Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fortalte jente hva jeg føler

Anbefalte innlegg

Ok, skal prøve å gjøre dette temmelig kort. Møtte ei jente for litt over et halvt år siden, umiddelbar klikk. Hun var tilfeldigvis nøyaktig min type og det skjer svært sjeldent at jeg føler noe for noen. Jeg var akkurat kommet ut av et forhold hvor jeg sleit å komme meg ut av. Så dukker denne berta opp.. story of my life. Og denne berta har også type. Enda mer typisk. Hun snakker ikke så ofte om typen sin, men det hun har sagt er for det meste negativt. Eller, det har en tendens til å være klagisk da. Og spesielt nevner hun ting som jeg helt åpenbart er bedre på. Kan være tilfeldig. Men jeg gidder heller ikke sitte å høre på sånt, så jeg sier det som det er "dump fyren, du fortjener bedre". Så snakker jeg om noe annet. For jeg gidder seriøst ikke være noen skulder å gråte på. Det kan typen hennes ta seg av lissom, med mindre det er meg :p

Vi er begge i tidlig 30-årene btw.

Egentlig var det hun som viste mest interesse, dette var da på jobb vel og merke. Men mener at jeg har ganske gode antenner for sånt. Og hun snakket mye om kroppsspråk og øyekontakt og slike ting. Samtalene ble veldig kjapt mer intime enn vanlige samtaler er blant venner. Selv har jeg vært i friend zone tidligere og kjenner igjen kjennetegn på det. Men denne gangen viste hun tydelig interesse og ønsket å "henge" i helgene etc. Ting som vanligvis ikke er kjennetegn når man blir friend zoned. Jeg har også ikke vist særlige aseksuelle tendenser og har vært temmelig straight forward, bare ikke forbi respektens grenser. Har ikke noe problemer med å ta på henne eller gi henne litt småslibrige kompliment. Jeg gjorde det tydelig ganske tidlig at jeg ikke så på henne som kun en venn. Men jeg sa at det ikke skulle bli noe problem.

Etter dette har vi snakket stort sett hver dag, ofte ikke mange timene mellom hver gang. Hun har nevnt ting som at hun har "abstinenser" etter meg og ofte bare MÅ sende en sms eller lignende. Hun har vist klare tendenser til sjalusi, spesielt når det er snakk om andre damer.

Så, for en liten uke siden fortalte hun om en drøm hvor jeg var med. Da nevnte hun at jeg "plutselig stod og snakka med ei annen dame" og at dette var veldig ille. Ooookay? tenkte jeg.

Noen dager etter tenkte jeg at jeg ikke skulle snakke til henne. Eller, jeg tenkte ikke så hardt over det egentlig, det er som oftest hun som prater først uansett. Men dagen etter spurte jeg "lever du?"

Og da fikk jeg den regla, om at hun hadde "testa" meg tydeligvis, ved å ikke prate med meg først. For å se om jeg snakka først denne gangen. Og at hun hadde venta og venta.

Jaha ja, etter dette bestemte jeg meg for å si ifra. At jeg har en greie for henne, og pga det må jeg kanskje vise litt avstand fra tid til annen. For å holde abstinensen i sjakk i så måte. At jeg ikke gidder å gå rundt og ha abstinenser for noen. Men jeg sa også at hun måtte passe på hva hun selv sier. At hun ikke kan si at hun savner meg, har abstinenser etter meg og klikker om jeg ikke snakker til henne på én dag.. Hun svarte at ingenting blir weird eller noe, og at beskjeden var mottatt. Så logge hun av. Regna egentlig med det.

Uansett, hva gjør jeg fremover? Skal jeg bare vise mindre initiativ? Skal jeg forholde meg normalt og helt vanlig? Og ja, jeg er sikkert i friend zone.. Blæh, uansett, er jeg det så må jeg ut av den enkelt og greit.Postet av anonym: 021155279546a4609c46b14594615fce

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg vil ut av friend zone'n ja, dersom jeg er i den. Det aller beste hadde vært om det hadde blitt oss to selvfølgelig. Men jeg kan ikke se for meg at det er noe sjakktrekk å kvele henne med oppmerksomhet. Er bare litt usikker på hvordan jeg skal være fremover. Vi jobber heldigvis ikke sammen lenger, så akkurat det blir ikke noe problem ihvertfall. Vil helst ikke at hun skal være utro nei. Men droppe typen.

Dersom alt dette er uaktuelt ønsker jeg at vi skal være venner som vanlige venner er. Ikke så close som vi er, for det fører ingen vei uansett. I tillegg skygger det for potensielle andre jenter for meg. Litt vanskelig å se seg om etter noe, når den perfekte står rett foran meg. Postet av anonym: 021155279546a4609c46b14594615fce

Lenke til kommentar

Da sitter du med mange forskjellige valg:

Du kan oppføre deg som en uoppmerksom drittsekk - da mister du henne mest sannsynlig uansett.

Du kan si at du vil være sammen med henne - da kan du risikere å miste henne som potensiell kjæreste og kanskje også venn, eller så kan du ende opp med en plagsom kjerring, eller så lever dere lykkelig i alle deres dager.

Du kan prøve å bare se på henne som en venn - da kan du ende opp med ett fantastisk bra venneforhold, men siden du har avslørt hva du egentlig vil så vil jeg tro at du mest sannsynlig vil bli hennes ''bitch'' istedet, og det vil bli vanskelig for deg i forhold til andre jenter, som du nevnte.

Du kan bryte all kontakt - du taper lite, men du vinner ingenting, og går videre med livet ditt.

Osv...

Alt kommer ann på hvordan du tror hun vil reagere på det forskjellige. Syns du hun er verdt litt drama og sånt? (blir kanskje det hvis hun slår opp med typen for deg, nå eller senere)

Er det ei jente du kan se for deg at du er sammen med i noen få måneder, eller en jente du kan se deg sammen med lengre i fremtiden?

Lenke til kommentar
Du kan oppføre deg som en uoppmerksom drittsekk - da mister du henne mest sannsynlig uansett.

Akkurat dette passer meg egentlig ikke, som person. Jeg kan ikke være noen drittsekk.

Du kan si at du vil være sammen med henne - da kan du risikere å miste henne som potensiell kjæreste og kanskje også venn, eller så kan du ende opp med en plagsom kjerring, eller så lever dere lykkelig i alle deres dager.

Vet ikke helt hvordan jeg skal få til å si det, føler egentlig jeg på en måte har sagt det nå.

Du kan prøve å bare se på henne som en venn - da kan du ende opp med ett fantastisk bra venneforhold, men siden du har avslørt hva du egentlig vil så vil jeg tro at du mest sannsynlig vil bli hennes ''bitch'' istedet, og det vil bli vanskelig for deg i forhold til andre jenter, som du nevnte.

Vel, jeg vil aldri bli hennes bitch uansett. Dersom vi skal være kun venner må vi være kun venner også. Dette skal jeg være helt klar på og vil ikke godta noen "bitching". Ikke at hun er typen som lager styr heller forsåvodt.

Du kan bryte all kontakt - du taper lite, men du vinner ingenting, og går videre med livet ditt.

<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; line-height: 18px; text-align: left; background-color: rgb(250, 251, 252); ">

Dette ønsker jeg ikke å se for meg.. Men i fremtiden så tviler jeg på at min neste kjæreste vil akseptere et sånt venneforhold jeg har til denne jenta her. Vi er altfor close til at det kunne fortsatt sånn dersom jeg ikke hadde vært singel.

<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; line-height: 18px; text-align: left; background-color: rgb(250, 251, 252); ">

Alt kommer ann på hvordan du tror hun vil reagere på det forskjellige. Syns du hun er verdt litt drama og sånt? (blir kanskje det hvis hun slår opp med typen for deg, nå eller senere)

Er det ei jente du kan se for deg at du er sammen med i noen få måneder, eller en jente du kan se deg sammen med lengre i fremtiden?

Dersom hun er keen på meg på den måten så gjør jeg alt for henne, uansett hvor mye drama det måtte bli. Og nei, det er ikke noe "få måneders"-greie, dette er eventuelt the real thing.

Postet av anonym: 021155279546a4609c46b14594615fce

Lenke til kommentar

Men denne gangen viste hun tydelig interesse og ønsket å "henge" i helgene etc. Ting som vanligvis ikke er kjennetegn når man blir friend zoned.

Før jeg svarer så må jeg bare konstantere at det å ville "henge" i helgene OFTE er et kjennetegn på friendzone. Det er ikke mange jenter som har baller til å uttale at de vil "henge" med gutta de er keene på. Spesielt ikke når de er i et forhold.

Back to topic:

Du må ikke "si" noe til henne. Det du skal gjøre er å oppføre deg som normalt, slutte å snakke om følelser og fortsatt være fysisk med henne. Hver gang hun snakker om typen eller noe av den sort vær UREAKTIV (altså ikke reager på det hun sier i det hele tatt, med mindre det er "jeg har slått opp med typen". Hvis hun spør OM hun skal gjøre det, lat som du ikke hørte spørsmålet og fortsett samtalen. vær UREAKTIV!). Bare fortsett flørtingen uten å være tydelig interessert.

Poenget med dette er å få HENNE SELV til å komme på tanken om å slå opp med typen. Hvis det er du som "plantet" den der (og hun viste om det, hvis hun ikke vet du plantet den der så er det ingen fare) så er det fare for at det kan sabotere et forhold dere eventuelt kunne fått. Problemet med "friend zone" er ikke det at man er venner med jenta. For gutter og jenter kan være venner. Men det er det at gutten er TILGJENGELIG og TRYGG for jenta som gjør at hun ikke tjener noe på å "ta det videre".

Orker ikke gå dypere inn i det men oppsummere:

Ikke snakk om dine følelser

Når hun snakker om sine (så lenge dere bare er "venner") vær ureaktiv

Snakker hun om typen eller liknende: vær ureaktiv

Flørt og vær fysisk så ofte som mulig uten å være tydelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du må ikke "si" noe til henne. Det du skal gjøre er å oppføre deg som normalt, slutte å snakke om følelser og fortsatt være fysisk med henne. Hver gang hun snakker om typen eller noe av den sort vær UREAKTIV (altså ikke reager på det hun sier i det hele tatt, med mindre det er "jeg har slått opp med typen". Hvis hun spør OM hun skal gjøre det, lat som du ikke hørte spørsmålet og fortsett samtalen. vær UREAKTIV!). Bare fortsett flørtingen uten å være tydelig interessert.

<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; line-height: 18px; text-align: left; background-color: rgb(250, 251, 252); "><br style="color: rgb(28, 40, 55); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; line-height: 18px; text-align: left; background-color: rgb(250, 251, 252); ">

Poenget med dette er å få HENNE SELV til å komme på tanken om å slå opp med typen. Hvis det er du som "plantet" den der (og hun viste om det, hvis hun ikke vet du plantet den der så er det ingen fare) så er det fare for at det kan sabotere et forhold dere eventuelt kunne fått. Problemet med "friend zone" er ikke det at man er venner med jenta. For gutter og jenter kan være venner. Men det er det at gutten er TILGJENGELIG og TRYGG for jenta som gjør at hun ikke tjener noe på å "ta det videre".

Jeg forstår

:) Jeg oppfører meg som normalt egentlig, og vi møttes i dag og satt og snakket i flere timer som vi vanligvis gjør. Det var litt mer øyekontakt enn vanlig, men vi snakket ikke om det her i hele tatt. Jeg er forresten alltid ureaktiv når hun snakker om typen eller om noe som jeg egentlig ikke er spesielt interessert i. Dersom hun snakker om sine interesser som hobbyer etc så lytter jeg. Men vi prater som oftest bare om ting som fascinerer oss, musikk, kommunikasjon, språk og humor. Det går mest i humor da vi har prikk lik humor :)

Vi skal møtes i morgen igjen på lunsj. Men jeg skal ta disse tipsene til meg. Fortsett flørtingen uten å være tydelig interessert. Kanskje dette kan plante en idé i hodet hennes mon tro? Hvordan skal jeg forholde meg til andre jenter? Er det f. eks dumt å snakke med henne om andre jenter jeg interesserer meg for? Fortelle om jenter som prøver å sjekke meg opp på byen etc? Eller er dette en turn off?

Postet av anonym: 021155279546a4609c46b14594615fce

Lenke til kommentar

Hvis du hinter litt subtilt til det så er det bare positivt. Jeg pleier å tenke på jenter som små barn. For når jeg var liten og jeg så to stykker ha det gøy med en leke ville jeg også ha den leken. Men hvis de sa til meg at det var mange som ville ha leken eller at jeg ville ha leken så ble det ikke så interessant lenger, for da følte jeg meg litt "lurt".

Hvis du klarer å være ureaktiv når du forteller om en slik hendelse vil det være positivt, men hvis du ikke klarer å være det så ville jeg holdt meg unna med mindre hun spør. Men ikke få det til å virke skrytende, får du det til å virke som en normal ting (at du ikke føler det er "stort" å bli sjekket opp) vil hun føle at hun må reagere fort før du blir tatt :)

Lenke til kommentar

Hei. Det er noen tanker du skal gjøre deg. Du og hun snakker kanskje litt mer som om dere var kjærester. Jeg vet ikke hvilke ord dere bruker da, men hvis dere snakker om at dere savner hverandre og tenker på hverandre, så betyr jo dette sånnsett at hun holder noe skjult for typen sin. Det vil da bli en kjip situasjon hvis han f. eks får greie på det dere snakker om.

Det du også skal tenke over er. Hva om dere blir sammen da, hva vet du om hun ikke kommer til å gjøre det samme mot deg. Altså, hvis dere blir sammen at hun gjør det samme mot andre gutter. Ville du godtatt det?

Man får håpe for din og hennes skyld at typen hennes ikke får vite noe, men det blir jo på en måte som å gå med en hemmelighet da som ikke er helt bra, og man får kanskje dårlig samitet.

Jeg skjønner at det er en kjip sitasjon siden at hun faktisk har type og du liker henne.

Det virker vel litt som at huner intressert i deg også, og det skal hun passe seg for egentlig. Det er netopp fordi at hun har type fra før av.

Lykke til uannsett.

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

Jeg forteller om når både damer (og gutter forøvrig, don't ask..) sjekker meg opp. Rent instinktivt liker jeg ikke når jenter er for frempå, det er for meg en liten turn off. Fordi jeg kunne aldri vært sammen med ei jente som er sånn. Men når jeg prater om det så gjør jeg det overhodet ikke til noen stor greie. Da er jeg mer som "meh" på en måte. For en liten uke siden satt vi på café sent på kvelden og hadde det veldig koselig, dempet belysning og kaffe. Plutselig kommer en dame bort til meg og sa hei og at hun kjente meg igjen fra et sted. Nå ser jeg temmelig "spesiell" ut forøvrig og kan lett kjennes igjen. Jeg har stort langt hår og har litt semi-femi ansikt. Det vil si "søtt" ansikt. Samt at jeg er trommis, låtskriver og vokalist i et band, så det er ikke umulig at folk ser meg på en måte.

Jeg kjente ikke igjen denne dama og gjorde ikke noe stort nummer ut av det. Men hun andre sa bare "ok, det var litt weird..". Så svarte jeg egentlig bare at sånt har en tendens til å skje, og jeg kjenner aldri igjen dem som sier dem kjenner igjen meg. Blir litt vant til det :p Og fleipa det litt bort.

Når jeg tenker meg om, nå har jeg jo lagt alle kortene på bordet, da må det vel være umulig for henne å ikke tenke på det? Hva som kunne skjedd etc etc. Det er denne tanken jeg ønsker å plante i hodet på henne og få henne til å gå rundt å tenke på.

Og hun har nevnt småting hele veien som hvem som helst kunne ha tolket som you know what. F. eks var det en kveld hun skrev på chat at "jeg må fortelle noe i morgen". Hvorfor ikke nå spurte jeg. Nei, måtte si det personlig. Dagen etter sa hun at hun og typen satt og så TV. Og plutselig kom hun på et ordspill som typen ikke forstod. Fordi han har ikke den humoren. Og da tenkte hun for seg selv at "Derp hadde tatt den" også mumlet hun noe om at "burde ha giftet meg med Derp", derp er da meg logisk nok :p. Men hun mumla det lissom, jeg visste ikke helt hva jeg skulle tro eller si og lata kanskje som om jeg ikke hørte det. Jeg spurte ihvertfall etterpå hva det var hun skulle si. Og da sa hun "jeg har jo sagt det". Hmm ok..

Det er slike småting som har gjentatt seg egentlig hele tiden. Og jeg skal ikke ha det på meg at jeg ser tegn som ikke er der.. Fordi hvem som helst kunne ha tenkt i de banene dersom de hadde vært i min situasjon føler jeg. Postet av anonym: 021155279546a4609c46b14594615fce

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...