klilleng Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Har i dag en HTC Desire som jeg tenkte å pensjonere i løpet av våren. Liker størrelsen på telefonen, og ønsker meg i utgangspunktet ikke så veldig mye større. Liker å kunne betjene den med én hånd (og har ikke spesielt store hender). For en ny telefon ønsker jeg meg skjerm med HD-oppløsning. Er det bare Sony xperia S som har en "liten" skjerm med dette? ("Liten" er relativt, xperia S har 4,3", men noe mindre enn dette er vel ikke verken på markedet eller papirlansert?) Tenker da på telefoner som ventes på markedet i løpet av 1-2 måneder. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Hvis du ikke henger deg alt for mye opp i HD, så bør du se på Xperia Active. Liten 3" skjerm og rask. Lett å bruke med en hånd. På en så liten skjerm, så er ikke HD-oppløsning noe poeng. Det blir litt som på TV'er, man må litt opp i størrelse for å se forskjell på HD-Ready og Full-HD. På små skjermer, så er det andre kvaliteter som teller mer. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Nærmeste er vel Huawei sine nye 4,5" mobiler som grunnet svært smal kant på sidene av skjermen ikke er spesielt mye bredere enn andre 4,3" mobiler. Tilgjengelighet, kvalitet og pris er dog enda i det blå..... http://www.amobil.no/artikler/huawei-d-quad/107008 Huawei D-quad: 12,9 x 6,4 x 0,89 centimeter Xperia S: 12,8 x 6,4 x 1,06 cm Samsung G SII: 12,53 x 6,61 x 0,85 cm Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Hvis du ikke henger deg alt for mye opp i HD, så bør du se på Xperia Active. Liten 3" skjerm og rask. Lett å bruke med en hånd. På en så liten skjerm, så er ikke HD-oppløsning noe poeng. Det blir litt som på TV'er, man må litt opp i størrelse for å se forskjell på HD-Ready og Full-HD. På små skjermer, så er det andre kvaliteter som teller mer. 3" blir nok litt lite igjen. Vil tro at rundt 4" er det jeg hadde likt aller best. Får kanskje ta en tur i en fysisk butikk og se hvor store de ulike telefonene er i praksis.. Nærmeste er vel Huawei sine nye 4,5" mobiler som grunnet svært smal kant på sidene av skjermen ikke er spesielt mye bredere enn andre 4,3" mobiler. Tilgjengelighet, kvalitet og pris er dog enda i det blå..... http://www.amobil.no/artikler/huawei-d-quad/107008 Huawei D-quad: 12,9 x 6,4 x 0,89 centimeter Xperia S: 12,8 x 6,4 x 1,06 cm Samsung G SII: 12,53 x 6,61 x 0,85 cm Så xperia s er såpass tykk, ja. Hm får nesten vente og se den i en ordentlig butikk, før det eventuelt blir kjøp av den eller noe annet, da. Takk for info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå