Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Layer 3 switching, Cisco

Anbefalte innlegg

Hei

Et kanskje enkelt spørsmål.

Vi hadde nylig et LAN-Party hvor vi brukte en server til routing, men nå er vi kommet over det nivået hvor servere greier å henge med på routingen av så mye connections som vi hadde.

Lanet var et 200 manns lan med 1gbit linje.

Det jeg lurer på er at jeg har snakket med noen som er veldig flinke på nettverk som anbefaler meg å skaffe meg en Cisco Layer 3 switch som jeg kan bruke til å route trafikk med.

Det jeg enkelt og greit lurer på er hvordan skaleringen av antall connections og båndbredde er på de forskjellige switchene.

Altså er det slik at en switch med så så stort backbone for båndbredde klarer så mye i routing av connections og?

Altså jeg er veldig blank på akkuratt dette, er det noen som kan gi meg noen pekere? eventuelt anbefale en switch/løsning vi kan bruke i noen år fremover, ser for meg at vi kommer til å ekspandere og bruke den som core switch (om det er mulig).

Som sagt vi var 200 nå, fremover vil vi prøve å utvide, selve internett linjen vil nok bli lik størrelse, men om det er mulig å være forberedt på noe større så er jo også det smart...

Takk for hjelpen :)

mvh

kradalby

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...