Gå til innhold

Hjelp med Warcraft III over Lan?


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å prøve spille Warcraft mot broder'n her om dagen, men fikk det ikke til. Har trådløst nettverk.

 

Kan noen fortelle meg hva jeg må gjøre for å få dette til? Det er første gangen jeg skal prøve å spille over nett dette faktisk :oops:

 

Har det noe å si at han har samme cd-key som meg?

(ja, jeg veit! NOT good! Har originalen selv, men har bestillt en utgave av spillet til han også. Har faktisk bestillt 2 stk da de var så billig på elkjøp nå. De er bare ikke kommet ennå...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva var det dere ikke fikk til da?

 

Hadde en lagd et game på "local network" og denne andre fant ikke dette eller?

 

Litt vanskelig å svare når jeg ikke vet hva som er skjedd..

Husk at dere begge må ha samme versjon av warcraft, altså samme patch på begge maskinene

Lenke til kommentar
Jeg tenkte å prøve spille Warcraft mot broder'n her om dagen, men fikk det ikke til. Har trådløst nettverk.

 

Kan noen fortelle meg hva jeg må gjøre for å få dette til? Det er første gangen jeg skal prøve å spille over nett dette faktisk :oops:

 

Har det noe å si at han har samme cd-key som meg?

(ja, jeg veit! NOT good! Har originalen selv, men har bestillt en utgave av spillet til han også. Har faktisk bestillt 2 stk da de var så billig på elkjøp nå. De er bare ikke kommet ennå...)

 

Dette kan jeg fixe... ska vi se... du skal spille warcraft III over lan...

svar på første spørsmål: nei du trenger ikke ha forskjellig cd key.

 

Først må jeg vite har du fixa NWLink IPX/SPX/NetBios bla.bla.

og NWLink Netbios... bla bla... på local area connection din?

 

så må du også ta av personal firewall hvis du har XP. d gjør du på advanced på local area connection din... si ifra om d er noe du ikke skjønner...

Lenke til kommentar

Må jeg installere flere nettverksprotokoller? Det stod ingenting om det i veiledningen til spillet... Jeg har kun Tcp/ip installert nå.

 

Jeg har installert samme spillet på begge maskinene. Eneste forskjellen er at jeg har lastet ned de nyeste filen til Battle.net på min maskin. Ikke på hans, men det kan man jo saktens gjøre...

 

Ja, vi prøvde å sette opp et spill- Fant det ikke på den andre maskinen. Prøvde begge veier uten noe mer hell.

Lenke til kommentar

jepp, du må laste ned den samme oppdateringen til begge maskinene..

 

Ergo det nytter ikke hvis en har en som er forskjellig fra den andre.

Da skjer akkuratt det problemet, du finner ikke gamet.

 

Du trenger heller som regel ikke å innstallere flere nettverksprotokoller,

da warcraft kjører over tcp/ip? (er ikke sikker, men prøv med samme patch på begge først)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...