Aksel114 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Hei, vet det begynne å bli en del av disse trådene, men det er vell det vi har denne kategorien til Er det nødvendig med 750w psu? erfaringer med de forskjellige komponentene? edit:la til en dvd brenner regner med denne også leser plater, selv om det står "dvd brenner" ? Endret 27. februar 2012 av Aksel114 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Nødvendig er det ikke men det er vel greit å ha litt god strømforsyning om det ikke koster stort? Siden du har 2500k antar jeg du vil overklokke da er det greit med en stabil strømforsyning. Angående pris ville jeg heller gått for CORSAIR TX 650W V2 ATX12V 2.3 som gir mye for pengene. Det er ikke noe poeng å gå høyere en det med Single skjermkort, Men vurderer du SLI/Crossfire kan det være lurt med 750 watt eller 850 watt som raskt blir en del dyrere. Angåene ram: Crucial DDR3 1333MHz 4GB, CL9 Kingston KVR1333D3N9/4G Vil slike ram brikker være helt greie i bruk, så er lite poeng å gå høyere en dualchannel. Skal du først ha noe bedre ram kjøp heller: Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB (1x8GB) men kan ikke garantere de vil fungere på alle hovedkort. Men de vil da være enkelt og oppgradere hvis man trenger flere minnebrikker senere. Endret 27. februar 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 takker for svar regner ikke med og overklokke de første 3-5 månene, men overklokker etterhvert vil jeg tro. takker for tipset ang. strømforsyning. Har ingen planer om SLI er det nødvendig med mer enn 8 gb ram i det hele tatt? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 8 GB ram holder nok greit i spill ennå. Men vurder man videoredigering kan det være greit å ha 16 GB minne. Man må jo huske på ram er forhånsvis billig ennå, kanskje ikke Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB (1x8GB) og (ECC ram) ikke er like billig. Personlig er jeg den som kjøper en del ram å har det tilgjengelig, men for den genrielle bruken er det ikke nødvendig der er nok heller at skal man først oppgradere ram bør man bruke like rambrikker også når man overklokker, så sånnsett kan det være lurt å kjøpe så man har mere nok. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 ville vurdert et annet kabinett, mye dårlig plastikk som knirker Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 ville vurdert et annet kabinett, mye dårlig plastikk som knirker takker for svar. Kabinettet er en meget Grunnleggende del for min del.. Tenkte på cosair 800D. Men dette blir i det dyreste laget. Et krav er at det er big tower. Men plastikken knirker ikke uten grunn vil jeg tro. Er vel bare under bygging og modifisering? Knirker det bare jeg har pcen på? 8 GB ram holder nok greit i spill ennå. Men vurder man videoredigering kan det være greit å ha 16 GB minne. Man må jo huske på ram er forhånsvis billig ennå, kanskje ikke Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB (1x8GB) og (ECC ram) ikke er like billig. Personlig er jeg den som kjøper en del ram å har det tilgjengelig, men for den genrielle bruken er det ikke nødvendig der er nok heller at skal man først oppgradere ram bør man bruke like rambrikker også når man overklokker, så sånnsett kan det være lurt å kjøpe så man har mere nok. yupps, takker for svar. har hastigheten på RAM mye å si? 1333 Mhz vs 1600 Mhz. Videoredigering kan bli tilgjengelig da jeg har vert endel borti det for ett år siden. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Føler jeg gjenntar meg alt for ofte når jeg sier dette, men: Ikke kjøp grønne disker. En vanlig 7200rpm disk koster ca 100kr mer og er mye bedre. De grønne er greie til lagring av filmer osv, men ikke noe mer enn det. Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Føler jeg gjenntar meg alt for ofte når jeg sier dette, men: Ikke kjøp grønne disker. En vanlig 7200rpm disk koster ca 100kr mer og er mye bedre. De grønne er greie til lagring av filmer osv, men ikke noe mer enn det. takker for det! men ser det er to typer: IDE og S-ATA.. jeg skal ha S-ATA right? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Føler jeg gjenntar meg alt for ofte når jeg sier dette, men: Ikke kjøp grønne disker. En vanlig 7200rpm disk koster ca 100kr mer og er mye bedre. De grønne er greie til lagring av filmer osv, men ikke noe mer enn det. takker for det! men ser det er to typer: IDE og S-ATA.. jeg skal ha S-ATA right? Stemmer det Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 btw: ser jo også at jeg må ha operativsystem, hehe. har noen re-installasjons plater liggende, er det mulig og bruke disse som operativsystem? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 btw: ser jo også at jeg må ha operativsystem, hehe. har noen re-installasjons plater liggende, er det mulig og bruke disse som operativsystem? med mindre det er en windows installasjons CD så tviler jeg på det selve filene som er på en installasjons CD finner man på nettet gratis, det er lisensen som koster penger Lenke til kommentar
greenman Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Desverre. Der må du nok kjøpe deg en ny plate. W7 Home Premium 64-bit ligger på rundt 800,- (OEM) og 1500,- for Retail. Enkelt forklart: OEM bindes til hovedkortet og kan ikke brukes på andre PCer du bygger senere. Retail kan brukes om igjen, men ikke på flere maskiner samtidig. 1 Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 btw: ser jo også at jeg må ha operativsystem, hehe. har noen re-installasjons plater liggende, er det mulig og bruke disse som operativsystem? med mindre det er en windows installasjons CD så tviler jeg på det selve filene som er på en installasjons CD finner man på nettet gratis, det er lisensen som koster penger så det jeg kan gjøre er å laste ned filene, brenne dem på plate og så bruke en loader? eller låne en plate fra en kompis og så bruke en loader? erfaringer med dette? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) så det jeg kan gjøre er å laste ned filene, brenne dem på plate og så bruke en loader? eller låne en plate fra en kompis og så bruke en loader? erfaringer med dette? nei, mente ikke at du skal bruke loader, FY FY men jeg mente at filene ligger på nettet, tror til og med microsoft har dem der, du trenger bare en lisens som koster penger, penger du burde betale Endret 27. februar 2012 av olestokk Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 da var delene bestilt! hadde noen modifikasjoner: corsair 650W psu, som nevt over, 1gb "vanlig" 7200 RPM hardisk, annet kabinett, cd room og ekte windows 7 64 bit håper alt passer sammen er beskymret for alt akkurat nå.. om det vil passe i kabinettet/om alt passer på hovudkortet osb. link til kabinett http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Kabinetter/Maxi-tower/Cooler-Master/Cooler-Master-Storm-Trooper-Gaming-2x120mm-Front,1x200mm-Topp,1x140mm-Bak-53012-p0000185462.aspx Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 så det jeg kan gjøre er å laste ned filene, brenne dem på plate og så bruke en loader? eller låne en plate fra en kompis og så bruke en loader? erfaringer med dette? nei, mente ikke at du skal bruke loader, FY FY men jeg mente at filene ligger på nettet, tror til og med microsoft har dem der, du trenger bare en lisens som koster penger, penger du burde betale bestilte ekte se posten over, hovudkortet passer vell i det kabinettet? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Jada, hovedkoret passer det Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) så det jeg kan gjøre er å laste ned filene, brenne dem på plate og så bruke en loader? eller låne en plate fra en kompis og så bruke en loader? erfaringer med dette? nei, mente ikke at du skal bruke loader, FY FY men jeg mente at filene ligger på nettet, tror til og med microsoft har dem der, du trenger bare en lisens som koster penger, penger du burde betale bestilte ekte se posten over, hovudkortet passer vell i det kabinettet? Hovedkortet passer fint, du ser at det er ATX størrelse og kabinettet støtter helt opp til xl-atx så skal nok passe fint Endret 29. februar 2012 av Ownbeef Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 takker for beroligende svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå