Gå til innhold

Spm. vedr. kjøp av NY xbox, flytting av data etc.

Arne

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå en svært gammel - 8 år - klassisk xbox 360, som begynner å skrante litt. Jeg får "disc unreadable" ofte, og den bråker en del. Lite lagringsplass er det også.

Derfor tenker jeg på å kjøpe en ny X360 Slim med ForzaIII og Crysis 2 på komplett.no, siden den er så utrolig billig.

Jeg har noen spørsmål rundt dette:

1: Hvordan flytter jeg over data fra den gamle? Det er primært savegames og profilen min jeg vil ha over. Er det mulig å gjøre dette med en liten minnepenn? Jeg har bare en som er på 512 mb. Evt. så har jeg en bærbar HDD jeg kan bruke hvis dette er mulig. Blir alt overført "smooth" da? Hater problemer ved konfigurasjon hvis filer blir misplassert el. lignende.

2: Ligger det an til at det kommer ny xbox med det første? Jeg har lyst på en ny nå, men gidder ikke kjøpe hvis det kommer ny i mars.

3: Følger det med HDMI-kabel? Eller må jeg kjøpe dette selv? Og går det lyd gjennom denne HDMI-kabelen til TVen? Slik at jeg i praksis bare trenger en HDMI til TVen og strømkontakt?

4: Får jeg full HD hvis jeg bruker HDMI? Jeg skal kjøpe en stor 46" plasmaskjerm, og jeg føler jeg må ha full HD hvis det skal være noe vits i å bytte xbox. Er de fleste spill laget slik at jeg drar nytte av Full HD?

5: Andre tips i denne sammenheng?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har nå en svært gammel - 8 år - klassisk xbox 360, som begynner å skrante litt. Jeg får "disc unreadable" ofte, og den bråker en del. Lite lagringsplass er det også.

Derfor tenker jeg på å kjøpe en ny X360 Slim med ForzaIII og Crysis 2 på komplett.no, siden den er så utrolig billig.

Jeg har noen spørsmål rundt dette:

1: Hvordan flytter jeg over data fra den gamle? Det er primært savegames og profilen min jeg vil ha over. Er det mulig å gjøre dette med en liten minnepenn? Jeg har bare en som er på 512 mb. Evt. så har jeg en bærbar HDD jeg kan bruke hvis dette er mulig. Blir alt overført "smooth" da? Hater problemer ved konfigurasjon hvis filer blir misplassert el. lignende.

2: Ligger det an til at det kommer ny xbox med det første? Jeg har lyst på en ny nå, men gidder ikke kjøpe hvis det kommer ny i mars.

3: Følger det med HDMI-kabel? Eller må jeg kjøpe dette selv? Og går det lyd gjennom denne HDMI-kabelen til TVen? Slik at jeg i praksis bare trenger en HDMI til TVen og strømkontakt?

4: Får jeg full HD hvis jeg bruker HDMI? Jeg skal kjøpe en stor 46" plasmaskjerm, og jeg føler jeg må ha full HD hvis det skal være noe vits i å bytte xbox. Er de fleste spill laget slik at jeg drar nytte av Full HD?

5: Andre tips i denne sammenheng?

Takk!

1) er ikke sikker, men tror det bare er å plugge inn minnepinne (må være FAT32) og kopiere over.

2) den nye skal komme etter jul, men tror ikke det blir UMIDDELBAR overgang med alle spill og lignende, de fleste spill kommer vel til Xbox 360 og ;)

3) mener på at det ikke følger med HDMI, gjorde hvertfall ikke det med den jeg kjøpte forrige jul.. du trenger kun HDMI og strøm (hvis du HAR trådløst nett, som ca alle har)

4) gjennom HDMI får du full HD, ja. vil anbefale å bruke HDMI. HDMI: High Definition Media Interface. Xbox 360 kjører ikke, som de fleste tror, full HD. kun 1080p i menyer, og spill kjører i 720p med Anti-Aliasing.

Hjelper så godt jeg kan, ut i fra det jeg vet(som kan være feil, ingen er perfekte!)

Lenke til kommentar

1. Hvordan flytter jeg over data fra den gamle?

- Beste svar finner du nok på disse sidene:

Laste ned, flytte eller slette Xbox LIVE-profilen

Lagre spillagringene dine i nettskyen

2: Ligger det an til at det kommer ny xbox med det første?

- Svaret der blir Nei. Det hender det kommer konsoll med litt annen farge og utseende, som eksempelvis en StarWars versjon innmaten er dog 100% identisk

3: Følger det med HDMI-kabel? Og går det lyd gjennom denne HDMI-kabelen til TVen?

- Nei, det følger ikke med HDMI kabel. Og ja, du får både bilde og lyd fra denne og er dessuten høyst anbefalt. Bildekvaliteten fra de medfølgende kablene er det lite positivt å si om.

4: Får jeg full HD hvis jeg bruker HDMI? Er de fleste spill laget slik at jeg drar nytte av Full HD?

- HDMI gir deg full HD, men de fleste Xbox 360 spill er i 720p, det vil si 1280x720. Xbox konsollen er god til å skalere opp til 1920x1080, men det kan ikke kalles full HD.

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

Kabelen som følger med når du kjøper xbox 360 i dag, kan du fint kjøre full HD med, og det gir ingen forskjell kontra en hdmi kabel, hvor han over her får det fra kan man lure på... Du må da selvsagt bruke komponent delen av kabelen.

Du vil nok ikke merke noen spes ytelsesforskjell med en ny 360, kontra en gammel en, foruten at du nå får en dvdrom som ikke er full av dritt osv. Var jeg deg, så ville jeg tatt en skikkelig rens på boksen du har, og fått den flashet, skaffe større hdd, for så å bruke den til den dør ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke vanskelig. Kan være litt knot å få åpnet boksen uten riktig verktøy, men det skal gå greit. Ligger masse guider på nett om hvordan du åpner boksen. Når du har fått den opp, så tar du ut dvd-drevet, og skrur ut de 4 skruene, og skjærer over klistremerke på siden for å åpne drevet. Når du har fått åpnet det, så ser du laseren, og den kan du da forsiktig tørke av med noe som IKKE loer, feks en mikrofiberklut, Q-tips skal du IKKE bruke.

Når du først har boksen åpen, så sørg for at du får fjernet alt støve inni den også, og pass på at du setter strømkontakten til dvd-drevet riktig vei når du setter ting sammen igjen ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...