eirikol1 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Heisann, hadde ein testperiode der eg testa ut debian i Vitrual Box, og alt fungerte fin, så bestemte eg meg får å installere det på eine disken eg har i pcn. No er problemet det at eg har ein 23" skjerm som lika best å ha 1920x1080. Men det virka som om skjerm driverane ikkje funka sikkelig, for eg har ein oppløsing på 1280x1024. Har prøvd å følge debian sin tutorial på wikien, men denne er ganske dårlig, og for å vere nybegynner å er det litt sletsomt. Skjermkortet mitt er Nvidia ASUS GTX 560Ti 1 GB, factory clock 900 mhz. Har i tillegg ein ekstra skjerm, som er 17" og lika seg på 1280x1024, men den blir litt liten til tider. Skulle gjerne fått bruke begge. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Er det denne du har fulgt ?http://wiki.debian.org/NvidiaGraphicsDrivers Og hvilken metode er det du har prøvd ? Hvilken debian versjon kjører du med ? Har du prøvd å bare kjøre ren installasjon på "nvidia" måten ? Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Bruk Ubuntu istedet hvis du synes det er vanskelig. Grunnen til at det er skrevet såpass knotete er at forskjellig brukere har forskjellige oppsett som krever forskjellig installering. Du skal nesten ha knotet noen ganger med nvidia før du ser gangen i oppskriften på wiki'en. Hvis du har et spesielt ønske om å bruke debian kan jeg sikkert lose deg gjennom den (blir borte i helga riktignok). Endret 1. mars 2012 av Del Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 HAAAATAAAAAA unity og gnome 3, grunnen til at eg valde debian var fordi eg ville ha mest mulig utfording of fordi den kjører gnome 2.3 eller kva det var. Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Hm, du kan installere Gnome2 i nyeste ubuntu også vettu, men som gammel debianmann har jeg sansen for at du vil prøve. Den enkleste veien til proprietær nvidia driver er følgende (sleng opp terminal): su apt-get install nvidia-kernel${VERSION}-$(uname -r) Last så ned nvidiadriveren fra Nvidia http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us Sørg for å laste ned filen til hjemmemappen din, eventuelt merk deg stien til den. For å installere driveren med installeren fra nvidia må grafisk desktop slåes av. Gå ut i svartskjerm med tastekombinasjon Ctrl+Alt+F1, logg inn. Så slår du av grafisk desktop, tror ikke debian har gått over til service ennå, så da blir det slik: su /etc/init.d/gdm stop Så kan du installere driveren med sh sti-til-filen-du-lastet-ned Svar ja til å til alt underveis og reboot når den er ferdig. Du må gjenta prosessen nå nye kjerner blir installlert. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå