petterg Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Sliter med knust LCD på laptoppen. For å bruke ekstern skjerm må maskina først laste windows, så jeg kan benytte hurtigtaster for å bytte til ekstern skjerm. Det er derfor umulig å komme inn i BIOS for å sette ekstern skjerm som standard. Maskina trenger reinstalasjon, og det kan heller ikke gjøres uten å få satt bios til å bruke ekstern skjerm som standard. Jeg tenkte derfor at det kanskje kunne gå å koble en ekstern skjerm direkte på hovedkortet inni maskina der kabelen til LCD'n går, så jeg åpnet opp. Kontakta til LCD'n er en "noen å 20" pinns mini kontakt. Kan dette tenkes å være en modifisert versjon av DVI? Modellserien kom på markedet våren 2002. Er det noen som vet om en pinneliste for DVI kontakten? (så jeg kan prøve å koble litt) Planen er å kunne bruke denne laptoppen som en desktop med innebygget ups. Og kjøpe en ny laptop når/hvis jeg får erstattning. -pg Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Du finner DVI pinout her. Men det er omtrent garantert at det ikke er et DVI interface. Det er nok meget vanskelig å gjøre det du ønsker. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 sikkert vanskelig, men uansett verdt forsøk. En ubruklig maskin kan jo ikke bli stort mer ubruklig. Takk for pinne liste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå