Gå til innhold

The River ( USA - sendetid ) - Generell Diskusjon

Anbefalte innlegg

Siste episode var som vanlig grei nok. Mye bra, men også en del ting jeg ikke likte så godt. Når de holdt på å bli kjørt ned av skipet i starten prøvde de å få det til å stoppe, men hva med å svinge unna i stedet? Resten av historien var ganske forutsigbar. Hadde folkene de møtte vært snille ville det vært en kjedelig episode, og siden de var slemme ville de "selvsagt" ta de andre til fange. Det eneste jeg var spent på var om faren til Lena ville bli med videre eller ikke. De tok med seg Jones i forrige episode, og fant faren hennes i denne. Det er to nye folk etter fem episoder, og de vil nok garantert møte flere snart (spesielt siden det bare er åtte episoder igjen, så vidt jeg vet.) De kan ikke bare slenge på flere og flere folk, så noen må bort etterhvert. Men hvem? Jeg vil tippe de viktigste "kandidatene" er faren til Jahel (han gjør jo ingenting) og han narrator-fyren jeg aldri husker navnet på. AJ (kameramannen) kan også være litt utsatt, men han er egentlig en av de viktigste siden han styrer kameraet. Pluss den der "*beep* *beeeeeep* *beeeep* *beeeeeeep* the tree!" Lo godt der, så vil gjerne ha mer av ham. :)

Men bortsett fra sånt var det som vanlig en meget bra episode. Det er ikke så vanskelig å se at en av folkene bak serien også er en av de bak Paranormal Activity. ;)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg trodde AJ skulle kveles i den episoden de lette etter den trerota for å helbrede blindhet, men siden de viste fram motet sitt ( på båten , og at at AJ krøp under treet) for å hente roten, så ble de berget av den stammen, jeg så ikke helt for meg det.

Skal jeg tippe på noen som stryker med så må det bli Clark, jeg syns ikke han har noen spesiell plass i gjengen , og er heller overflødig om man skal tenke på nytteverdi for resten av gruppa.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke noe kilde, ren logikk med tanke på både pilotcastinger og seertallene til serien.

Paul Blackthorne er en av 3 skuespillere i faste roller på serien som er castet til piloter som kan ende opp som serier i 2012-2013 sesongen.

Så ser du på seertallene den har kontra andre ABC-serier i samme periode tidligere denne sesongen. 4.2 mil/1.5 i rating nå denne uken er temmelig flatt, som i ganske dårlig, som i kansellering-dårlig.

Så har du premiere tallene til ABC-seriene:

* Once Upon a Time: 12.8 million viewers, 3.9 rating

* Pan Am: 10.8 mil, 3.1

* Revenge: 10 mil, 3.3

* Charlie’s Angels: 8.7 mil, 2.1

* The River (two-hour average): 7.5 mil, 2.4

7-8 millioner er grensetallet nærmest for en serie på kanalen for å kunne forsette med en ny sesong om det er produksjon på det nivået The River koster. Serien har ikke hatt noe tall som får serien til å gå videre.

Lenke til kommentar

Jeg skrev også tallene for denne uken, som var flatt 4.2 mil/1.5 i rating. Ser du på tallene til dramaseriene til ABC ser du at denne blir kansellert. Det er ingen sjans for at denne overlever.

Fra tallcrunshinga til TVByTheNubers:

After three weeks, it's clear that The River isn't heading anywhere past this season, and its ratings make it likely to be canceled by the end of the season.

Her kan du se de svake seertallene for alle episodene.

Se dette opp mot seertallene for allerede kansellerte Charlies Angles (denne sesongen) og Pan Am (denne sesongen) som er ganske sikkert også kansellert.

Hva mener du gjør at serien ikke blir kansellert med disse tallene?

Legg også til at 3 faste skuespillere er castet til pilotprosjekter, hos andre kanaler. Som er et stort hint til at serien innad er kansellert allerede.

Lenke til kommentar

Se på Terra Nova. Det ble kansellert, men Netflix har vist interesse av å holde det gående. Supernatural har hadde en usedvanlig dårlig sesongstart denne sesongen, men vi får sannsynligvis enda en sesong. Big Bang Theory er ganske ræva for tiden, men de har fått to nye sesonger. Før jeg får en kilde som offisielt bekrefter at The River er kansellert våger jeg å håpe de fortsetter.

Lenke til kommentar

Tydelig news for deg at de fornyer serier på grunn av seertall og demografer, ikke på grunn av kvalitet. Bare HBO som er kabel-tv fornyer serier for grunnet kvalitet, ingen andre og ingen av de store amerikanske nettverkene gjør dette. Nettverk er CBS, ABC, Fox f. eks, basic-cable er TNT f. eks og preminum cable er HBO, Showtime f. eks.

Netflix kan ikke ta over Terra Nova grunnet produksjonskostnadene. Produskjonen til serien fikk ikke ned heller hos Fox som har større sjanser for å minske kostnadene grunnet egne studioer og avtaler som kan kutte ned budsjetter gjennom avtaler de har muligher for. ABC er i tillegg en helt annen branch, og et helt annet nettverk som betyr mye forhandlinger Netflix neppe gidder å gå igjennom etter de årene det tok med Fox bare for stort mulig tap-prosjekt for Netflix. Netflix som lanserer egne serier i år og har nok med dette og Fox sin Arrested Development (ikke svært dyr produksjon).

Dette var uansett først og fremst en diskusjon om kansellering av The River på ABC. Ikke Terra Nova på Fox, eller noe stort what-if som Netflix.

CW er ikke ABC. ABC har høyere krav. Det er to forskjellige nettverk, med to forskjellige høyder i seertall og demografer. CBS-eide CW er den minste av de store, og er egentlig ikke stor lengre heller. Det er to helt forskjellige nettverk og forskjellige regler.

The Big Bang Theory er en stor seerbombe og serien som gjør det best nå på kanalen når det kommer til seertall. Kvalitet har ingenting å si, TBBT selger selv om det kanskje diskutabelt er crap.

Noe offisielt om serien kanselleres blir ikke annonsert før i mai. Dette er bare faktaene som sier at serien er allerede godt som kansellert. Jeg har aldri nevnt at ABC har sagt dette, men at enkelt vil bli kansellert.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Du misforstår helt, akkurat som du misforstår at seertall går foran kvalitet når det kommer til serier på de store tv-kanalene. ABC og kanalene annonserer ikke slikt enda, fordi det enda ikke er programlansering før til våren (mai).

Jeg sa det ikke er noe kilde, men jeg har skrevet kilder og tall som viser til at det ikke blir noe mer. Så enkelt er det.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Enhver idiot vet at seertallene har mye å si. Alt jeg ville ha er en bekreftelse på at det er kansellert, fordi jeg ikke gidder kaste bort tid på å diskutere noe så meningsløst. Men ikke gidd kommenter dette. Den eneste grunnen til hvorfor jeg fortsatt diskuterer denne serien er fordi det har begynt å bli veldig bra i det siste, men når sånne som deg konstant "må" ha rett i alt blir det kjedelig å diskutere noe som helst.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe meningsløst når alt tilsier det. Kvalitet har ingenting å si, spesielt på kanaler slik som ABC. ABC er ikke noe HBO, ABC beholder ikke serier fordi de er "bra". Igjen kjære deg, jeg sier at serien blir kansellert slik den går, så dere faktisk er forbedret på at dere investerer tid i noe som kan bli brått avslutta.

En av de bedre episodene denne uka. Kult å se Emmet i live.

Lenke til kommentar

Jo. Kansellert på ABC er den på vei til. Jeg sa aldri noe om Netflix. Det var med Terra Nova.

Dessuten har Netflix sett innpå mange andre kansellerte serier. Igjen driver Netflix med PR-planting og tomme kanskje`r.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Vel, hvis dette var slutten på The River så slutter det med "a lot to be desired" i hvertfall, her har de jo massevis å spinne videre på for en ny sesong. F.eks, hvis de først ikke kommer seg ut av Boiunaen så kan de dra tilbake å lete etter kilden som Emmet var på sporet av, hva innebærer egentlig fødselsmerket til Lena, er virkelig Emmet og Lincoln vanlige jordboere, eller er de fortsatt besatt av noe. Masse ting de kan spinne videre på, og jeg synes denne serien var et friskt pust selv om den var temmelig far out. Action var det i hvertfall, det skal de ha.

Lenke til kommentar

Jo. Kansellert på ABC er den på vei til. Jeg sa aldri noe om Netflix. Det var med Terra Nova.

Dessuten har Netflix sett innpå mange andre kansellerte serier. Igjen driver Netflix med PR-planting og tomme kanskje`r.

Hva feiler det deg? Hater du serien så intenst at du nekter å godta at den ikke er offisielt kansellert ennå? Ja, den kommer nok til å bli det, men den er ikke kansellert ennå. Synd for deg, men du får prøve å slite deg gjennom dagene fremover til du får gladmeldingen at den er kansellert. Kjøp noen esker lykkepiller. Det kan du trenge.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Oi så sippete. U MAD?

Hva får det deg til å si at jeg hater serien? Jeg skrev jo bare tidligere at jeg synes noe tok overhånd, men at det faktisk var fungerende til tider. De siste episodene har også vært bedre. Jeg vil også se mer etter seriefinalen/sesongfinalen, men det mange går rundt å håper på er et mirakel som trolig ikke skjer. Dere blir sur på grunn av hva tallene sier, når jeg advarer om at serien blir ganske sikkert kansellert. Og dere blir enda sure når jeg faktisk forklarer dere om at Netflix sier de ser inn i å ta over hver eneste serie som blir kansellert, fordi dette er et PR-stunt de driver med som alltids (mange amerikanske tv-kritikerne har skrevet om dette).

Beklager at dere alle har periodene deres, og jeg beklager at jeg advarer dere om at serien blir kansellert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...