Fragletrollet Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 har skifta kjøler på pcen min da viften på den andre sluttet å fungere. Har satt på en Aero 7+ som er godkjent til xp 3000+ og over. Hardisken er formatert, og når jeg prøver å installere win xp pro så popper enten "bluescreen" opp, ellers henger maskina seg. "Bluescreen" sier at jeg bør prøve å ta ut ekspansjonskort og ram og cpu og prøve med andre deler, og jeg har en mistanke om at det er cpuen. Før vifta cpu-vifta klikka så reeboota maskina i ett sett. Kjører nf2 asus a7n8x deluxe som automatisk skrur av maskina hvis cpu blir for varm. Så hva skjer? Hva må jeg bytte ut? Kjører amd 2600+ Lenke til kommentar
f_Cannon Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 En kamerat av meg hadde det samme problemet med en helt ny maskin. Der var det ene rambrikken som hadde tatt kvelden. Veit ikke om det er tilfelle hos deg da. Hjalp hos han å bytte ut den ødelagte brikken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 jeg har samme problem, bare hos meg så kommer bluescreen f.eks 24 ganger.. noen ganger går det an å installere xp, andre ganger så får jeg bluescreen og hver gang er det forskjellige feilmeldinger, enten så er det bad_irql eller så er det noe fandenvoldsk annet.. Lenke til kommentar
f_Cannon Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Ser dette kjent ut?? http://www.computerhope.com/issues/ch000365.htm eller dette? http://www.hardware-one.com/forum/read_msg...mid=qa&offset=0 Burde finne svar på hva dere lurer på der!! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 du kan jo kjøre igjennom memtest86 og se om du finner ram-feil Lenke til kommentar
f_Cannon Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Ja om du allerede har OS inne ja. men når der er prob. med å få lagt in win så blir det verre. :-? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 har det samme probbet med irq_not_less_or_equal men tror nesten det har noe med cpuen, for den reebooter enda mer når jeg setter front side bussen på 12,5 som den skal stå på. Nå står den på 11,5 og kjører på 1,8 ghz..,... må jeg skifte cpu og laste inn ny bios eller hva??? Lenke til kommentar
f_Cannon Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 ikke rør cpu`n. sjekk om det kan være rammen din som forårsaker problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå