Gå til innhold

Hva er AGP Aperture Size i BIOS?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et Sapphire Radeon 9800 PRO 256MB, og lurer på om AGP Aperture Size i BIOS skal stå på 128MB eller 256? I skrivende stund står den 128MB. Hva er forresten aperture?

Hovedkortet er et ABIT IC7-G

På forhånd takk! :)

AGP Aperture Size er bare reserveminne til skjermkortet. De med 256mb minne på skjermkortet trenger egentlig ikke denne funksjonen da 256mb er mer enn nok på dagens spill. Setter man den til 64 eller 128 spiller ingen rolle for ytelsen for de som har 128mb eller 256mb minne på skjermkortet.

Lenke til kommentar

På mange måter kan du si det optimale på ditt system er 0, siden skjermkortet mittet ditt er stort nok - og veldig mye kjappere enn systemminnet så vil systemminnet alltid blir en flaskehals når det blir brukt, med 256MB er det en unødvendig flaskehals.

Lenke til kommentar
På mange måter kan du si det optimale på ditt system er 0, siden skjermkortet mittet ditt er stort nok - og veldig mye kjappere enn systemminnet så vil systemminnet alltid blir en flaskehals når det blir brukt, med 256MB er det en unødvendig flaskehals.

hmmm klarer ikke å slå den av....det minste jeg kan sette den på er 32 mb. Går det ikke ann å slå den helt av? Har ASUS A7N8X DELUXE

En annen ting.....AGP volten min er på 1,5 V burde jeg sette den høyere (1,6 - 1,7 v)??

DDR rammen står på 2,6 v er alt som det skal her eller kan det utgjøres forbedringer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...