Lovegame Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Hei folkens! Tenker å investere i et nytt kabinett om ikke så alt for lang tid, da jeg er lei av det gamle. Det er et Antec 900 jeg har nå. Jeg synes det bråker alt for mye, og er ute etter noe litt mer stille. Trenger ikke være helt lydløst, men det jeg har nå føles som en liten jetmotor til tider. Kriterier = Ikke over 1500kr u/frakt. Stille. Stilrent. Jeg vil IKKE ha femfargers ultraled med terninger i frontruta. Må ha litt god plass, uten å være på størrelse med et rack. For hva som skal være i kabinettet, se signatur for deler. Takker på forhånd. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Fractal Design Define R3 eller det kommende Corsair Obsidian 550D Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Har sett mye på R3, men av en eller annen snodig grunn liker jeg det ikke. Er ikke så glad i dører på kabinettet. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Har sett mye på R3, men av en eller annen snodig grunn liker jeg det ikke. Er ikke så glad i dører på kabinettet. Du vil ha et stilrent kabinett, men ikke ha dør foran som dekker eventuelt stygge DVD-romer og lignende? Blir ikke det litt selvmotsigende da? Er ikke ofte man trenger å åpne døra foran, hvor ofte er det man faktisk har behov for en DVD-rom nå til dags? Dessuten har disse kabinettene dør foran pga støydemping, noe du kanskje burde tenke på? Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Har sett mye på R3, men av en eller annen snodig grunn liker jeg det ikke. Er ikke så glad i dører på kabinettet. Du vil ha et stilrent kabinett, men ikke ha dør foran som dekker eventuelt stygge DVD-romer og lignende? Blir ikke det litt selvmotsigende da? Er ikke ofte man trenger å åpne døra foran, hvor ofte er det man faktisk har behov for en DVD-rom nå til dags? Dessuten har disse kabinettene dør foran pga støydemping, noe du kanskje burde tenke på? Ikke selvmotsigende nei, noe ala det jeg ville likt hadde vært to vifter fremme, that's it. Kanskje ikke det engang. DVD-rom har jeg ikke hatt siden 2008... DVS ingen åpninger framme. Vet ikke om det finnes da? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Ikke selvmotsigende nei, noe ala det jeg ville likt hadde vært to vifter fremme, that's it. Kanskje ikke det engang. DVD-rom har jeg ikke hatt siden 2008... DVS ingen åpninger framme. Vet ikke om det finnes da? hvis du mener at kabinetter med dør ikke har vifter foran tar du feil hvis du ikke mente det så tar jeg feil Oo Endret 27. februar 2012 av olestokk Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Ikke selvmotsigende nei, noe ala det jeg ville likt hadde vært to vifter fremme, that's it. Kanskje ikke det engang. DVD-rom har jeg ikke hatt siden 2008... DVS ingen åpninger framme. Vet ikke om det finnes da? hvis du mener at kabinetter med dør ikke har vifter foran tar du feil hvis du ikke mente det så tar jeg feil Oo Du tar feil Jeg vil ha ingen dør, MEN vifter! Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Ikke selvmotsigende nei, noe ala det jeg ville likt hadde vært to vifter fremme, that's it. Kanskje ikke det engang. DVD-rom har jeg ikke hatt siden 2008... DVS ingen åpninger framme. Vet ikke om det finnes da? hvis du mener at kabinetter med dør ikke har vifter foran tar du feil hvis du ikke mente det så tar jeg feil Oo Du tar feil Jeg vil ha ingen dør, MEN vifter! hva er problemet med dør hvis du ikke skal ha noe 5 1/4 ting i PCen? se på viftene spinne Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg vil ha ingen dør, MEN vifter! Fractal Design Arc Midi? Døra er der for å dempe støy Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Jeg bare liker ikke dør. Jeg vil helst ikke ha en dør på kabinettet. Jeg ser helst for meg en lukket front, eventuelt bare to vifter og ingen dør foran. Jeg vet at døra er der for å dempe støy. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Jeg bare liker ikke dør. Jeg vil helst ikke ha en dør på kabinettet. Jeg ser helst for meg en lukket front, eventuelt bare to vifter og ingen dør foran. Jeg vet at døra er der for å dempe støy. Virker som om du har fobi mot dører, så kan bli vansklig å få et støydempet kabinett uten dør. En front blir lukket dersom det er en dør foran... Dersom det er et støydempet kabinett du er ute etter så har de fleste av de jeg har sett dør. Siden dette ikke er et alternativ så ser jeg ingen grunn til å kjøpe et nytt kabinett som også har vifter foran, uten dør. Da er du jo like langt når det kommer til støy. Dersom ditt støyer mye nå, kanskje alt som skal til er bytte av vifter. Som olestokk har foreslått, så får du det ikke særlig mer stilrent enn Obsidian kabinettene til Corsair, spesielt 550D. Den har dør ja, men den faller ikke av. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Hovedgrunnen til at mitt støyer nå, er at jeg har knust dørene på begge sidene, så de er av. Samtidig har jeg en 200" Zalman vifte som ikke passet med sidedøra på. Har hatt et kabinett tidligere med dør, og det var så skralt, er bare derfor jeg har en "fobi" mot det. Den knirket og herjet til driten knakk, uten nevneverdig hard bruk. Er R3 ordentlig kvalitet? Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Ja, har det selv. Ingen problemer med frontdøren. Hvis du er villig til å slenge inn et par hundre kroner til bør du ta en titt på dette: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Kabinetter/Midi-tower/Lian-Li/Lian-Li-PC-B10,-Miditower,-Sort-100pcnt-aluminium-38165-p0000130374.aspx Lian-Li er ikke noe man kan kalle skral kvalitet ihvertfall! Endret 28. februar 2012 av Tord93 Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Nettopp kjøpt meg et Silverstone SST-GD05B. Stilrent kabinett med tre kabinettvifter, og disse må justeres ned til ca 600 omdreininger for at de skal være lydløse. Zalman fanmate er flott til dette om ikke det er nok utganger på hovedkortet. Videre kjøpte jeg meg Seasonic S12II-380W strømforsyning, og en Scythe big shuriken prosessorkjøler. Dette ble mer lydløst enn jeg hadde drømt om. Nå er det kun den svake, svake duren fra kjøleskapet inne på kjøkkenet som kan detekteres av lyd i stuen vår. Jeg må legge øret inntil maskinen for å detektere at den faktisk er på. Helt himmelsk. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Hovedgrunnen til at mitt støyer nå, er at jeg har knust dørene på begge sidene, så de er av. Samtidig har jeg en 200" Zalman vifte som ikke passet med sidedøra på. Har hatt et kabinett tidligere med dør, og det var så skralt, er bare derfor jeg har en "fobi" mot det. Den knirket og herjet til driten knakk, uten nevneverdig hard bruk. Er R3 ordentlig kvalitet? En dør vil jo hverken knekke eller knirke når den er igjen, og du skal jo som du har sagt omtrent aldri åpne den heller, så sånn estetisk sett så er det helt klart bra å ha en dør. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Men jeg flytter veldig mye på pc'en min imellom, og vil da ikke ha en dør som plutselig detter opp, knekker av, bøyes osv. Jeg bare liker ikke dører. Vanskelig å forstå? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 550D døra kan tar rett av og på... som i starten av videoen men vet ikke helt når det kommer ut da... Lenke til kommentar
Obit Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Hva med Corsair 500R?. Ingen dør, 2 vifter i front som riktignok har LED, men de er det bare å slå av med knapp på fronten. Er forholdsvis stillegående, og har vifte i sidedøren. Eneste minuset er at det samler seg en god del støv inni maskinen fordi sidedøren ikke har støvfilter, men det er "bare" å åpne opp noen ganger i året og blåse fritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå