kreppsen Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg har akkurat fylt ut og levert skjemaet for å tjene min 1. gangstjeneste som kystjeger. Jeg var på sesjon del 2 noen måneder tilbake og scoret høyt på alle tester, som førte til at sersjanten vi hadde samtaler med rådet meg til å søke jeger. Hvilke forventninger kan jeg ha og hva slags tjeneste vil jeg få dersom jeg kommer gjennom rekrutten? Hva kan jeg gjøre for å forberede meg mest mulig på den mentale biten? Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Vel, jeg kan love deg HELVETE på jord, men absolutt ett must for tøffe gutter mange knekker av i løpet av de første dagene, men for de som klarer seg gjennom rekrutten, står evig ære. For å klare deg mentalt burde du begynne og trene, trene til du stuper bokstavelig talt, fordi det blir ikke anderledes på opptaket. vær forberett på og bli banka opp, forbered deg på og å bli kjefta på 24/7. eller lettere sagt, se for deg konsentrasjonsleir! Lenke til kommentar
HelloGoodbye Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Haha, banka opp faktisk. CH, vennligst slutt å spre feilinformasjon. Endret 28. februar 2012 av HelloGoodbye Lenke til kommentar
kreppsen Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Banka opp var en metafor for? Eller? En kompis av meg som har prøvd å komme gjennom marinejeger rekrutten sa at det ofte var treningsstudiofolkene som røk først. Han mente at jeg burde være sent oppe, tulle med døgnrytmen i hverdagene, stå opp tidlig for å trene, spise et veldig variert kosthold (McDonalds - salat) og jeg måtte ikke være redd for å ta den helt ut i helgene. Har noen tanker rundt dette? Det er masse informasjon rundt selve rekruttdelen og det virker som om det er veldig mye feilinformasjon ute og går. Vet du noe mer Hellogoodbye? Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Opptaket er som å bli banka opp, tungt som faen, harde øvelser o.l Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Jeg har akkurat fylt ut og levert skjemaet for å tjene min 1. gangstjeneste som kystjeger. Jeg var på sesjon del 2 noen måneder tilbake og scoret høyt på alle tester, som førte til at sersjanten vi hadde samtaler med rådet meg til å søke jeger. Hvilke forventninger kan jeg ha og hva slags tjeneste vil jeg få dersom jeg kommer gjennom rekrutten? Hva kan jeg gjøre for å forberede meg mest mulig på den mentale biten? Anbefaler deg å ikke høre på ch sånn i første omgang. Etter det anbefaler jeg trening og gode søvnvaner frem mot rekrutten, mange mister vekt under rekrutten så husk å spise nok og riktig. Les boka Fallskjermjeger: Arven etter kompani Linge av Anders Nilsen. Anders er tidligere befal og nå fotograf (i min slekt faktisk ) og han fulgte en gjeng igjennom hele førstegangstjenesten, jeg vet du skal bli kystjeger men der vil du bli satt inn i hva slags opplæring man får og mye av hva man skal igjennom. Der CH tar grundig feil er kjeftinga, bankinga osv. Befalet er der for å støtte deg, veilede deg og se at ingen blir skada. Det helvete du skal igjennom er så mentalt og fysisk utfordrende at det å bryte deg videre ned har ingen hensikt. De skal finne kvaliteter i deg når du er helt knekt, når alt du vil er å gi opp. Da skal de finne mot, fokus, viljestyrke og utholdenhet. Og dit kommer du helt uten "drillsageant" scener fra vietnamkrigen. Ønsker deg lykke til, du kommer til å vokse som person uansett om du klarer det eller ikke. Og les den boka, den er svært god. Endret 29. februar 2012 av Mammakamelen Lenke til kommentar
HOK Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Banka opp var en metafor for? Eller? En kompis av meg som har prøvd å komme gjennom marinejeger rekrutten sa at det ofte var treningsstudiofolkene som røk først. Han mente at jeg burde være sent oppe, tulle med døgnrytmen i hverdagene, stå opp tidlig for å trene, spise et veldig variert kosthold (McDonalds - salat) og jeg måtte ikke være redd for å ta den helt ut i helgene. Har noen tanker rundt dette? Det er masse informasjon rundt selve rekruttdelen og det virker som om det er veldig mye feilinformasjon ute og går. Vet du noe mer Hellogoodbye? Ja, mest sannsynlig er det "treningsstudiofolkene" som ryker først. Det hjelper lite å kunne løfte mye i benkpress, når man ikke klarer å gå med tung pakning over lengre tid. Når det kommer til trenings- og kostholdstipsene fra kompisen din ville jeg IKKE fulgt disse. Er nok en grunn til at han kun "prøvde å komme inn". Tren godt, spis bra og få mye og god søvn. Gå mye med sekk, løp mye og tren styrke. Det er ikke noe poeng i å ødelegge døgnrytme, spise drittmat fra McDonalds eller drikke til man spyr hver helg. Man skal jo tross alt få et godt utbytte av treninga, og ikke leve som en gjennomsnittlig student. Det vil alltid ligge masse røverhistorier ute om opptaket i de litt hardere tjenestene, og det er egentlig bare å luke ut det mest absurde og forberede seg på det meste. Les bøker, les på internett, og etterhvert vil du få en ganske god forståelse, og lettere kunne luke ut 'tullet'. 3 Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 hehe ingen som tvinger noen til og høre på meg, men av erfaring og som trådstarter sier. er det d mentale som står til spørsmål, forbereder du deg på ett helvete, blir det som varm kniv i smør hvis du er forberet på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå