tore_v1 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg har muligens lagt grunnlaget for å få meg ny laptop. Jeg flashet bios på min Dell D430 til siste bios fra Dell. Dette gikk tilsynelatende bra. Da jeg skulle starte laptopen igjen kom jeg aldri forbi bios. Skjermen ble rart, ikke snø eller BSOD, men svart med hvite artifakter. Hva kan jeg gjøre? Kan jeg nullstille bios? Må jeg få tak på ny bios-chip? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Hvor gammel er maskinen, reklamasjon? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Det hadde vært noe. Det skal jeg sjekke opp. Jeg har uansett et rimelig prekært behov for å få den up'n running da jeg skal en tur til Sivilforsvaret i tre uker og vil gjerne ha med en velfungerende maskin på turen. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Burde ikke ta mer enn 3 uker å reparere maskinen. Ring og si at maskinen ikke fungerer lenger. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg skal være borte i tre uker - drar på torsdag.. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Du kan jo prøve oppskriften på denne siden. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Brillefint! Jeg skal prøve oppskriften. Har laget en usb-minnepinne nå med filen etter oppskriften i tråden du linket til. Må jeg gjøre usb-minnepinnen til en bootbar pinne, eller holder det å legge over filen? (Lenge siden jeg har gjort tilsvarende ting...) 1 Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Har ikke prøvd akkurat denne prosedyren selv, men forstår det slik at den ikke behøver å være bootbar. Dette er en recovery som ligger fast i maskinen (en slags recovery-BIOS), og overstyrer alt annet. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Herlig. Gir en rask tilbakemelding i kveld når jeg får testet det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå