Voqazi Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Hei, begynner med å si at jeg ikke er erfaren med digitale speilreflekskameraer i det hele tatt. Låner en Canon 550D av foreldrene mine til et lite skoleprosjekt og bruker en SanDisk 16GB minnebrikke med 45MB/s. Det står at jeg kan spille inn 9:30 minutter, men etter omtrent 5 sekunder så dukker denne feilmeldingen opp: "Filmopptaket ble stoppet automatisk". Noen som vet hva som er galt? Det hjalp ikke å sette ned oppløsningen. Den stod på full HD 24 fps. Lenke til kommentar
sophieostli Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Vil tro du trenger et raskere minnekort? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Vil tro du trenger et raskere minnekort? Nei 45mb/s class 10 skal holde i lange baner, man klarer seg faktisk med 8mb/s class 6 til filming. Begynn med og formater kortet i kameraet og det er noen begrensinger angående filming med speilrefleks, maks 30 min eller 4gb fil, men du kan starte filmingen med en gang igjen. Endret 27. februar 2012 av Nautica Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Mener å ha lest at du bør benytte "lavnivåformatering" om kortet er tregt e.l., gitt at dette er et valg. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Formater kortet i kameraet, fra menyen i kameraet. Formater kortet første bruk når du har tømt kortet til PC - hver gang. Hvis det ligger mye rask på kortet fra før, så er nok det problemet - kortet er fragmentert. Class 6 er godt nok til video - class 10 er mer enn nok. Ignorer spesifikasjoner i MB/s - det er class-spesifikasjonen som er det interessante. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Formater kortet i kameraet, fra menyen i kameraet. Formater kortet første bruk når du har tømt kortet til PC - hver gang. Hvis det ligger mye rask på kortet fra før, så er nok det problemet - kortet er fragmentert. Class 6 er godt nok til video - class 10 er mer enn nok. Ignorer spesifikasjoner i MB/s - det er class-spesifikasjonen som er det interessante. Har også sett at noen bruker adapter (sd til mini sd adapter) Har du et mini sd kort class 6 og bruker det vil du få problemer. Bruk vanlig sd kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå