DabZor Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Hei Har tenkt å overklokke min XP2400+ men har merket at jeg ikke får multiplier over 15... tar jeg på 16 så er skjermen svart etter reboot, hva kommer dette av? Jeg kan ta opp multiplier vist jeg tar ned fsb'en. :-? -Uansett, Jeg lurte på om steppingen på cpu'en var noe god så vist noen kan svare på det så hadde det vært fint Stepping : AXDA 2400KV3C AIUCA 0310XPAC Håper på raske svar.. Mvh Jan Arild Lenke til kommentar
DabZor Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 INGEN??? plis... Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 hvor langt har du kommet da? hvor høy fsb har du når du prøver å sette multipliern på 16? Lenke til kommentar
DabZor Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 hei.. jeg satt fsb på 100 bare for å se om multiplier ville opp.. har ikke prøvt så mye annet.. Villle helst vite om steppingen var noe god.. takk for svar Lenke til kommentar
DabZor Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 btw.. jeg har fått fsb stabilt (har ikke merket noe) på 166 MHz med multiplier på 12,5 som tilsvarer en xp2600+ MEN det er jo ikke noe overklokking av cpu.. bare noen mhz så det sier vel at cpu ikke orker noe serlig høyere... ?? :x Tempen ligger på rundt 30 grader btw, med coolermaster X-Dream SE :wink: Lenke til kommentar
meeg Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Mulig CPU bare trenger litt mer volt. Har du prøvd å sette opp vcore et hakk? Med overklokket temp på 30 grader burde det gå fint. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Husker jeg riktig så må cpu låses oppsiden du har et hk som ikke gjør dette automtiskt, søk litt rundt og du finner guider på hvordan dette gjøres. Siden cpu er låst kan fsb endres men ikke multiplier Lenke til kommentar
zed Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Sett ned multiplier og øk FSB! Det er det du tjener på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå