Gå til innhold

[Løst] Ny laptop 5-6k bruksområde skole, film, musikk og surfing

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg laptop..

Har akkurat bygd et monster av en gaming pc selv, men trenger en laptop til å drasse med rundt, som for eksempel til skolen, kamerater, eller se på film og høre på musikk, samt surfe mens jeg er i farta. Skal i tillegg koble pcn på tvn via hdmi, noe som jeg forventer skal gå 100% smooth i forhold til min gamle laptop.. Jeg skal med andre ord bruke den til lette oppgaver..

Skal helst bruke minst mulig penger, men er usikker på hvem laptop jeg skal velge, med tanke på at Intels Ivy Bridge er rett rundt hjørnet. Jeg vet at jeg ikke nødvendigvis har bruk for den nyeste cpu'en på markedet, men jeg føler at det er litt dumt å betale samme pris på en laptop, når man kan få en annen bedre til samme pris.

Kriteriene er:

- Skarp skjerm(høyoppløsning/resolution)

- Minimum 4gb ram (har ikke bruk for mere)

- 4 kjerner helst

- God batteritid

- Bra byggekvalitet

(Vurderer å installere Linux på den)

- Vil at den skal takle lette spill som Minecraft, Terraria og League of legends.

Jeg fant et tilbud som jeg mener er supert, nemmelig dette: http://www.multicom.no/ProBook-6465b-14-HD-1600x900-Matt-AMD-Fusion-A6-Quad-Core-4GBe-128GB-SSDe-Radeon-HD-6520Ge-BTe-DPe-Firewire-Windows-7-Pro-HP/cat-p/c101151/p4215380

Jeg føler at denne laptopen passer mine krav til punkt og prikke, men lurer på om noen har noen innspill om dette er et godt kjøp eller om det er andre laptoper som er bedre til den prisen, som er 6000kroner!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...