eXNCMAUJ Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Hei. Jeg har innhentet en del tilbud for en bedrift som skal ha en ny nettside. Den skal hovedsaklig innholde: - Nytt design - Publiseringsløsning - Annonseringsløsning for produkter Bedriften driver med: Salg av anleggsmaskiner og utstyr. Mange av tilbudene som har kommet inn synes jeg har vært urimelige. Enten skal de ha 100k for en nettside hvor de snakker om en oppbygging som er ekstraordninær, samt møter med gode rådgivere som skal hjelpe til med å planlegge og evaluere prosjektet osv. En annen leverandør var en del rimeligere. Men til gjengjeld skal de ha 7000 i året for drift. Dette gjelder publiseringsløsning, mail, domene og webshop. Dette kan jeg ikke tror er realistisk? Mail, domene og webshop er jo ikke allverdens i året, og publiseringsløsningen kan jo heller ikke være så dyrt å drive? Joomla er jo f.eks gratis. Derfor henvender jeg meg til noen som kanskje har litt mer peiling enn meg: - Ønsker du å gi oss et tilbud på en ny nettside? Send meg i så fall en PM så kan du får mer info om prosjektet. - Noen som vil/kan anbefale personer/bedrifter som driver med dette? På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 7000 i året er ikke helt urealistisk syns jeg. Drift inneholder vel også vedlikehold, oppgraderinger, patching av sikkerhetshull etc. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Drifte nettsiden selv? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Ok det bedriften trenger så langt jeg ser er: 1 Redesign av eksisterende side Dette kan lett gjøres med feks en manipulert template i feks wordpress eller joomla 2 CMS løsning for informasjon om selskap produkter/tjenester Joomla og wordpress er begge gode CMSer og begge har plug-ins for nettbutikkdrift. Joomla sin veit jeg funker og er gratis.. 3 Annonsesystem Om det er snakk for å få ut annonser rundt på nettet kan man bare bruke google ad-sense eller andre tilsvarende gratisalternativer Vil ikke tro et selskap som selger anleggsmaskiner og slikt regner jeg ikke med har så kjempestor trafikk så en stor server med høy kapasitet skal ikke være nødvendig.. Men dette veit bedriften selv best ved å se på sin egen statistikk.. Skal være forsiktig med det å nevne pris, da jeg ikke ha alt på bordet for å gi estimater. Det avhenger mye av faktorer som hvor stor sia er, hvor komplisert løsningen skal bli og hvor mye feks design bedriften ønsker.. Men 100K for en nettside i dag er uansett ganske drøyt med mindre det er en del utvikling av egne systemer og slikt i bakhånd.. 7000kr året for drifting.. Nja.. Som sagt er det lite trafikk kan man holde sin egen lille server for knapt ingenting.. Om denne kontrakten derimot inneholder drift, vedlikehold ect så er det ikke helt urealistisk Endret 27. februar 2012 av vesleengen Lenke til kommentar
catohansen Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Kan nok fikse server for under 7000kr året ja hehe, websiden redesignet mot et CMS system for under 100.000kr også... Hvilken bedrift er dette, ta kontakt om ønskelig. mob:.93 45 55 57 Lenke til kommentar
hernil Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Minner bare kjapt om føringene for denne typen tråder. Tråden går fint for seg nå så bare å fortsette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå