ronndi Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Føler meg ganske utafor. Her har hele verden fått Viruset, untatt meg? Er det nok en gang et bevis for at jeg er helt utafor? Lenke til kommentar
kongefritt Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 jeg heller har ikke fått NOEN virus.. men det er fordi selskapet jeg bruker til oppkobling filtrerer bort alle virus.. takk freewave. ))))))))))) 8) Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Har aldri fått virus, har ikke Norton Virus installert nå, men hadde det for en liten stund siden. Er v den typen som tenker "bah, det skjer aldri med meg lell..." Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Jeg har hatt ett virus i hele mitt liv, på en gammel 286... Ikke føl deg utenfor, du er enten med i eliten som har usannsynlig flaks, eller den som faktisk har litt peiling. De fleste som får mailvirus har seg selv å takke for at de blir infisert, og de fleste andre typer virus kan også lett unngås med en smule kunnskap og forsiktighet. ZoneAlarm, et rimelig oppdatert antivirus-program og kritisk sjekk av vedlegg (jeg har åpnet ca 10-20 vedlegg i alle årene jeg har hatt mail) har holdt PCen min virusfri. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Jeg har hatt ett virus i hele mitt liv, på en gammel 286...Ikke føl deg utenfor, du er enten med i eliten som har usannsynlig flaks, eller den som faktisk har litt peiling. De fleste som får mailvirus har seg selv å takke for at de blir infisert, og de fleste andre typer virus kan også lett unngås med en smule kunnskap og forsiktighet. ZoneAlarm, et rimelig oppdatert antivirus-program og kritisk sjekk av vedlegg (jeg har åpnet ca 10-20 vedlegg i alle årene jeg har hatt mail) har holdt PCen min virusfri. Tipper du før eller siden må spise de ordene der... Om du trur du har så peiling at det er helt utenkelig at du får virus, kommer du nok til å få deg en overraskelse. Husk at et nytt virus er alltid litt på frifot, før antivirusprogrammene blir oppdatert. DET kan du ikke bekytte deg mot... Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 du er ikke alene , jeg har heller ikke fått virus. Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Er det i det hele tatt noen som har fått viruset? Virker nå litt oppskrytt synes jeg Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 jeg fikk blaster men det er vel første gangen jeg har fått virus siden 1997 Lenke til kommentar
Gef Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Har aldri hatt en pc i mitt liv med virus! Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Har aldri fått virus, har ikke Norton Virus installert nå, men hadde det for en liten stund siden. Er v den typen som tenker "bah, det skjer aldri med meg lell..." Sme to , sist gang jeg hadde norton installert , så klikka maskina. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 jeg har hatt masse virus. meste parten fra kazza. men norton har fjerna det før det har gjort noe skade. Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Eg har heller ikkje hatt virus! Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Hmm, har ikke fått no virus i det siste, fikk et for noen måneder siden, men han norton, han fjerna det han... uansett, firewall'en gir utslag hele tiden når jeg er på internett om svchost.exe da... sikkert no msblast opplegg... uansett, im virus-free... Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 joda fikk et e, en blaster satan, men var lett å fixe og irriterenes. Sobig F har jeg ikke fått, bruker heller ikke outlook, men istedet www.hotmail.com, er det grunnen tro? Lenke til kommentar
jokki Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Føler meg ganske utafor. Her har hele verden fått Viruset, untatt meg?Er det nok en gang et bevis for at jeg er helt utafor? bare si meg hvilken mail du bruker du så skal jeg sende deg virus Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg har hatt ett virus i hele mitt liv, på en gammel 286...Ikke føl deg utenfor, du er enten med i eliten som har usannsynlig flaks, eller den som faktisk har litt peiling. De fleste som får mailvirus har seg selv å takke for at de blir infisert, og de fleste andre typer virus kan også lett unngås med en smule kunnskap og forsiktighet. ZoneAlarm, et rimelig oppdatert antivirus-program og kritisk sjekk av vedlegg (jeg har åpnet ca 10-20 vedlegg i alle årene jeg har hatt mail) har holdt PCen min virusfri. Tipper du før eller siden må spise de ordene der... Om du trur du har så peiling at det er helt utenkelig at du får virus, kommer du nok til å få deg en overraskelse. Husk at et nytt virus er alltid litt på frifot, før antivirusprogrammene blir oppdatert. DET kan du ikke bekytte deg mot... Joda, kan være det, men de aller fleste virus er avhengige av at brukeren gjør et eller annet dumt (åpne kjørbare vedlegg, laste ned suspekt programvare, boote fra kompisens diskett) eller har programvare med kjente hull i (outlook, office, IIS) eller lar boksen sitte ubeskyttet på nettet. Jeg mener ikke at jeg er usårbar, men så enkle ting som å bruke firewall, være forsiktig med vedlegg og office og ha et rimelig oppdatert av-program og OS er alt som trengs for å gi nesten fullgod beskyttelse. Det hjelper selvsagt ikke å bare sitte og ha über-peiling så skremmer man vekk virusene, men enkle forholdsregler som egentlig burde vært vanlig sunn 'nett-fornuft' (men som dessverre ikke er det) er stort sett nok. Og når en skjelden gang et virus kryper forbi alle barrierer, kan man plukke fram über-peilingen sin (skal ikke påberope meg noen sånn, men jeg kan litt ihvertfall) og i de fleste fall kverke viruset manuellt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå