Macklemore Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Heisann jeg var og romsterte litt rund i min stasjonære pc istad. nå er den totalt død. når jeg trykker på startknappen skjer det ingenting... er ganske desperat nå. forlslag til hva som kan gjøres? Jeg har 2 ting som kan ha skjedd. En kabel som det står HDA er ikke plugget inn, hvor skal den være? En annen kabel som jeg heller ikke vet hvor skal være som ser sånn ut som på bildet... trenger hjelp fort... bildet kommer straks.. http://bildr.no/view/1118959 jepp dritt kvalitet sorry. tror den kabelen lå sammen med de som gikk til skjermkortet men på skjermkortet var det ikke plass :S Endret 27. februar 2012 av Gurre Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Hmm.. Er kablene til PSU'en sleeva? Den andre kabelen ser ut som den ene delen av en 6 + 2 PCIe tilkobling. (Sånn skjermkortet bruker). Det er ikke sikkert at skjermkorte ditt trenger denn, mitt har bare to 6 pin. kan du legge ut bilde av den HDA kabelen? Edit: Etter og ha googlet litt fant jeg ut at HDA = High Definition Audio, altså frontpanels lydtilkobling, så det hørest usansynlig ut at det kan vere noen av delene. Har PSU'en din av/på switch bak? Sjekk om denne er på Endret 27. februar 2012 av oddsmurf Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) alle kablene er sleeva, bilde kommer straks http://bildr.no/image/1118977.jpeg kvaliteten blir veldig begrensa pga et fattig mobilkamera med elendig blitz. hvis du ikke ser hva det er kan jeg komme med bedre bilder imorgen kveld Edit: Switchen er på. kontakten er i... den HDA kabelen henger jo sammen med startknappen osv. har det noe å si? Endret 27. februar 2012 av Gurre Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Jepp, det er en frontpanel lydkabel. Edit: Tror ikke det skal ha noe og si. Jeg har den ikke tilboklet og maskinen min starter fint. Er alle strømkabelene i? P4 kabelen, 24 pins, til hardiskene, alt? Er den helt død, eller skjer det noe dersom du trykker på på knappen? Endret 27. februar 2012 av oddsmurf Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Jeg får ikke gjort mere idag. Imorgen skal jeg prøve andre stikkonktaker og ny strømplugg... faen håper jeg får fikset det. bare kjør på med spørsmål om ting jeg kanskje har glemt... Edit: Alle kabler står i bortsett fra den til skjermkortet fordi jeg ikke fant noen plass, HDA kabelen står heller ikke i. Endret 27. februar 2012 av Gurre Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Sånn nå er det liv i pcen, jeg tok en annen stikkontakt. men nå er problemet at den stopper etter 10 sekunder slår seg av også på igjen. dette skjer helt fram til jeg slår av brytern til psuen. kan ikke teste om jeg får bilde på skjermen nå men skal gjøre det i ettermiddag. Edit: det er ikke noe bilde på skjermen. Endret 28. februar 2012 av Gurre Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Sjekk skjermkortet, altså strømkontaktene til skjermkortet. Der har du nok 2 kabler inn, med 6 pins hver ? Se om den ene kontakten trenger 8 pins, altså på skjermkortet. At det er 6 + 8 pins som skjermkortet trenger. Husk og sjekk om det står 4/8pins strømkabel til cpuen også, denne pleier som regel å stå til venstre for cpu, kanskje litt oppe til venstre. Du må også sjekke om hovedkortet får strøm. Altså den store 24pins kablen står i, viss ja, sjekk om den står skikkelig i. Du må også sjekke om du har kommet borti strømkablen til HDD også. Kan være den er blitt litt løs. Men dette skal ikke ha så mye å si ang å starte pcen. Men du kan du ramse opp datadelene du har i pcen ? Alt fra strømforsyning til cpu, hovedkort, ram osv osv Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Skjermkortet skal ha to 6pins strømkabler så vidt jeg vet. Resten av delene vet jeg ikke helt men det er ihvertfall noe sånt: 7200rpm harddisk, med sata tilkoblet og strømkabel intel core 2500 ikke k gigabyte h67 brikkesett atx. 8gb ddr3 ram cooler master silent pro Min lenke Kabelen til CPU står i og den store tykke står også i. jeg skal sette dem enda bedre på plass hvis det er mulig nå. Jeg har også prøvd med 1 ram brikke. jeg har nå 2 forslag til hva som skjer: PSU gir ikke nok strøm Ikke nok strøm fra stikkontakten fordi jeg har kobla til ganske mye ting på rommet mitt. Edit: kan noen sjekke om den 2 pinskabelen som jeg har til overs skal være på skjermkortet som jeg linka til lenger oppe. Endret 28. februar 2012 av Gurre Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Der fikk jeg fikset det jeg byttet rambrikkene til de andre sporene og der funket det igjen jeg tok også og tok ut bios batteriet også inn igjen takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå