Gå til innhold

Nytt kabinett til maks 2000

Anbefalte innlegg

Hei jeg har idag et Antec Three Hundred som bråker som et helvette, kabelgjemmingen er heller ikke god dessuten er kvalitetsfølelsen på bånn :thumbdown:

Tenkte derfor at jeg skal investere i et skikkelig kabinett.

Krav:

Design som er ganske stilrent gjerne litt gamer inspirert.

Plass til litt maskinvare ( flere disker )

God plass midi eller Big tower

Pris, maks 2000kr

Veldig god kabelgjemming.

Godkjent støynivå.

Nice to have:

Helt støydempet

Lav pris

USB 3.0

De jeg har sett på er: OOLER MASTER MIDITOWER CM 690 II ADVANCED ATX BLACK Vurderer dette pga kult design, grei kabelgjemming, lav pris og har vurdert mange ganger å kjøpe det.

CORSAIR MIDITOWER CARBIDE 400R Ekstremt nydelig design, perfekt kabelgjemming. Kvalitetsfølelse. Men tror også at det kan bli noe kjedelig så blå leds skal fort på plass.

Har også sett litt på Cooler Master Storm Enforcer og Corsair Obsidian 800D ( DYRT ) Jeg har mest lyst på big tower men midi er også aktuelt. Kjør på med forslag og gi begrunnelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Krav:

Design som er ganske stilrent gjerne litt gamer inspirert.

Plass til litt maskinvare ( flere disker )

God plass midi eller Big tower

Pris, maks 2000kr

Veldig god kabelgjemming.

Godkjent støynivå.

Nice to have:

Helt støydempet

Lav pris

USB 3.0

Hvis du vil ha et kabinett hvor plass ikke lenger er et tema, som er laget for vann / veskekjøling og som takler selv de største hovedkort inntil quad socket serverkort så er Xigmatek Elysium et alternativ, rimelig er det også, 1495 kroner og kun 45 i frakt hos CDON. http://cdon.no/elekt..._black-14923616 Begge er bygget og satt i drift nå i år, Tyan serveren bare for en liten uke siden. Dette kabinettet burde tilfredsstille samtlige av dine krav og vel så det.

post-53451-0-37191000-1330371162_thumb.jpg post-53451-0-70153800-1330371203_thumb.jpg

___________EVGA SR-2 24GB RAM____________________Tyan S8812 64GB RAM____________

http://www.xigmatek....p?productid=122

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hvorfor? blir ikke all monteringen skrekkelig kronglete da? :) jeg går nok for corsair sitt kabinett når jeg får tak i noen penger. men kjør på med forslag hvis noen har ideer. har ikke nok penger på minst 1 måned uansett.

Les selv

Et 90° vridd hovedkort er ikke særlig problematisk å montere, og som alle Silverstone-kabinetter er løsningene spesielle, men samtidig veldig gode når du kan dem.

Lenke til kommentar

Jeg har Thermaltake Level 10 GT og er kjempefornøyd med det.

Det har masse vifter med og en extern knapp for vifte hastighet i kabinettet. Det er stille, selv med 6 HD.

Du har 'slot' in HD, som gjør alle dine disker enkelt utskiftbar eller ta dem med deg etc.

Det er lett og jobbe med. Du finner masse tester rundt på nett.

Jeg har ikke 'snow' utgaven, men den sorte. Les og sjekk. Bonus er at det er et stilig kabinett samtidig som fornuftig bygget.

Endret av Tom H.
Lenke til kommentar

Jeg har Thermaltake Level 10 GT og er kjempefornøyd med det.

Det har masse vifter med og en extern knapp for vifte hastighet i kabinettet. Det er stille, selv med 6 HD.

Du har 'slot' in HD, som gjør alle dine disker enkelt utskiftbar eller ta dem med deg etc.

Det er lett og jobbe med. Du finner masse tester rundt på nett.

Jeg har ikke 'snow' utgaven, men den sorte. Les og sjekk. Bonus er at det er et stilig kabinett samtidig som fornuftig bygget.

Vil ikke kalle et kabinett til 2000 kr som består av 50% plast for fornuftig bygget, men hver sin smak.

Lenke til kommentar

Vil ikke kalle et kabinett til 2000 kr som består av 50% plast for fornuftig bygget, men hver sin smak.

Jeg har bygget PC siden 1989, dette er et meget godt kjølig kabinett som samtidig er fornuftig laget. Du har filter på alle vifter, extern vifte regulator. Vifter mot HD'er, MB etc. Jeg har sett mye, siden jeg jobber med PC bygging reprasjon. Før hadde jeg et lian server kabinett til 5000.- Alt i det var metall. Dette er kaldere enn det var. Måten luften går gjennom kabinettet betyr mye mer enn hva det er bygget av.

Ellers har du her mange detaljer. Les litt rundt og sjekk :) Tempen på CPU min(Intel Quad 9995s)ligger mellom 25 og 45 grader, mot 32 51 grader i lian kabinettet. Romtemp var da 22 grader. HD ble ca 5 grader kjøligere. Støyen deretter :)

Lenke til kommentar

Det så kult ut omtrent 5 minutter... En venn av meg skal bestille dette grusomme kabinettet idag. Hvis det er lett å bygge osv så skal jeg vurdere den utgaven som ikke er grønn :)

Ja det er et stilig kabinet. Liker faktiskt de hvite bedre enn mitt sorte, så koster det en del mindre nå også :)

Eneste minus jeg kan komme på er størrelsen.. det er STORT hehe. Så skal du ha det med deg rundt til venner etc, vil kanskje et vanlig midi være bedre.

Det kabinettet du linket over, som din venn skal kjøpe.. Stilig det også :)

Lykke til med valget ditt :)

Edit: Kabler sjult.. dette kabinettet er laget slika at alle kablene blir lagt på 'baksiden' Samtidig som pwr til alle hardiskene er lagt opp fra frabrikk. Bare og koble til. Så når det gjelder kabler er det veldig ryddig. Noe som er et pluss når du skal inn i senere tid og oppgardere feilsøke etc :D

Endret av Tom H.
Lenke til kommentar

Corsair 500R til 595 er et tilbud jeg ville slått til på. Veldig lett å bygge i, f.eks skrueløs montering av 3,5" HDD og 5,25" brønnene. I tilegg så er det skruehull for 2,5" HDD / SSD i 3,5" slotten så enkelt å montere SSD. Liker også at spacerene til HK er ferdig montert.

Er veldig lett å legge kabler, god plass til kabeler på baksiden. Følger med 4 vifter, og viftekontroller som styrer 3 av de. Kan alltids slenge inn et par ekstra vifter hvis du føler for det. Greit at man kan slå av lyset i viftene som følger med også, for de som ikke er på LAN og spiller CS 1.6 og drikker Redbull hele natten.

Bedre pris / ytelse enn det tror jeg du skal slite å få tak i.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...