olsen9966 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Datamaskinen fryser og jeg må restarte den for å komme meg inn på den igjen. Jeg har prøvd å slått på strømsparer på hovedkortet men vet ikke om det er strømforsyning som ikke gir nokk strøm. på skjermen (Benq 24'' LCD) kommer det opp "no signal detecked" og det blir bare en skurre lyd fra headsettet som blir høyere og høyere helt til jeg slår den av. specs: Skjermkort: Sapphire Radeon HD 6850 1GB GDDR5 Hardisk: Seagate Barracuda® 7200.12 500GB Hovedkort: ASUS Sabertooth, P67 chipset Strømforsyning: Chieftec Nitro Series BPS-650C 650W PSU modular Ram: Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240 pin Prosessor: Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K 3,4GHz Kabinett: NZXT Phantom Special Edition Sort/Orange OS: Windows 7 Ultimate 64 bit. Har sett inn 3 nye vifter i kabinettet utenom de som følger med når du bestiller det fra komplett.no Datamaskinen stopper å virke feks. hvis jeg spiller ett spill som minecraft og etterpå går inn på youtube og slutter å virke når jeg klikker på en video der. Takk for alle svar på forhånd! Endret 27. februar 2012 av olsen9966 Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Kun når du spiller spill det skjer eller kun i youtube? Har du lastet ned ny driver fra ATi? Skjer det samme i Firefox og IE og Chrome? Du kan avistallere Adobe Flash Player og installere igjen.. Endret 27. februar 2012 av Robbansvenske Lenke til kommentar
olsen9966 Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Kun når du spiller spill det skjer eller kun i youtube? Har du lastet ned ny driver fra ATi? Skjer det samme i Firefox og IE og Chrome? Du kan avistallere Adobe Flash Player og installere igjen.. Det er ikke bare når jeg starter youtube filmer, har også skjedd når jeg sitter å spiller. Har de nyeste driverne og det samme skjer uansett nettleser. jeg har systemgjenopprettet pc'n, reinstallert mange programmer (bla. Adobe Flash player) men problemet er der enda. Mest sannsynelig hardware feil. har ikke troen lenger på at det er software feil. Kan det være strømforsyning som er for liten, og ikke gir nokk strøm? Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Da har du sikkert og sjekket for støv på skjermkortet? Strømforsyningen har sikkerhet nok med juice hvis den nå ikke er defekt.. Du kan sjekke RAM med Windows Memory Diagnostic eller noe annet program.. Endret 27. februar 2012 av Robbansvenske Lenke til kommentar
olsen9966 Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Da har du sikkert og sjekket for støv på skjermkortet? Strømforsyningen har sikkerhet nok med juice hvis den nå ikke er defekt.. hehe, støv osv. har jeg sjeket ja. det begynte rett før jeg kjøpte nytt kabinett (hadde CM storm Scout, modded med ekstra vifter.), da tenkte jeg ikke over problemet, for det var så sjeldent det skjedde. maks 1 gang hver andre uke. men etter hvert har det skjedd oftere og oftere. Faren min hadde en teori om at det kunne være høyspent kabelen som ligger noen meter ved siden av huset vårt pga. at pc'n er veldig følsom for sånt, noe om magnetisme. vet ikke om det er helt på jordet eller om det kan være problemt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå