GullLars Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Har nylig (de siste ukene) begynt å bruke Firefox igjen etter lengre tid på Opera. Grunnen er CPU-bruk når den står ubrukt. Minne kan den bare spise for min del, det har jeg nok av, men ser gjerne at den lar CPU-en stå i fred så den ikke spiser batteri når jeg fokuserer på andre ting. Å lukke nettleseren er ikke aktuelt. Aller helst vil jeg jo tilbake til Opera, men Firefox har kommet seg det siste året og er absolutt brukbart. Selv om jeg nå etter et par uker merker at det blir litt mye faner for Firefox å takle sånn rent praktisk om ikke ytelsesmessig. Firefox er fint brukbar til mange faner, det er bare å organisere de i fanegrupper. Selv har jeg et par digre fanegrupper som heter "diverse wiki" og "leseliste artikler", og noen mindre med "studier", "youtube", "IMDB" (for filmer jeg vil se utover), og en "main" der jeg kan blande litt av hvert. Context switching mellom fanegrupper i nettleser går greit, selv når man multitasker med andre ting på de 2 andre skjermene Når man venner seg til det tenker man ikke over hvor man har ting, da blir det bare Ctrl-Shift-E, sikt, klikk. PS: det hjelper å ha 2560x1440 oppløsning når man skal prøve å organisere 100+ faner. Tror ikke det hadde gått like bra med WXGA (1280 x 768)... <snip> Totalt OT, men jeg ser avataren din er beslektet med nicket mitt (bare en L ekstra her, puns FTW) Endret 28. februar 2012 av GullLars Lenke til kommentar
hernil Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Når fikk Firefox fanegrupper? Eller mener du separate vinduer? Det blir ikke helt det samme Og det er i grunn flere ting jeg savner fra Opera enn bare det. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Når fikk Firefox fanegrupper? Eller mener du separate vinduer? Det blir ikke helt det samme Og det er i grunn flere ting jeg savner fra Opera enn bare det. Lurer på om det var med 10.0 Helt øverst til høyre er ikonet, ved siden av fanene, men jeg bruker bare Ctrl-Shift-E. Tar litt tid å venne seg til å tenke og klassifisere fanene, men når det er på plass blir det naturlig og føles som en myk context switching. Vanligvis går det 1-2 sekunder fra jeg bestemmer meg for å bytte fane til den riktige fanen er lastet I praksis omtrent like kjapt som alt-tab om man kun har en skjerm. Endret 28. februar 2012 av GullLars Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Chrome ser "horete" ut, samme gjør Firefox. (prøver for mye). Er som Android systemet på mobiler, fungerer stort sett fint men virker som hovedbrukerene er smittet av "pimp my ride". form foran funksjon. Safari er nøytralt. Ærlig talt har jeg vanskelig for å ta en slik påstand seriøst, har tatt ett par utklipp, at IE er nøytralt og chrome er hrete og pimp my ride virker ærlig talt rimlig virkelighetsfjernt. Er forsåvidt enig i at Chrome er litt funksjonsfattig, men det er ikke utseende som er problemet. AtW Lenke til kommentar
hernil Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Lurer på om det var med 10.0 Helt øverst til høyre er ikonet, ved siden av fanene, men jeg bruker bare Ctrl-Shift-E. Tar litt tid å venne seg til å tenke og klassifisere fanene, men når det er på plass blir det naturlig og føles som en myk context switching. Vanligvis går det 1-2 sekunder fra jeg bestemmer meg for å bytte fane til den riktige fanen er lastet I praksis omtrent like kjapt som alt-tab om man kun har en skjerm. Åja, stemmer jo det. Hadde helt glemt Panarorama (var vel kodenavnet på funksjonen i starten). Aldri funnet den like enkel i bruk som Operas funksjon, men kan jo begynne å teste litt. Problemet er jo at jeg er veldig dårlig til å holde meg til én ting av gangen og da blir jeg gjerne litt forvirret av å ikke ha visuell kontakt med fanene mine. Pluss at det kan være vanskelig å holde fanene organisert. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 <...> Åja, stemmer jo det. Hadde helt glemt Panarorama (var vel kodenavnet på funksjonen i starten). Aldri funnet den like enkel i bruk som Operas funksjon, men kan jo begynne å teste litt. Problemet er jo at jeg er veldig dårlig til å holde meg til én ting av gangen og da blir jeg gjerne litt forvirret av å ikke ha visuell kontakt med fanene mine. Pluss at det kan være vanskelig å holde fanene organisert. Slik ser mine ut etter jeg ryddet kjapt i de: Om jeg multitasker hender det jeg drar en liste av faner jeg har tenkt å bruke over til main, ellers er det ofte jeg går inn i en fanegruppe og holder på med den en stund. Lenke til kommentar
Trono Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Jeg syns det er trist at det er så liten støtte blant nordmennene for det norske produktet Opera, som har stått bak så og si de fleste innovasjonene på nettleserfronten det siste tiår. Mja, Opera har virkelig kommet seg! Det var min standardbrowser en god stund etter den ble fin og minimalistisk, men som mange andre bruker jeg det produktet som jeg føler er best og bytter ofte. Jeg bruker heller ikke Kvasir istedet for Google selv om det er norsk Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Kvasir er uansett ikke i nærheten av kvaliteten til Google, slik som Opera er i forhold til andre nettlesere. 2 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) >>>reddit Kvasir er uansett ikke i nærheten av kvaliteten til Google, slik som Opera er i forhold til andre nettlesere. DuckDuckGo! Endret 28. februar 2012 av Kaymeerah Lenke til kommentar
apollo3 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Her går det i Firefox overalt (også på jobb). Dvs. nå bruker jeg Waterfox (64 bit), men den går som Firefox 10. Jeg har aldri forstått hvorfor Chrome er så populært. Når jeg sitter på en PC ønsker jeg følelsen av noe mer avansert enn det man får på tablets og smartphones, og det er på det nivået jeg føler Chrome er, med sin minimalisme. Chrome hadde ikke engang noe så grunnleggende som print preview før Q3 2011! Det gjorde den uaktuell for min del. Jeg liker heller ikke ideen om å være innlogget med Google-kontoen når jeg surfer, og selv om Chrome ikke krever det så er det en forutsetning for noen av funksjonene som bookmark-sync osv. Jeg har Firefox, Chrome og IE9 installert på de fleste maskinene pga. webutvikling, men i mine øyne er Firefox veldig mye bedre, og har overlegne tilpasningsmuligheter. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 FireFox (Windows) Chrome (Ubuntu) Hehe morsomt er omvent med meg de få ganger jeg bruker Ubuntu Lenke til kommentar
thelomen Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Ubuntu: Chrome Windows: Chrome Macbook Air: Chrome Android: Chrome Er så greit å ha alt synkronisert overalt Har synest dette er greit med Opera jeg, leeenge før det ble mulig i Chrome ;-) Det er noen som har misforstått det når de bruker Opera Mini på Android. Vet dere ikke at Opera Mobile finnes på android? Opera MIni er laget for å brukes på alle mobiler som støtter javaprogrammer, Opera Mobile er en mye mer avansert nettleser man kun får på Android og Symbian. <snip> Kjenner jeg blir litt oppgitt når folk kjøper seg en smarttelefon og bruker en nettleser som er laget for de enkleste telefoner. Bruker helt bevisst Opera Mini på min Samsung Galaxy S2 i de fleste tilfeller, det går mye kjappere å laste innhold der enn med Opera Mobile, selv med Turbo, og i tillegg gir Turbo på Mobile flere kompatibilitetsproblemer enn Opera Mini for meg. Jeg må ofte ta til takke med treg 3G og Edge, da er det helt uinteressant å vente på at Opera Mobile skal laste innholdet når jeg får det mye kjappere på Opera Mini. I tillegg har ikke Opera Mobile RSS leser, som jeg bruker mye i Opera Mini. Har jeg bruk for mer avansert funksjonalitet bruker jeg Opera Mobile, men det er sjeldent. Synest heller du har misforstått om du tror alle må bruke den mest avanserte applikasjonen bare fordi man har en avansert telefon? Jeg velger å bruke den som passer best til mitt bruk til enhver tid Og jeg har definitivt ikke punget ut for Samsung Galaxy S2 bare for å få en litt kulere nettleser... Smartmobilen bruker jeg til fulle på andre områder; tror du trygt kan senke skuldrene dine og slappe av, jeg, heller enn å bekymre deg over at noen gjør andre valg enn deg Endret 28. februar 2012 av thelomen Lenke til kommentar
cake Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Har brukt opera 7 år nå, men for 1,5 år siden har jeg gått over til chrome. Bruker fremdeles Opera til noen sider(du kan muligens gjette til hva. ), men for det meste Chrome. På mobilen blir det opera mobile. Ctrl + Shift + N Vet det, men er mer for å ha bokmerkene i den andre nettleseren, pluss at out of the box er Opera bedre på blokkering av popups, samt at du kan selv velge hvilke flashinnhold som skal avspilles(ved å trykke på dem. Praktisk, da mange slike sider er pranget med mye ekstra unødvendig.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Både Opera og Safari er mer piss enn IE9. Kilde/begrunnelse takk. Safari er bare treigt, elendig og tilbyr ingenting av det en moderne nettleser burde ha. Pluss at du må konstant ha Apple sitt kjønnsorgan opp i rompa. Hvorfor sier så mange at Safari er treigt men testen av browsere på toms hardware på OSX konkluderte med at safari var raskest og best til OSX. Er det hat til Apple og behovet for å kritisere alt de lager som gjør det? Endret 28. februar 2012 av Kron Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Både Opera og Safari er mer piss enn IE9. Kilde/begrunnelse takk. Safari er bare treigt, elendig og tilbyr ingenting av det en moderne nettleser burde ha. Pluss at du må konstant ha Apple sitt kjønnsorgan opp i rompa. Hvorfor sier så mange at Safari er treigt men testen av browsere på toms hardware på OSX konkluderte med at safari var raskest og best til OSX. Er det hat til Apple og behovet for å kritisere alt de lager som gjør det? Fordi Safari er treigt alle andre plasser, og JEG bruker ikke OSX. http://www.hardware.no/artikler/nettlesere/93055/6 Er det ditt elsk-forhold til Apple som lager behovet for å kverulere og vende kinnet til? (You see what I did there?) Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Fordi Safari er treigt alle andre plasser, og JEG bruker ikke OSX.http://www.hardware.no/artikler/nettlesere/93055/6 Er det ditt elsk-forhold til Apple som lager behovet for å kverulere og vende kinnet til? (You see what I did there?) Og Opera-begrunnelsen..? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Fordi Safari er treigt alle andre plasser, og JEG bruker ikke OSX.http://www.hardware....tlesere/93055/6 Er det ditt elsk-forhold til Apple som lager behovet for å kverulere og vende kinnet til? (You see what I did there?) Og Opera-begrunnelsen..? Les bak i tråden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Chrome (Mainbrowser) FireFox (Plugins/Sript) Opera (Alt for Norge!) IE (HTML5 test fra MS) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå