger oppdatering. Det er nokså lite photoshop, noen har også animering men det var ikke noe jeg måtte igjennom.

Du må også gjennom design av nettsider, både statiske og dynamiske (statiske = endrer seg ikke, dynamiske= endrer seg ettersom hva brukeren skriver inn) dette er nok den vanskligste delen av it-kurset, ettersom du må bruke litt tid på å lære deg ulike koder.

Men alt i alt, et nokså greit fag, du burde ikke ha noen spesielle problemer, men du BØR følge med i timene! Gjør du det går det veldig greit!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...