Baini Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Har tenkt på å kjøpe meg en eller to nye harddisker. Tenker på 1TB totalt. Har allerede 500GB men det blir fort fyllt opp pga salg på Steam, og jeg vil ha noe plass til å evt. kunne ta opptak fra spill osv. Har et Asus P8Z68-V Pro, fungerer det fint for raid 0? Har ikke satt opp raid før, men en gang må jo være den første så. Også er det jo spørsmålet hva er verdt å gå for? En disk på 1TB, 2 sata3 disker på 500GB eller kanskje til og med slenge på den gamle sata2 500GB disken jeg allerede har? Til slutt må jeg jo også spørre om noen anbefalinger, helst ikke så veldig veldig dyre, selv om HDDer er litt pricy nå. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 2x500Gb er nok dyrere enn 1x1Tb. På en annen side så vil ofte 2x500Gb i raid0 være raskere i sekvensiell ytelse (skriving og lesing av store filer). Vel, jeg siterer: It's your call . . . Lenke til kommentar
Baini Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg satt å så på Komplett, så fant jeg denne, er det noe bra? Vet ikke så mye om hvilke HDDer er gode og hvilke som er dårlige. Ser at ved pris er det ikke mye som skiller den fra en 1TB Caviar Green. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Den disken koster 950 på Netshop, 1350 for 3TB utgaven. Noe å tenke på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå