MeAndThisArmy Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Hei, Kan noen anbefale noen kule filmer som kan gå an å se sammen med andre? Ikke for heavy. Eksempler på kule filmer: Drive Inglourious Basterds Eksempler på ikke-kule filmer: Bridesmaids Filmer med Will Ferrell Komedier generelt og amerikanske spesielt Lenke til kommentar
kenniball Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Pulp Fiction, Fargo & Reservoir Dogs passer godt sammen med andre. Kvalitetsfilmer som mange har sett før og som tåler et gjensyn eller 10. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Godfather, Scarface, Saving Private Ryan, Enemy at the gates, Jackie Brown for å nevne noen. Lenke til kommentar
Bikkebakke Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Lock, Stock and Two Smoking Barrels Kick Ass Scott Pilgrim vs. the World Endret 27. februar 2012 av Bikkebakke Lenke til kommentar
worldsignia Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 The Rock, Bad Boys! Lenke til kommentar
MeAndThisArmy Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 Takk for tips så langt. Noen flere? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Hvorfor er det problematisk å se amerikanske komedier med andre folk? Og hvorfor spesielt Will Ferrell? I don't get it Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Sikkert fordi mye av det Ferrell spiller i er møkk kjedelig, for enkelte. Lenke til kommentar
MeAndThisArmy Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Komedier appellerer bare ikke til meg. Generelt synes jeg de fleste komedier er for kjedelige og uinteressante, og de som treffer er gjerne av en slik art at de ikke passer å se sammen med andre. Jeg høres veldig kjip og liksomkul ut nå, men det er sånn det er. Will Ferrell er absolutt ikke den verste. Det er Jack Black. Animasjonsfilmer er for øvrig også en sjanger som passer veldig bra til nevnte formål. Fjasete skrekkfilmer og slasher/gore kan også funke. Lenke til kommentar
Bikkebakke Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Er ikkje spesielt glad i komediar eg heller. For meg er historien i filmen eit av dei viktigaste elementa, og komediar har oftast ikkje dei beste historiane. Det virkar som historien består av morosame og litt tilfeldige situasjonar - som eg ofte kan le av, men i det lange løpet så vil ikkje filmen etterlate nokre særlege spor hos meg. Men dei komediane som tenkjer mest på historien og får inn situasjonar som samsvarar til handlinga synest eg er dei beste komediane, der nokre av dei er til og med blant favorittane mine. Til dømes: The Big Lebowski Lock, Stock and Two Smoking Barrels Snatch. Scott Pilgrim vs. the World Kick Ass Kiss Kiss Bang Bang Mislikar forøvrig både Will Ferrel og Jack Black eg òg. Lenke til kommentar
MeAndThisArmy Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Det er akkurat det der. Jeg ser ikke på meg selv som en snobb, men det blir for ... Nei. Det er stort sett billige supplement til et mangelfullt (eller fraværende) plott. Film én og seks på lista di er for øvrig blant mine favorittkomedier, så jeg bør gi to, tre, fire og fem en sjanse òg (selv om jeg er noe skeptisk til Kick Ass). Har du flere komedier liggende? (Kan forresten anbefale deg Tristram Shandy, om ikke du har sett den allerede.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå